Toon posts:

Kiezen op welk domein je inlogd (win2003server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, we hebben hier 2 kleine bedrijven die hun netwerk delen.
Er zijn 2 sbs servers.

Server A voor de 1e verdieping
Server B voor de 2e verdieping

Nu wil ik met een pc op server A kunnen kiezen op welk domein ik mijn aanmeld.. hoe doe je dat, ik kan er zo niks over vinden. Heb gegoogled maar dan kom ik op andere onderwerpen uit.

Ik snap dat sbs niet zo gek is op trust onder elkaar i.v.m. met de licentiestructuur, maar hier heb ik toch geen trust voor nodig?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan niet, die optie heb je alleen als je een trust hebt.. en dan kan een sbs doos niet.

machine is xp :? dan kan je met 'control userpasswords2' toch netjes credentials invoeren voor de server die je wilt benaderen :?

voorbeeld je vult dan in dat als je naar \\server1 connect je altijd \\domain\pietjepuk wilt gebruiken met als password 'pruts0r'

dan heb je bijna hetzelfde effect, alleen log je dan niet echt in op dat domain en krijg je geen policy's voor je kiezen

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan niet zonder een trust.
Sowieso is een machine niet lid van 2 domains, hooguit een user die kan aanmelden op 2 (of meer) domains door: jawel: trusts :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok dan is het dus of of... en moet hij voor het aanloggen van die andere server maar even losse credentials gebruiken om shares te benaderen...

Exchange kan ik wel gebruiken op de andere server mits ik geen automatische nt authorisatie gebruik?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je ook met cached credentials doen (manage my network passwords).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je die optie vinden dan want ik heb er nog nooit van gehoord.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
start>uitvoeren> control userpasswords2

jaja vanaf de cmdline starten...

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je niet zo gemeen bent geweest om je Control Panel dicht te spijkeren moet je die daar ook nog kunnen vinden :P
Users and passwords > user > manage...

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2006 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus beter zorgen voor 2 x windows 2003 (normaal) en een trust tussen de domains.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:59:
Ik kan dus beter zorgen voor 2 x windows 2003 (normaal) en een trust tussen de domains.
inderdaad

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En toch vraag ik me nog steeds af of het daarvoor nodig is 2 gelijke topics te openen...

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:14:
En toch vraag ik me nog steeds af of het daarvoor nodig is 2 gelijke topics te openen...
Als je de topic leest zul je zien dat de topic toch echt anders is.. maar dit is dus echt offtopic.

• Qman
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:59:
Nog beter is om twee normale W2K3 servers (non-SBS editie) neer te zetten met één domain, of in ieder geval één forest. Zo te zien is de enige reden dat je meer dan 1 single domain hebt, het feit dat je SBS gebruikt als Serverside OS.
Pagina: 1