`slechte prestaties` nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Gegroet, ik ben nieuw hier.. :P

Helaas kom ik niet voor de gezelligheid, ik heb namelijk een probleem :(

Ik ben vorige maand overgestapt van het volgende systeem :
- Intel pentium 4 2.8 ghz
- Ati 9600 256mb
- 512 mb RAM
- 160 GB hardeschijf
verder doet er niet toe...

Naar het volgende systeem :
- AMD 3700+ Socket 939
- A8N-SLI
- 7800 GT XFX Extreme full retail
- 1024 mb pc3200 twinmos dual channel ( 2x 512 )
- T7K250 hardeschijf
- X-gear C888 kast met standaard voeding 400 WATT

Scherm word gebruikt op een resolutie van 1024/768.

Ik heb dit systeem samengesteld om voornamelijk te gamen.
Games zoals :
Unreal Tournament 2004*
Call of duty 2**
Counter-strike Source
Counter-Strike 1.6
Trackmania

Ik had zeker een behoorlijke boost verwacht kwa performance in games dus, maar tot m`n verbazing bleek dat UT 2004* niet te spelen is op HIGHEST settings. Als ik bijvoorbeeld met 10 man speel offline wel te verstaan en gewoon in een Deathmatch level haalt hij 40/50 fps met framedrops naar 20. Dit is zeer irritant. Het rare van alles is dat het gelijk blijft bij de settings op LOWEST.

Ik weet dat UT 2004* erg cpu afhankelijk is maar een 3700+ proc lijkt me wel genoeg of zit ik hier mis ? Het is niet dat ik gewoon effe snel antwoord wil, ik heb al overal gekeken hier ik topics maar kan dit niet echt verklaren...

Verder zat bij de videokaart het spel Call Of Duty 2.

Zoals gezegt speel ik alles op 1024/768, de settings staan op 2x AA en rest standaard hoe hun het me aanraden. Ik dus spelen... fps is rond de 30/40. Ik weet niet of dit normaal is maar niet echt goed speelbaar.
Vysync of andere frameremmers staan niet aan, zowel bij UT 04* niet en COD 2**

Ook gebeurd het regelmatig dat na 1.5 uur gamen bij COD 2** het scherm uitvalt en geen contact meer wild maken tot de volgende reboot. Dit gebreurd niet alleen op mijn scherm maar ook op andere die op deze zijn aangesloten.

Tijdens het assembleren van de PC heb ik veel problemen gehad met de tijd van hete Boote van Windows, dit is verholpen door kabeltje van CD-rom speler te verwisselen, maar misschien heeft iets nog steeds een bepaalde impact op m`n systeem.

Ik weet dat games zoals, F.E.A.R niet goed te spelen zijn maar UT 2004* had ik wel verwacht.

PS. Drivers zijn allemaal de nieuwste, ook oudere zijn geprobeerd. En ja ik heb mobo, kaart, geluid en alles geinstaleerd. Ook geluid uitgezet in bios maar hielp niks... Zelfs x64 geinstaleerd en x64 patch gedownload voor UT 2004* maar hielp niks.

1. Mijn vraag aan jullie is, is het normaal dat UT 2004* en COD 2** niet echt goed zijn te spelen ?

2. Wat zou er eventueel mis kunnen zijn met mijn systeem ?

Bedankt alvast ! :Y)

EDIT : dit staat dus in verkeerde forum, alleen omdat ik nieuw ben weet ik niet hoe ik hem moet verplaatsten ! :o

[ Voor 3% gewijzigd door SpX op 07-02-2006 20:50 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:13

botoo

💀 too old to die young

Gegroet nieuwe SpXing :)
Je zit idd in het verkeerde sub-forum, maar we zullen je niet verwijten dat je niet weet hoe je je topic kan verplaatsen ;)

Ik schuif je door naar de collega's van Complete Systemen & Laptops en hoop dat je daar verder geholpen kan worden.

