Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik zie het probleem niet zo heel erg. Overal waar ik iets over de cijfers van KPN heb gelezen wordt gewezen op de cijfers van het laatste kwartaal die gewoon beter waren dan analisten verwachtten, zie ook http://news.google.com/ne...us&q=kpn&btnG=Search+News, waar ik op de eerste pagina geen 'negatief' bericht kan vinden, zoals jij wel suggereert. Daarnaast lijkt de beurs het ook niet echt met je eens te zijn, aangezien KPN-aandelen flink zijn gestegen, meestal gebeurt dat niet als het nieuws echt negatief is.
Tweakers.net probeert objectief te zijn, en met de beste wil van de wereld kan ik (gelukkig) niet echt uit het artikel afleiden dat er positief danwel negatief wordt gedacht over IPTV. Er worden feiten genoemd in het artikel over de samenwerking met Endemol en hoe en wanneer KPN het geheel verwacht te gaan leveren. Ik weet niet precies wat je niet goed hieraan vindt, maar een opmerking als 'KPN mist hier volledig de boot want het loopt achter' lijkt me niet echt gepast. Volgens mij kun je dergelijke conclusies pas achteraf trekken... ik zie ook geen opmerking als 'KPN is hier de eerste mee' of zo. Kortom, ik zie geen reden om het artikel te gaan veranderen.
Ik ben overigens benieuwd naar je bronnen waarin zo negatief wordt gesproken over het resultaat van KPN.
Tweakers.net probeert objectief te zijn, en met de beste wil van de wereld kan ik (gelukkig) niet echt uit het artikel afleiden dat er positief danwel negatief wordt gedacht over IPTV. Er worden feiten genoemd in het artikel over de samenwerking met Endemol en hoe en wanneer KPN het geheel verwacht te gaan leveren. Ik weet niet precies wat je niet goed hieraan vindt, maar een opmerking als 'KPN mist hier volledig de boot want het loopt achter' lijkt me niet echt gepast. Volgens mij kun je dergelijke conclusies pas achteraf trekken... ik zie ook geen opmerking als 'KPN is hier de eerste mee' of zo. Kortom, ik zie geen reden om het artikel te gaan veranderen.
Ik ben overigens benieuwd naar je bronnen waarin zo negatief wordt gesproken over het resultaat van KPN.
[ Voor 5% gewijzigd door Martin Sturm op 07-02-2006 23:01 ]
o.a.: http://www.nu.nl/news/669145/32/Winst_KPN_gedaald.html en verder een aantal datafeeds die wij bij het bedrijf waar ik werk gebruiken. Overigens handelen ze daar wel alleen op de lange termijn, dat zal wel meewerken aan de beeldvorming. Dat de AEX nu 6,4% extra geeft op KPN is ook niet het positieve nieuws waar naar gekeken wordt, wel dat KPN slechter scoort over het hele jaar.
Wat me overigens opvalt is dat het IPTV van KPN als nieuws gebracht wordt terwijl het geen nieuws is imho, dat is ook de kritische noot die ik mis. Het feit dat T.net objectief nieuws brengt doet daar niks aan af....
Wat me overigens opvalt is dat het IPTV van KPN als nieuws gebracht wordt terwijl het geen nieuws is imho, dat is ook de kritische noot die ik mis. Het feit dat T.net objectief nieuws brengt doet daar niks aan af....
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Tja, ik zie het probleem in dit artikel nog steeds niet. Ook het nu.nl-artikel kan ik niet echt negatief noemen, want ze zeggen alleen dat de jaarwinst is gedaald, maar voegen er gelijk een duidelijke reden aan toe en hebben het wel over een stijgende omzet in het afgelopen jaar en de goede resultaten van het laatste kwartaal. Imho is dat net zo 'positief' (zoals jij het wil noemen) als het bericht op Tweakers.net. Dat KPN slechter zou scoren over het afgelopen jaar was te verwachten, omdat het bedrijf gewoon veel meer concurrentie heeft en de markt waarin KPN opereert belangrijke ontwikkelingen doormaakt. Ik denk dat de lange termijn beleggers bij jullie ook niet zo negatief zullen zijn over KPN want de resultaten zijn gewoon beter dan verwacht (iig het afgelopen kwartaal). De aandelen koers stijgt niet als de resultaten enorm tegenvallen of volkomen onverwacht slecht zijn.
