Heey,
Ik kan het echt niet goed verwoorden en ik snap ook echt niet hoe en waar ik op moet zoeken of hoe ik het moet doen.. kprobeer het ff uit te leggen:
Kheb een webservice en als ik dan kijk in opzet, zie ik dit:
Dat is wat hij output, maarrrrr, nu zie ik bijvoorbeeld hier (van Microsoft Live Website):
Nu is mijn vraag, hoe krijgen zij netjes die <code>, <message>, <data> etc erin? Ik heb al geprobeerd iets te doen met XMLDocument, ook gezocht op info over webservices, maar om 1 of andere reden jat iedereen tutorials van elkaar, alles met strings en integers. Heldere info over XML ouputten in een webservice is nie goed te vinden..
Ik had trouwens dit als code bij die service:
Ik wil echt van die namen gebruiken, echte XML, zodat ik het ook makkelijk in Javascript kan gebruiken..
Greetz,
Ik kan het echt niet goed verwoorden en ik snap ook echt niet hoe en waar ik op moet zoeken of hoe ik het moet doen.. kprobeer het ff uit te leggen:
Kheb een webservice en als ik dan kijk in opzet, zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| HTTP/1.1 200 OK Content-Type: text/xml; charset=utf-8 Content-Length: length <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <ArrayOfString xmlns="http://www.gulst.nl/"> <string>string</string> <string>string</string> </ArrayOfString> |
Dat is wat hij output, maarrrrr, nu zie ik bijvoorbeeld hier (van Microsoft Live Website):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Result xmlns="http://start.com/startservice/">
<Code>int</Code>
<Message>string</Message>
<Data>
<LoginStatus xmlns="">
<IsAuthenticated>boolean</IsAuthenticated>
<profileName>string</profileName>
<LogoTag>string</LogoTag>
</LoginStatus>
</Data>
</Result> |
Nu is mijn vraag, hoe krijgen zij netjes die <code>, <message>, <data> etc erin? Ik heb al geprobeerd iets te doen met XMLDocument, ook gezocht op info over webservices, maar om 1 of andere reden jat iedereen tutorials van elkaar, alles met strings en integers. Heldere info over XML ouputten in een webservice is nie goed te vinden..
Ik had trouwens dit als code bij die service:
code:
1
2
3
4
5
6
| [WebMethod(EnableSession=true)]
public string[] Login(String nickname, String password)
{
//code
return returnString; //String array
} |
Ik wil echt van die namen gebruiken, echte XML, zodat ik het ook makkelijk in Javascript kan gebruiken..
Greetz,