Btw: heb je de faq aldaar al eens langs je probleem gelegd? Misschien kom je er wat verder mee?

sukses!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Lijkt me vrij duidelijk hoor; ik denk dat die standaard voeding je systeempje niet trekt. 400 watt is misschien genoeg maar het moet dan echt wel een A merk zijn dus test even met een betere voeding en kijk eens wat hij dan doet...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Weet je zeker dat je een SLI mobo wilt? Het lijkt mij niet zinvol om er in de toekomst nog een 7800GT bij te zetten, dan kun je imo beter gewoon een nieuwe kaart kopen.
Ik ken die kast niet, maar ik zou wel even naar die voeding kijken. Wat is precies die "standaard" 400 watt voeding? Als ik jou was zou ik voor een A merk voeding gaan, met zon systeem wil je niet bezuinigen op een degelijke voeding.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ten eerste FEAR moet er echt wel goed mee te spelen zijn hoor ;)

Maar over op het probleem, ik vertrouw die 'standaard' voedinkjes nooit die ze bij de gemiddelde huis/tuin/keuken computerkasten gooien, wat zijn de voltages van vnl. de 5v en 12v lijnen? Kun je zien in het bios, of met een programmaatje als SpeedFan oid. :)

Spuit 11 en GMTA :P

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-02-2006 21:17 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Je zegt dat je een nieuwe pc hebt en als ik het goed begrijp heb je dus ook alles in elkaar gezet ?
kijk ff of je cpu speed wel klopt en of je harde schijf mischien niet om de 1 of andere reden dood is,
probeer een paar progjes zoals cpu-z (voor je cpu speed), kijk met rivatuner na of de snelheden in je videokaart wel kloppen en gebruik memtest om je geheugen ff na te kijken, loopt dit trouwens wel op 400 mhz?

*zoals al gezegd, check ff je voeding na want of 400 watt ook genoeg is...*
het is inderdaad erg raar dat je een lage fps hebt want mijn systeem
(amd 1.4 @ 2.0 ghz, 512 mb ram xfx 6600gt)
haalt in vergelijking met jou systeem in iedere game een hogere fps

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 21:17 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ow, en over CoD2, draai je die in DX7 modus? Zo niet, even doen, dat wil nog wel eens helpen bij dat spel :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien een warmteprobleem, de videokaart zal hiervan wel de meeste warmte produceren. Probeer het eens een poosje met de zijkant van je kast open, als alles dan veel soepeler gaat dan is het zeker een warmteprobleem.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:18:
Ow, en over CoD2, draai je die in DX7 modus? Zo niet, even doen, dat wil nog wel eens helpen bij dat spel :)
Als je zo'n systeem koopt wil je echt wel niet in dx7 spelen hoor ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Renegade! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:21:
[...]

Als je zo'n systeem koopt wil je echt wel niet in dx7 spelen hoor ;)
Ik had het over zn oude systeem. Aangezien hij daar een slechte performance mee heeft, lijkt het me zinvol om die eens in DX7 te testen, omdat dit vaak helpt.

• db87
  • Laatst online: 09:45

db87

Mach 2 GT modded

Het is zekers de voeding.
Deze levert slechts 12Ampere op de 12volt lijn staat me bij.
Controleer dit even door op de zijkant van de voeding te kijken, meestal is hier een specificatietabel aanwezig.
Je hebt wel minimaal een 18amp voeding nodig van een a-merk voeding.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Verwijderd

hi xping,

Heb je al de andere(nieuwere) chipset drivers geinstalleerd?geforce drivers gebruik je?
Die van nvidia zelf? of omega drivers?
In de bios alle settings nagegaan,zie je mobo manual?

Ik denk niet dat er iets met de voeding is, al is de voeding minimaal.Ik weet niet of je nl ook problemen ondervindt als je bv en een dvd brand en bv files kopieert op je harddisk....

Je kan evt onboard hardware die je niet gebruikt uitschakelen( bv in de bios) scheelt alweer iets.
Timing in de bios niet te snel zetten.

Kijk es wat je er mee kan!
grtzz

endy

• SpX
Hallo, bedankt voor de snelle reacties allemaal.

De hardeschijf, T7K250 is splinternieuw dus daar zal het ook niet aan liggen.
Drivers zijn allemaal geprobeerd maar maken geen verschil.

`kijk of de snelheden in je videokaart wel kloppen en gebruik memtest om je geheugen ff na te kijken, loopt dit trouwens wel op 400 mhz? `

Ik heb rivatuner geinstaleerd en gekeken bij videokaart, er staat het volgende :

core clock = 275.40 mhz
memory clock = 1053 mhz

Raar want volgens mij moet m`n 7800 GT XFX Extreme 450 mhz en 1050 mhz hebben :X

En memory is ook in orde volgens memtest...

