[PHP] PhpMailer alleen door spamfilter met meer to: adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik vat het even niet meer. Ik ben voor iemand een nieuwsbrief systeem aan het maken, op zich niks mis meer uiteraard en net als iedereen begon ik met de mail() functie maar al snel kom je erachter dat het beter kan. Dus stap je over op phpmailer. Prima open source programma dat mooie headers maakt om door spamfilters te komen. Echter, er is 1 ding waar ik echt niet achter kan komen wat het is. Namelijk het volgende:

Zodra ik een mail verstuur met meerdere to: adressen, komt deze mail netjes door de junkmail van hotmail, wat uiteraard de bedoeling is, nieuwsbrief is niet van een sex site of zo. ;) Maar ja, een bevestiging van inschrijving en de nieuwsbrief zelf moet maar naar 1 adres (in ieder geval niet alle adressen onder Cc: stoppen dus). Maar ik haal 1 to: adres weg en hij wordt als spam gezien door hotmail. Verder veranderd er echt he-le-maal niks. Ik stuur de mail zo overigens:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$mail = new PHPMailer();

$mail->IsSMTP(); // telling the class to use SMTP
        $mail->Host = "localhost"; // SMTP server
        $mail->From = "carol@bladiebla.com";
        $mail->FromName = "Testmailtjes";
        $mail->AddAddress("mijn@mailadres.nl", "Cmdr Chakotay");
        $mail->AddAddress("andermailadres@student.utwente.nl", "Cmdr Chakotay S");
        $mail->AddReplyTo("carol@bladiebla.com", "Testmailtjes");
        $mail->Subject = "first mailing";
        $mail->Body = "Hier gewoon wat test-tekst";
        $mail->WordWrap = 250;

if(!$mail->Send()) {
            //alles goed
        } else
            //oeps
        }

Als ik regel 8 weghaal, komt ie dus in junk mail, met die regel, dus een extra mailadres zoals bovenstaande, komt ie gewoon in Postvak In. De headers van beide mailtjes zijn [u]exact[/t] hetzelfde, op wat Message-ID's en de to:-adressen na uiteraard.

Ik heb uiteraard al google en GoT doorgespit maar ben niks verder gekomen, wat ik ook veranderd heb, dus wie kan mij verder helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:43
Ik ga ervanuit dat de content van je mail ook veranderd?
In dat geval zou het best kunnen dat Hotmail wat keywords hierin herkend die die niet lief vind :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Hmm, de content wordt uiteraard veranderd, zoals die daar letterlijk staat komt ie er helemaal niet doorheen. Origineel, zoals dus ter sprake is in het probleem is het zo:

PHP:
1
        $mail->Body = "(Gerwin, heb jouw naam als from adres gebruikt ff) (en nu ook als aan-adres ;)).";

Maar ja, ik weet dus niet wat er per nieuwsbrief in komt te staan maar ik blijf het dubieus vinden dat de mail met 1 to: adres er niet doorkomt en met 2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
Geeft hotmail niet in de headers aan waarom het Spam is? Mijn Provider gebruikt SpamAssassin en geeft een keurig overzicht. Veel filters kijken naar de opbouw van de header. Als een bepaald mailprogramma altijd een bepaalde header toevoegt en die mist in jouw mailtje dan is het verdacht. Zo zijn er meer wegingsfactoren die uiteindelijk bepalen of het spam is of niet.

Mocht je zelf geen informatief filter hebben dan kan ik je eventueel wel een adres geven om je 'score' te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Nee, Hotmail geeft alleen maar aan dat het als spam wordt gezien. Overigens, een linkje naar zo'n programma lijkt me zeker handig maar voor de volledigheid, hier de header die als spam gezien wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
X-Message-Status: n:0
X-SID-PRA: Testmailtjes <carol@rigel.student.utwente.nl>
X-SID-Result: TempError
X-Message-Info: 6sSXyD95QpUV6pWbvjh2QCQXJYc1JGnQ5DjI4yRugyM=
Received: from rigel.student.utwente.nl ([130.89.170.251]) by bay0-mc10-f14.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.211);
     Wed, 8 Feb 2006 07:54:31 -0800
Received: from rigel.student.utwente.nl (localhost.localdomain [127.0.0.1])
    by rigel.student.utwente.nl (Postfix) with ESMTP id 38F395D46A2
    for <mijnmail@hotmail.com>; Wed,  8 Feb 2006 16:54:32 +0100 (CET)
Date: Wed, 8 Feb 2006 16:54:32 +0100
To: Cmdr Chakotay <mijnmail@hotmail.com>
From: Testmailtjes <carol@rigel.student.utwente.nl>
Reply-To: Testmailtjes <carol@rigel.student.utwente.nl>
Subject: first mailing
Message-ID: <2183f686c78e6907ba3778faac432835@rigel.student.utwente.nl>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer [version 1.73]
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Return-Path: carol@rigel.student.utwente.nl
X-OriginalArrivalTime: 08 Feb 2006 15:54:31.0515 (UTC) FILETIME=[F3176AB0:01C62CC7]

[ Voor 18% gewijzigd door Pimmeh op 08-02-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
Kort gezegd: zoek het maar uit :)

Ik heb eens wat zitten spelen en de combinatie van alle headers lijkt de doorslag te geven. Mailtjes die voor Hotmail ongewenst zijn krijgen via mijn eigen provider een negatieve score voor spam:
code:
1
2
3
X-MailScanner-SpamCheck: not spam, SpamAssassin (score=-0.977,
    required 5, BAYES_00 -2.60, FROM_EXCESS_QP 0.00,
    MISSING_MIMEOLE 1.61, XXXXX_LEO5 0.01, SUBJECT_EXCESS_QP 0.00)

Ongetwijfeld is het systeem van Hotmail een groot geheim om spammers niet te veel te helpen. Volgens mij kun je het beste kijken of je de headers van een bestaand programma proberen zo exact mogelijk over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Nou zit ik met precies hetzelfde probleem! Heb jij of iemand anders dit al opgelost?
Pagina: 1