Wat betreft het IPTV nieuws zie ik al helemaal geen probleem. Het onderwerp is voor zover ik kan nagaan een keer eerder op Tweakers.net behandeld (zie: nieuws: KPN presenteert kwartaalcijfers en breedbandplannen ) waarin nog werd gesproken over een introductie eind 2005. Nu blijkt dat dit niet gehaald is en wordt het in de loop van dit jaar verwacht (dat is duidelijk 'nieuws'). Daarnaast is er een samenwerking met Endemol (die gisteren pas is aangekondigd, dus 'nieuws'). Ook worden er allerlei andere nieuwe details genoemd die gewoon nog niet bekend zijn. Ik zie niet in waarom we dit zouden moeten negeren, want het is wel degelijk relevant voor onze doelgroep; veel mensen gebruiken namelijk nog gewoon KPN voor hun vaste telefoonaansluiting of voor Internet, en zullen dus mogelijk ook met aanbiedingen van deze nieuwe dienst worden geconfronteerd.
En dat het niet helemaal 'nieuw' is, wordt ook uit het artikel duidelijk, aangezien in de eerste alinea staat: 'Net als bij vorige presentaties van de cijfers, werd ook deze keer het onderwerp IPTV aangesneden.', waaruit iedereen kan opmaken dat het al eerder bekend was dat KPN met IPTV zou komen.
Kortom, indien je écht wil dat we het gaan veranderen of zo, moet je toch met betere argumenten komen.
Wat betreft het IPTV nieuws zie ik al helemaal geen probleem. Het onderwerp is voor zover ik kan nagaan een keer eerder op Tweakers.net behandeld (zie: nieuws: KPN presenteert kwartaalcijfers en breedbandplannen ) waarin nog werd gesproken over een introductie eind 2005. Nu blijkt dat dit niet gehaald is en wordt het in de loop van dit jaar verwacht (dat is duidelijk 'nieuws'). Daarnaast is er een samenwerking met Endemol (die gisteren pas is aangekondigd, dus 'nieuws'). Ook worden er allerlei andere nieuwe details genoemd die gewoon nog niet bekend zijn. Ik zie niet in waarom we dit zouden moeten negeren, want het is wel degelijk relevant voor onze doelgroep; veel mensen gebruiken namelijk nog gewoon KPN voor hun vaste telefoonaansluiting of voor Internet, en zullen dus mogelijk ook met aanbiedingen van deze nieuwe dienst worden geconfronteerd.
En dat het niet helemaal 'nieuw' is, wordt ook uit het artikel duidelijk, aangezien in de eerste alinea staat: 'Net als bij vorige presentaties van de cijfers, werd ook deze keer het onderwerp IPTV aangesneden.', waaruit iedereen kan opmaken dat het al eerder bekend was dat KPN met IPTV zou komen.
Kortom, indien je écht wil dat we het gaan veranderen of zo, moet je toch met betere argumenten komen.
Het artikel heeft slechts betrekking op het 4e kwartaal en vermeld niet de oorzaken van de winstgroei van KPN in dat kwartaal. Het artikel is daarom hooguit onvolledig, maar dit is niet gedaan om een rooskleurig beeld te geven. Doorgaans is er weinig interesse voor bedrijfscijfers bij lezers, zo is mijn ervaring. Daarom worden er in dit geval niet zoveel woorden aan dat nieuws gewijd. Het artikel gaat in belangrijke mate over IPTV van KPN waarover op de presentatie nieuwe informatie is gegeven. Zoals Martin al aangeeft wordt IPTV niet als iets nieuws gebracht, er is nu alleen concretere informatie over hoe en wanneer KPN IPTV gaat aanbieden.