Even voor de duidelijkheid, ik zelf heb de pc niet in mekaar gezet, maar ik hem laten assembleren door iemand anders.

De voeding zou onvoldoende kunnen zijn, maar heeft dat invloed op fps in games ? :/
Het verklaard echter wel het uitvallen van het scherm....

Met het branden van DVD`s of dergelijke heb ik geen probleem, wel heb ik problemenn gehad met het boote van windows door verkeerde aansluiting van DVD-drive.

PS. Vandaag word moeilijk om voltages en andere dingen te checken in bios , dit doe ik dus morgen. Maar dingen zoals firewire etc, heb ik reeds uitgeschakeld in bios.

Welke voeding raden jullie me aan trouwens voor dit systeem ?

Alvast bedank ! _/-\o_

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 10:49
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als SpXing (dus ook zelfde kast inc 400 WATT voeding), alleen zit er bij mij een gloednieuwe ATI 1900 XT videokaart in, en ik heb geen enkel probleem. Ik neem aan dat deze videokaart meer power nodig heeft dan zijn 7800 GT? Verder zit er sowieso meer hardware aangesloten op mijn systeem tov zijn computer. Aan de voeding ligt het dan niet, lijkt me.

(ik ben trouwens degene die zijn systeem in elkaar heeft gezet :Y) )

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

UT04 moet je vloeiend kunnen spelen!!! :X

Ik speel het hier met resolutie 1152x864 en alles op Highest. Alles runt hier vloeiend zonder enig probleem.
CoD2 kan ik hier ook goed op 1024x768 spelen. Niet op High, maar ik dacht wel Medium (not sure) O-)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2025

Hendal.

Chocolate moose

Gekke vraag, maar zitten de molex connectoren wel goed op je video kaart aangesloten?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
@ Hendal: Als tie dat niet had gedaan dan had zn PC geen beeld gegeven.

@ de rest: Hoe kun je nou zeggen dat het aan de voeding ligt. 8)7 Het systeem draait toch verder en heeft geen las van spontane reboots! En zoveel trekt dit systeem ook niet aangezien er maar 1 HD in zit en verder geen exclusief speelgoed.

Minder stroom betekend niet dat je kaart niet zo hard draait!

Ik zou het eerder zoeken in een driver setting. Heb je je nVidia drivers al op High Performance gezet? Heb je de nieuwste drivers gedownload. Heb je de nieuwste BIOS in je A8N.

Staat je CPU uberhaupt op de goede snelheid? Draait je geheugen wel netjes Dual Channel?

[ Voor 17% gewijzigd door Stinger666 op 07-02-2006 23:48 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Stinger666 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:45:
@ Hendal: Als tie dat niet had gedaan dan had zn PC geen beeld gegeven.

@ de rest: Hoe kun je nou zeggen dat het aan de voeding ligt. 8)7 Het systeem draait toch verder en heeft geen las van spontane reboots! En zoveel trekt dit systeem ook niet aangezien er maar 1 HD in zit en verder geen exclusief speelgoed.

Minder stroom betekend niet dat je kaart niet zo hard draait!

Ik zou het eerder zoeken in een driver setting. Heb je je nVidia drivers al op High Performance gezet? Heb je de nieuwste drivers gedownload. Heb je de nieuwste BIOS in je A8N.

Staat je CPU uberhaupt op de goede snelheid? Draait je geheugen wel netjes Dual Channel?
Ik spreek uit ervaring, een instabiele voeding kan niet alleen leiden tot vastlopers ed, maar ook tot een slechter presterend systeem. Op de langere termijn zal je er ook reboots en uiteindelijk helemaal niet meer opstarten aan overhouden. Voor mij is dit in ieder geval nu de meeste voor de hand liggende oorzaak. :)

