Gegroet, ik ben nieuw hier..
Helaas kom ik niet voor de gezelligheid, ik heb namelijk een probleem
Ik ben vorige maand overgestapt van het volgende systeem :
- Intel pentium 4 2.8 ghz
- Ati 9600 256mb
- 512 mb RAM
- 160 GB hardeschijf
verder doet er niet toe...
Naar het volgende systeem :
- AMD 3700+ Socket 939
- A8N-SLI
- 7800 GT XFX Extreme full retail
- 1024 mb pc3200 twinmos dual channel ( 2x 512 )
- T7K250 hardeschijf
- X-gear C888 kast met standaard voeding 400 WATT
Scherm word gebruikt op een resolutie van 1024/768.
Ik heb dit systeem samengesteld om voornamelijk te gamen.
Games zoals :
Unreal Tournament 2004*
Call of duty 2**
Counter-strike Source
Counter-Strike 1.6
Trackmania
Ik had zeker een behoorlijke boost verwacht kwa performance in games dus, maar tot m`n verbazing bleek dat UT 2004* niet te spelen is op HIGHEST settings. Als ik bijvoorbeeld met 10 man speel offline wel te verstaan en gewoon in een Deathmatch level haalt hij 40/50 fps met framedrops naar 20. Dit is zeer irritant. Het rare van alles is dat het gelijk blijft bij de settings op LOWEST.
Ik weet dat UT 2004* erg cpu afhankelijk is maar een 3700+ proc lijkt me wel genoeg of zit ik hier mis ? Het is niet dat ik gewoon effe snel antwoord wil, ik heb al overal gekeken hier ik topics maar kan dit niet echt verklaren...
Verder zat bij de videokaart het spel Call Of Duty 2.
Zoals gezegt speel ik alles op 1024/768, de settings staan op 2x AA en rest standaard hoe hun het me aanraden. Ik dus spelen... fps is rond de 30/40. Ik weet niet of dit normaal is maar niet echt goed speelbaar.
Vysync of andere frameremmers staan niet aan, zowel bij UT 04* niet en COD 2**
Ook gebeurd het regelmatig dat na 1.5 uur gamen bij COD 2** het scherm uitvalt en geen contact meer wild maken tot de volgende reboot. Dit gebreurd niet alleen op mijn scherm maar ook op andere die op deze zijn aangesloten.
Tijdens het assembleren van de PC heb ik veel problemen gehad met de tijd van hete Boote van Windows, dit is verholpen door kabeltje van CD-rom speler te verwisselen, maar misschien heeft iets nog steeds een bepaalde impact op m`n systeem.
Ik weet dat games zoals, F.E.A.R niet goed te spelen zijn maar UT 2004* had ik wel verwacht.
PS. Drivers zijn allemaal de nieuwste, ook oudere zijn geprobeerd. En ja ik heb mobo, kaart, geluid en alles geinstaleerd. Ook geluid uitgezet in bios maar hielp niks... Zelfs x64 geinstaleerd en x64 patch gedownload voor UT 2004* maar hielp niks.
1. Mijn vraag aan jullie is, is het normaal dat UT 2004* en COD 2** niet echt goed zijn te spelen ?
2. Wat zou er eventueel mis kunnen zijn met mijn systeem ?
Bedankt alvast !
EDIT : dit staat dus in verkeerde forum, alleen omdat ik nieuw ben weet ik niet hoe ik hem moet verplaatsten !
Helaas kom ik niet voor de gezelligheid, ik heb namelijk een probleem
Ik ben vorige maand overgestapt van het volgende systeem :
- Intel pentium 4 2.8 ghz
- Ati 9600 256mb
- 512 mb RAM
- 160 GB hardeschijf
verder doet er niet toe...
Naar het volgende systeem :
- AMD 3700+ Socket 939
- A8N-SLI
- 7800 GT XFX Extreme full retail
- 1024 mb pc3200 twinmos dual channel ( 2x 512 )
- T7K250 hardeschijf
- X-gear C888 kast met standaard voeding 400 WATT
Scherm word gebruikt op een resolutie van 1024/768.
Ik heb dit systeem samengesteld om voornamelijk te gamen.
Games zoals :
Unreal Tournament 2004*
Call of duty 2**
Counter-strike Source
Counter-Strike 1.6
Trackmania
Ik had zeker een behoorlijke boost verwacht kwa performance in games dus, maar tot m`n verbazing bleek dat UT 2004* niet te spelen is op HIGHEST settings. Als ik bijvoorbeeld met 10 man speel offline wel te verstaan en gewoon in een Deathmatch level haalt hij 40/50 fps met framedrops naar 20. Dit is zeer irritant. Het rare van alles is dat het gelijk blijft bij de settings op LOWEST.
Ik weet dat UT 2004* erg cpu afhankelijk is maar een 3700+ proc lijkt me wel genoeg of zit ik hier mis ? Het is niet dat ik gewoon effe snel antwoord wil, ik heb al overal gekeken hier ik topics maar kan dit niet echt verklaren...
Verder zat bij de videokaart het spel Call Of Duty 2.
Zoals gezegt speel ik alles op 1024/768, de settings staan op 2x AA en rest standaard hoe hun het me aanraden. Ik dus spelen... fps is rond de 30/40. Ik weet niet of dit normaal is maar niet echt goed speelbaar.
Vysync of andere frameremmers staan niet aan, zowel bij UT 04* niet en COD 2**
Ook gebeurd het regelmatig dat na 1.5 uur gamen bij COD 2** het scherm uitvalt en geen contact meer wild maken tot de volgende reboot. Dit gebreurd niet alleen op mijn scherm maar ook op andere die op deze zijn aangesloten.
Tijdens het assembleren van de PC heb ik veel problemen gehad met de tijd van hete Boote van Windows, dit is verholpen door kabeltje van CD-rom speler te verwisselen, maar misschien heeft iets nog steeds een bepaalde impact op m`n systeem.
Ik weet dat games zoals, F.E.A.R niet goed te spelen zijn maar UT 2004* had ik wel verwacht.
PS. Drivers zijn allemaal de nieuwste, ook oudere zijn geprobeerd. En ja ik heb mobo, kaart, geluid en alles geinstaleerd. Ook geluid uitgezet in bios maar hielp niks... Zelfs x64 geinstaleerd en x64 patch gedownload voor UT 2004* maar hielp niks.
1. Mijn vraag aan jullie is, is het normaal dat UT 2004* en COD 2** niet echt goed zijn te spelen ?
2. Wat zou er eventueel mis kunnen zijn met mijn systeem ?
Bedankt alvast !
EDIT : dit staat dus in verkeerde forum, alleen omdat ik nieuw ben weet ik niet hoe ik hem moet verplaatsten !
[ Voor 3% gewijzigd door SpX op 07-02-2006 20:50 ]