USB WLAN stick kan niet verbinden met netwerk binnen bereik*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb sinds kort een nieuwe pc. En daarop werkt mijn usb stick (Asus 167g) voor draadloos internet opeens niet meer. Op de vorige pc deed hij het gewoon en ook op de rest van de pc's in het huis doet hij het. Maar als ik hem nu op mijn nieuwe pc aansluit zie ik steeds de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/4794/screen18vz.th.jpg

"Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Verneuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken."

En dit terwijl op de achtergrond bij Draadloos netwerk selecteren het netwerk 4/5 streepjes bereik heeft. Weet iemand wat hier aan de hand is?

[ Voor 13% gewijzigd door Volumius op 08-02-2006 12:20 ]

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer je drivers een keer opnieuw te installeren, misschien een updateje fetchen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

^^met hierboven...
btw, een lokale padverwijzing gebruiken werkt niet echt op internet...
als je je plaatje wil laten zien, zet em dan ff op www.imageshack.us

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Volumius
Ik heb al allerlei drivers geprobeerd maar daar ligt het denk ik niet aan. Want op iedere andere pc doet hij het gewoon met de standaard drivers meteen. Zie trouwens startpost voor screenshot.

[ Voor 12% gewijzigd door Volumius op 08-02-2006 12:21 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Reinier

\o/

Ik had iets dergelijks, ook met een 167g. Het netwerk met de desbetreffende SSID verwijderen uit het overzichtje met netwerken en opnieuw laten zoeken hielp toen. Hij probeerde bij mij nog te verbinden met een oude WEP-key terwijl ik al lang WPA had draaien.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

zit er van asus ook software bij? probeer die eens te gebruiken ipv windows zeroconfig

Verwijderd

titelfix. Houd je voortaan aan de regels die gelden omtrent topictitels.

• Volumius
Maar ik had die desbetreffende pc opnieuw geinstalleerd met windows, en toen wilde ik die stick installeren om verbinding te maken met internet en updates binnen te halen. Maar het feit is gewoon dat hij niet verbinding kan maken met het netwerk wat hij dan ziet. Zodra je verbinding ermee wil maken zegt hij dat het netwerk niet bestaat(screenshot). En dan is er dus nog niks ingevuld qua WEP of iets dergelijks.

• Volumius
Iemand nog enig idee?

Verwijderd

Probeer eens je wireless accespoint op WPA-PSK security te zetten. Of een ander kanaal. Bijvoorbeeld 1 of 13. Dit was (vandaag nog) de oplossing bij dezelfde USB stick van asus.

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Volumius schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:43:
Zodra je verbinding ermee wil maken zegt hij dat het netwerk niet bestaat(screenshot). En dan is er dus nog niks ingevuld qua WEP of iets dergelijks.
En je acces point verwacht wel WEP of WPA ?
Staat beveiligd netwerk op je screenshot

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 01:18

BHQ

Normaal zou dr idd. WPA bij staan als de client het ondersteunt en de host het ook draait.

Trouwens TS: neem instellingen niet te letterlijk. Je AP kan je gewoon een eigen naam geven.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Als je WPA heb draaien op je AP, dan ondersteunen je drivers dit (nog) niet, want dan zie je ook dat er WPA wordt gebruikt. Dan moet je ff laatste drivers downloaden. Je moet dacht ik ook SP2 hebben voor WPA.

Multimonitor is relax :P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 01:18

BHQ

MeIsTwisted schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:31:
Je moet dacht ik ook SP2 hebben voor WPA.
Voor zover ik weet niet ;)

Verwijderd

Iemand die ik ken had dit probleem met een Sony Vaio .. Na enige tijd zoeken kwam ik er achter dat elke pc ook een mac adres beveiliging had..

Greetz,

Reality :)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

iig wel een paar updates hebbie nodig, want een windows zonder sp's heb ik het nog niet op zien werken met standaard windows wireless config

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:37:
[...]

iig wel een paar updates hebbie nodig, want een windows zonder sp's heb ik het nog niet op zien werken met standaard windows wireless config
Voor Sp2 heb je niet zon mooi scherm met alle netwerken erin. Hij heeft dus wel degelijk sp2 geinstalleerd.
Zorg in ieder geval dat je de nieuweste drivers hebt, en probeer eens een andere codering (WPA --> WEP), een ander kanaal (liefst tussen 3 en 9). En post hier even wat het is geworden.