Videokaartinstellingen, Dual Channel ja/nee, etc... dat zijn allemaal dingen die er echt niet voor kunnen zorgen dat zelfs UT2004 niet meer lekker loopt op zo'n systeem. Dat moet echt hardwarematig ergens niet lekker lopen. Processorsnelheid zou nog kunnen misschien. Maar tegenwoordig wordt vrijwel alles automatisch geconfigureerd, maar even controleren is nooit mis idd. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-02-2006 23:58 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

zijn videokaart draait met een core speed van 275mhz. daar zal het dus wel aan liggen, al zou je bij ut2004 dan nog goede fps moeten hebben :)

Verwijderd

wow dat is wel raar want ik kan ut 2004 vloeiend spelen alles op highest.
cod 2 op max.
fear ook.

terwijl ik egt een veel slechter systeem heb.
probeer everest home kan je temperaturen zien volt enz erg handig proggie vind ik dan.

hopelijk vinden jullie het probleem want ik heb ook zo ong. het zelfde probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 02:56:
zijn videokaart draait met een core speed van 275mhz. daar zal het dus wel aan liggen, al zou je bij ut2004 dan nog goede fps moeten hebben :)
Hij zal wel de klokspeeds afgelezen hebben die gelden voor de 2d modus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 04:49 ]

Verwijderd

Idd, ga maar ff gamen met Rivatuner op de achtergrond draaien en je zal zien dat je core clock naar 400Mhz? springt. MIjn GTX draait ook 275 in 2d, maar 450 in 3d op stock.

Verwijderd

Wanneer ik nu zoek op bmw in google staat bmw.com als eerste resultaat en bmw.de als 2e.
Blijkbaar heeft bmw het verzoek al ingediend... doen ze snel B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 06:22:
Wanneer ik nu zoek op bmw in google staat bmw.com als eerste resultaat en bmw.de als 2e.
Blijkbaar heeft bmw het verzoek al ingediend... doen ze snel B)
Sorry, een typisch geval van "ik moet eens gaan slapen" en eerst even controleren of ik in het juiste topic bezig ben... 8)7

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik had het over zn oude systeem. Aangezien hij daar een slechte performance mee heeft, lijkt het me zinvol om die eens in DX7 te testen, omdat dit vaak helpt.
volgens mij heeft ie toch echt problemen met z'n nieuwe systeem.
Weet je zeker dat je een SLI mobo wilt? Het lijkt mij niet zinvol om er in de toekomst nog een 7800GT bij te zetten, dan kun je imo beter gewoon een nieuwe kaart kopen.
waarom?

Is toch fijn als je over een tijdje meer snelheid wilt je dan een goedkope 7800 erbij kan prikken. (tegen de tijd dat ie ze nodig heeft zijn ze al stukken goedkoper) Heb je tenminste ook nog plezier aan de oude en ondersteunt zoiezo al SM 3.0.
Daarbij is het verder een prima moederbord die helemaal niet te duur is voor z'n prestaties.

@ spXing :
Gaat de fan van je videokaart ook harder draaien als je gaat gamen? Bij mij wilt ie wel es op 5% blijven draaien als ik een nieuwe atidriver geinstalleerd heb. (heb een ati kaart) Bij mij is het een conflict tussen Atitool en catalyst als i de settings in atitool heb aangepast en daarna een nieuwe driver installeer.
Als ik dan ga gamen heb ik ook een slechte framerate en valt m'n monitor uit na een tijdje. (hitteprobleem omdat fan op 5% blijft draaien) Dit moet ik dan in atitool weer rechtzetten.

[ Voor 37% gewijzigd door KneppaH op 08-02-2006 07:07 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• SpX
WoBaDijk schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:51:
UT04 moet je vloeiend kunnen spelen!!! :X

Ik speel het hier met resolutie 1152x864 en alles op Highest. Alles runt hier vloeiend zonder enig probleem.
CoD2 kan ik hier ook goed op 1024x768 spelen. Niet op High, maar ik dacht wel Medium (not sure) O-)
Hoeveel FPS haal jij dan als je speeld is deze spellen ?

@ Stinger666 , bios is geupdate, processor loopt op goede snelheid, settings in Nvidea driver moet ik dalijk eens proberen... Dual channel is niet te zien in bios... Waarmee kan ik dat checken ?

Op dit moment kan ik niet op m`n eigen PC, maar over een uurtje ( 12 uur ) start ik rivatuner en kijk ik hoeveel de core heeft tijdens het gamen.

