Ik vat het even niet meer. Ik ben voor iemand een nieuwsbrief systeem aan het maken, op zich niks mis meer uiteraard en net als iedereen begon ik met de mail() functie maar al snel kom je erachter dat het beter kan. Dus stap je over op phpmailer. Prima open source programma dat mooie headers maakt om door spamfilters te komen. Echter, er is 1 ding waar ik echt niet achter kan komen wat het is. Namelijk het volgende:
Zodra ik een mail verstuur met meerdere to: adressen, komt deze mail netjes door de junkmail van hotmail, wat uiteraard de bedoeling is, nieuwsbrief is niet van een sex site of zo.
Maar ja, een bevestiging van inschrijving en de nieuwsbrief zelf moet maar naar 1 adres (in ieder geval niet alle adressen onder Cc: stoppen dus). Maar ik haal 1 to: adres weg en hij wordt als spam gezien door hotmail. Verder veranderd er echt he-le-maal niks. Ik stuur de mail zo overigens:
Als ik regel 8 weghaal, komt ie dus in junk mail, met die regel, dus een extra mailadres zoals bovenstaande, komt ie gewoon in Postvak In. De headers van beide mailtjes zijn [u]exact[/t] hetzelfde, op wat Message-ID's en de to:-adressen na uiteraard.
Ik heb uiteraard al google en GoT doorgespit maar ben niks verder gekomen, wat ik ook veranderd heb, dus wie kan mij verder helpen?
Zodra ik een mail verstuur met meerdere to: adressen, komt deze mail netjes door de junkmail van hotmail, wat uiteraard de bedoeling is, nieuwsbrief is niet van een sex site of zo.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $mail = new PHPMailer(); $mail->IsSMTP(); // telling the class to use SMTP $mail->Host = "localhost"; // SMTP server $mail->From = "carol@bladiebla.com"; $mail->FromName = "Testmailtjes"; $mail->AddAddress("mijn@mailadres.nl", "Cmdr Chakotay"); $mail->AddAddress("andermailadres@student.utwente.nl", "Cmdr Chakotay S"); $mail->AddReplyTo("carol@bladiebla.com", "Testmailtjes"); $mail->Subject = "first mailing"; $mail->Body = "Hier gewoon wat test-tekst"; $mail->WordWrap = 250; if(!$mail->Send()) { //alles goed } else //oeps } |
Als ik regel 8 weghaal, komt ie dus in junk mail, met die regel, dus een extra mailadres zoals bovenstaande, komt ie gewoon in Postvak In. De headers van beide mailtjes zijn [u]exact[/t] hetzelfde, op wat Message-ID's en de to:-adressen na uiteraard.
Ik heb uiteraard al google en GoT doorgespit maar ben niks verder gekomen, wat ik ook veranderd heb, dus wie kan mij verder helpen?