• Volumius
Ja ik heb dus al van alles ingesteld. Maar het is niet zomaar een instelling die permanent niet werkt. Soms krijgt hij namelijk eventjes verbinding en kan ik een half uur internetten en daarna valt hij uit. En dan heb ik vaak dat een poos daarna allerlei pogingen tot verbinding maken resulteren in dezelfde melding als in eerder geposte screenshot. Ik heb er een pci wireless 54mbps kaart in die pc gezet en die krijgt soms wel verbinding maar heeft zeer zwak bereik en valt regelmatig uit. Als ik daar mijn eigen dell i9300 laptop neerzet of een andere pc dan doen die het wel gewoon en krijgen met vol bereik verbinding. Ik heb het idee dat dat moederbord niet helemaal goed is. Of kan het de voeding zijn die te weinig vermogen levert om een verbinding via een usb apparaat of pci apparaat goed te kunnen onderhouden?

• Volumius
Ik heb geen wpa draaien, enkel een open verbinding met een wep key erop. Ik heb nu laatst gehad dat hij verbinding maakte maar dan zei hij dat er beperkte verbindingsmogelijkheden waren. Bij de status kon ik zien dat hij wel pakketten verzond maar niks ontving. Iemand enig idee?

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Heb je al geprobeerd het kanaal te wijzigen ?
Gebruik een tool als NetStumbler om te kijken welke wifi netwerken er in jouw buurt draaien en op welke kanalen die draaien. Zorg dan vervolgens dat jouw netwerk op een uniek kanaal draait dat nog niet in gebruik is.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

is mijn advies al geprobeerd dan?

Windows Zero Config uitzetten en de software van Asus gebruiken?
ik neem toch aan dat je die bij je USB stikkie gekregen hebt.

• Volumius
Ja heb ik ook al geprobeerd. Maar als ik dan die survey doe en wil connecten dan word connect eventjes grijs en meteen weer zwart en zonder enige melding. Dus dat doet hij ook al niet

• Volumius
Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat het aan het type moederbord en processor ligt? Het is namelijk zo, wat ik ook probeer, ik blijf die melding krijgen dat hij geen verbinding kan maken. De rest van de pc´s in huis kunnen het met dezelfde asus wireless usb stick wel en dat zijn allemaal intel pc´s.

Ook is met de pc zo dat nieuwe toetsenborden die ik op de ps2 aansluit (logitech multimedia keyboard en microsoft natural pro) vaak uitvallen en niet werken na het restarten van het systeem. Vreemd genoeg blijven oude witte toetsenborden wel goed werken op de ps2 poort. Zou het moederbord gewoon gaar zijn? Ik heb er ook een usb muis en webcam aan hangen en die doen het wel gewoon.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik denk niet dat het echt aan je hardware ligt. Heb hier namelijk het zelfde probleem, alleen krijg ik er hier geen 1pc op. Die draadloos netwerkje heeft het altijd trouw gedaan, tot vorige week :s.

Ik probeer hier gewoon verbinding te maken met een laptop met een ingebouwde wireless meuk, maar geen suc6. Het gekke is dat ik op deze locatie ( een nevenkantoor ) nog een 2e onbeveiligde draadloos netwerk vind. Die kan ik wel gewoon opkomen, wat je dus uit kan concluderen dat het niet aan deze laptop ligt, maar dus toch aan de instellingen van de acces point.

Ik heb nog niks gevonden, maar als ik wat meer weet dan laat ik het weten.

• w00d
Ik heb het probleem bij mij opgelost, misschien heb jij er ook wat aan:

Ik had in eerste instansie de access point gereset naar fabrieks instellingen en toen stap voor stap weer ingesteld.

Op het punt waar ik de web encryptie instelde ging het weer mis.

Ik heb uit eindelijk the Authentecation ingesteld op Both ( stond daar voor op Shared. )
Nadat ik dit gedaan had was er weer (beveiligde) verbinding mogelijk met de access point.

Hopelijk heb je hier wat aan ;) suc6

• Volumius
Dat is wel een goed idee ja. Ik zal binnenkort eens wat dieper in die instellingen van die accespoint duiken. Ik hoop dat dat het oplost. Kreeg jij dan ook precies dezelfde melding als van de screenshot in het begin van dit topic?

• w00d
Jep,

blijft wel apart die melding, maarja hopen dat de oplossing die bij mij werkte ook bij jou werkt.

let trouwens er wel op dat als je hem naar fabrieks instelling terug zetten dat jem waarschijnlijk op een ander ip adres moet benaderen. tevens wordt de inlog weggegooid.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds ik een nieuwe livebox heb ontvangen van orange(oude was defect) krijg ik dezelfde melding als die in de startpost staat. Mijn andere laptop werkt prima, maar met mijn tweede laptop krijg ik maar geen draadloze verbinding aan de praat.

Alles opties hebben tot nu toe niet gewerkt:(

Iemand die mij van wat hulp kan voorzien?
Pagina: 1