Smart Array 532 herkend schijven niet

Pagina: 1
Acties:

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 15:02
Ik heb hier een Compaq Smart Array 532 controler en daar op aangesloten via LVD2SCA converters
en daar op 2X een SCSI Hd 18.2 GB 10,000 RPM.

Nu is het zo als ze op de controler aan zitten gesloten dan kan de controler ze niet vinden en de schijven spinnen ook niet op,
maar als ik dit alles aansluit op een andere controler een standaard adaptec dan spinnen de schijven netjes op tijd op en worden ook herkend.

ik heb ook al geprobeerd met verschillende jupper settings op de converter maar dit helpt niks.

Heeft iemand dit probleem eerder tegen gekomen?

Als er nog meer vragen over info dan hoor ik het graag.

Verwijderd

DLY and RMT determine spinup behaviour.
RMT will have the controller spin it up.
DLY will have the drive ID control the spinup order by delaying
the drive spinup start by different amounts of time.
Dit zou je, i.c.m. de jumpers op je convertors, wat moeten zeggen :P

http://www.starmount.co.uk/sca_tech2.htm

DLYRMTDescription
offoffSpindle will start immediately after DC power up.
offonDrive will not start until command is received from host.
ononDrive start-up is delayed 12 seconds.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 21:02 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar hoe dan ook moeten je drives toch zichtbaar zijn in de controller, op ge-spinned of niet?

specs

Verwijderd

Lijkt me wel inderdaad, maar dit is een eerste stap. De volgende stap zijn zaken als ID's en terminatie.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Sluit je de disken op de Adaptec aan ook dmv die LVD2SCA converters, of zonder?

Zo niet, dan zou ik vermoeden dat het aan de converters ligt...?

[ Voor 31% gewijzigd door John2B op 07-02-2006 22:20 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 15:02
de Id's en alles staat goed want als ik de kabel bij de controler om prik van de smart array naar de adaptec en ik verander niks aan de jumpers op de convertor dan werken de schijfen wel,

en bij de smart array controler spinnen de schijven niet op maar bij de adaptec gaat dit alles wel goed.

Verwijderd

gerhald schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:10:
de Id's en alles staat goed want als ik de kabel bij de controler om prik van de smart array naar de adaptec en ik verander niks aan de jumpers op de convertor dan werken de schijfen wel,
Dat is geen bewijs dat 'de LD's' goed staan. Zo kan die adaptec wel een remote spinup ondersteunen en die smart array niet. Verder zou het zo kunnen zin dat die adaptec zelf kan termineren en die smart niet. enzovoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 10:57 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 22:15

Sa1

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Heb de hoop bijna opgegeven om tot een oplossing te komen. Ben alleen reuze benieuwd of de TS en oplossing gevonden heeft. Weet alleen geen manier om hem te contacten.

Zijn website in signature is overleden en met een .nl / .com wordt ook niets gevonden. Zijn ICQ# beantwoord hij niet en msn of mail staat nergens ingevuld. K mag em ook geen persoonlijke msg sturen. 22-11-2006 heeft hij nog een reactie gepost op het forum en zijn laatste bezoek aan dit forum was woensdag 13 december 2006 08:59. Hoe o hoe kan ik hem contacten? of zal hij zien dat er weer gereageerd is op zijn topic...

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 18-12-2006 15:21 ]

Pagina: 1