[rar] unrar-en en delete

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een aantal rar bestanden die je uitpakt met unrar x commando.
Nu heb ik al een aantal maal gezocht naar een commando / tool / handigheidje die ook automatisch alle rar files delete na de extract.
Het gaat hier vooral om multi volume rar bestanden.

[ Voor 11% gewijzigd door Ybox op 07-02-2006 20:54 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je snapt gelukkig hoe je *.iets files delete :+

Pak die files toch gewoon in een andere directory uit. Verwijder oude directory. Klaar.

• Ybox
Sendy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:03:
Je snapt gelukkig hoe je *.iets files delete :+

Pak die files toch gewoon in een andere directory uit. Verwijder oude directory. Klaar.
hehe, "busted" :o
ging meer om alles behalve *.iets te deleten maar daar zijn meerdere opties voor, daar had ik nog niet voor gezocht toen ik hier dat zo ff kwakkeloos er bijzetten vandaar mijn edit.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt toch gewoon zoiets doen? De dubbele & tekens geven aan dat het volgende commando uitgevoerd moet worden als het eerste succesvol afgerond is.

code:
1
unrar -x * && rm *.rar

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• _MaKo_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een dos tooltje: db.exe (5KB)
Dit delete alles behalve de opgegeven files.

DOS is toch ook NOS... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door _MaKo_ op 08-02-2006 11:08 . Reden: (DOS != *nix) && (DOS != NOS) ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
Aike schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:11:
Je kunt toch gewoon zoiets doen? De dubbele & tekens geven aan dat het volgende commando uitgevoerd moet worden als het eerste succesvol afgerond is.

code:
1
unrar -x * && rm *.rar
TS meld dat het een multivolume bestand is, dus je krijgt .rar .001 .002 .002 etc..
_MaKo_ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:21:
Ik heb een dos tooltje: db.exe (5KB)
Dit delete alles behalve de opgegeven files.

Ik zal hem ff op ftp.makonet.nl zetten.
dit is NOS ;)..

• Ybox
Aike schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:11:

code:
1
unrar -x * && rm *.rar
klopt is ook een oplossing, maar in *NIX leiden veel wegen naar Rome, de een is van een slecht weg dek type en de ander is geasfalteerd :)
En stiekem was ik eigenlijk opzoek naar een unrar vlag / progje die "het alles in 1 weinig typ werk snel thuis" princiepe hanteerd.

offtopic:
(als er niets anders opzit maar zelf ff scripten, mss wel leuk topic hoe jullie alle mogelijke progjes vinden)

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 04:09

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ybox schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:28:

offtopic:
(als er niets anders opzit maar zelf ff scripten, mss wel leuk topic hoe jullie alle mogelijke progjes vinden)
offtopic:
Als je Bash hebt draaien, gewoon twee keer op tab drukken (en misschien nog een keer op y om het zeker te weten. ;)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dat zelf scripten deed aike net al voor je...
zo lastig is het niet.

ik gebruik zelf par2repair *.par2 &&unrar -e X.rar && rm *.rar

Die par2repair alleen bij nieuwsgroepen.
Als je die flag zoekt is de manpage de ideale plek voor je ;)

Nou ja je pleurt een bash script met dat hierboven in /usr/bin en je noemt het pakuit.... klaar.
Je script\progje .

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dat 'rm *.rar' is nogal gevaarlijk.
Twee rar-bestanden in 1 directory en je bent alles kwijt.
Zou ook 'rm <bestandsnaam>.r??' doen, heb je ook de .r01 e.d. er bij. Helaas weer niet werkend bij releases die met .001 werken, of die 'bla.001.rar' t/m 'bla.049.rar' hebben.

Ook als je het unrarren zou cancellen (bijv. door schijf vol), dan wordt waarschijnlijk jouw 'rm *.r??' ook uitgevoerd. Gevolg: rar's kwijt, en niks uitgepakt.

Voor Windows heb ik hier een programma'tje voor geschreven, rekening houdend met deze mogelijk valkuilen. Zou er bij voorkeur wel rekening mee houden als je een scriptje schrijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Speed24 op 07-02-2006 23:50 ]

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:05
Is het niet mogelijk om hier een heel simpel bash scriptje omheen te zetten?

code:
1
2
3
4
#!/bin/bash

base=`basename $1 .rar`
unrar -x $1 && rm $base.rar $base.[0-9][0-9][0-9]

Dit script foo.sh aanroepen met ./foo.sh mijnbestand.rar zou dan moeten werken toch?

(nb, niet getest, uit hoofd gedaan, etc, usual disclaimer :) )

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek al een tijdje (niet echt actief, maartoch) naar een mogelijkheid om een multi RAR archive direct te verwijderen nadat het bestand niet meer nodig is. Als je nu een 5GB archive uitpakt, heb je +/- 5GB extra vrije ruimte nodig (totaal 10GB), indien een RAR file direct verwijderd wordt hooguit 100MB. Hier zit inderdaad het risico aan dat je je archive kwijt bent zodra het uitpakken faalt, maar dat risico wil ik in bepaalde gevallen best nemen. :o

WinRAR van rarlabs.com heeft deze mogelijkheid niet. 7-zip, die aangeeft RAR archives te ondersteunen, geeft mij een multipart archive aan 'format not supported'.

🌞🍃

• blaataaps
  • Niet online
Je kunt de output van rar parsen, en aan de hand daarvan in je scriptje de gebruikte archive-files verwijderen. Bij de voortgang print rar namelijk de filenames die hij doet (of gedaan heeft).

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36

Neo

Misschien heb je hier iets aan:Meerdere .PAR2 files automagisch checken, hoe?

De programma's genoemd in dat topic kunnen ook quickparren,maar ook uitpakken en dan deleten.

[ Voor 32% gewijzigd door Neo op 08-02-2006 11:53 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dit is NOS ..
Wat zijn we weer kortzichtig ;) Er is meer NOS dan alleen Unix ;) Maak er dan "Non-Microsoft Operating Systems" van.

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 08-02-2006 11:57 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• blaataaps
  • Niet online
spone schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:56:
Wat zijn we weer kortzichtig ;) Er is meer NOS dan alleen Unix ;) Maak er dan "Non-Microsoft Operating Systems" van.
offtopic:
Even voor de duidelijkheidDOS hoort in Windows Operating Systems, wat inderdaad niet wegneemt dat de topicstarter eventueel in zn TS had kunnen vermelden om wat voor systeem het gaat :)
Pagina: 1