Alweer bedankt voor de snelle replies ! :*)

Verwijderd

De voeding is écht niet toerijkend en je hebt de kans dat de videokaart dan zichzelf terugklokt uit eigenbescherming wat je lage framerate verklaard.

Ikzelf heb een X800pro met een AMD64 3500+ en als ik UT2004 speel dan kom ik zelfs op 1600x1200 nog regelmatig boven de 100 FPS uit.

Op een 7800GT met een stevige CPU (en een 3700+ is stevig) moet UT2004 met 10 bots in het spel haast volmaakt vloeiend draaien. Af en toe een schokje houdt je toch, maar 100 FPS gemiddeld mag jij wel verwachten.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Probeer mogelijke problemen uit te sluiten, koppen hardware 1 voor 1 af en kijk of het dan beter gaat. Denk daarbij aan geluidskaarten (of onboard even disablen) en kijken of het dan beter gaat. Zo kan je in ieder geval een paar dingen aanmerken waardoor het probleem NIET veroorzaakt wordt. Je zal niet de eerste zijn die erachter komt dat zijn DVD-ROM drive of geluidskaart z'n computer tegenhoud.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• SpX
@ exuitum
In welke game mode bij UT 04 zou ik 100 fps moeten halen volgens jou ?

Ik heb Rivatuner gestart en tijdens het game springt hij idd automatisch naar 450 mhz.

Z
Luuk1983 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:33:
Probeer mogelijke problemen uit te sluiten, koppen hardware 1 voor 1 af en kijk of het dan beter gaat. Denk daarbij aan geluidskaarten (of onboard even disablen) en kijken of het dan beter gaat. Zo kan je in ieder geval een paar dingen aanmerken waardoor het probleem NIET veroorzaakt wordt. Je zal niet de eerste zijn die erachter komt dat zijn DVD-ROM drive of geluidskaart z'n computer tegenhoud.
Ik heb geen extra geluidskaart in m`n pc, ik gebruik gewoon onboard AC 97. Deze uitschakelen veranderd echter niets...
Met de DVD-drive zou best eens te maken kunnen hebben want zoals gezegt heb ik er al veel problemen mee gehad in het begin met roboote en dit zijn samen met de discette-drive de enige `oude` onderdelen in m`n Systeem.

Nadat ik het discette station uit heb geschakeld in bios, haal ik zo`n 70/80 fps bij de game mode ONSLAUGHT bij UT 04 met 15 bots, dit lijkt me zeker niet onaardig.

Dalijk nog effe COD 2 testen.

1. Vraag : weten jullie of mijn huidige systeem 2x of 4x AA zou moeten kunnen `trekken` bij COD 2 ?
Settings nu zijn : 1024x768
60 hz : refreshrate
blinear : texture filter
AA : off
rendering mode : direct x 9
dynamic lights : normal
soften smoke edges : world only
Hiermee is het goed te spelen, maar met AA aan gemiddeld 35/45 fps, en dat is net ècht relax spelen.

Zou het probleem trouwens kunnen worden veroorzaakt door een discette-station of DVD-drive ? :/

2. Vraag : welke voeding raden jullie aan voor mijn systeem, niet tè duur graag O-)

And again, bedankt voor de snelle reacties en goede adviezen ! :*) _/-\o_

Verwijderd

SpXing schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:15:

`kijk of de snelheden in je videokaart wel kloppen en gebruik memtest om je geheugen ff na te kijken, loopt dit trouwens wel op 400 mhz? `

Ik heb rivatuner geinstaleerd en gekeken bij videokaart, er staat het volgende :

core clock = 275.40 mhz
memory clock = 1053 mhz

Raar want volgens mij moet m`n 7800 GT XFX Extreme 450 mhz en 1050 mhz hebben :X

Even voor de duidelijkheid, ik zelf heb de pc niet in mekaar gezet, maar ik hem laten assembleren door iemand anders.

De voeding zou onvoldoende kunnen zijn, maar heeft dat invloed op fps in games ? :/

Met het branden van DVD`s of dergelijke heb ik geen probleem, wel heb ik problemenn gehad met het boote van windows door verkeerde aansluiting van DVD-drive.

PS. Vandaag word moeilijk om voltages en andere dingen te checken in bios , dit doe ik dus morgen. Maar dingen zoals firewire etc, heb ik reeds uitgeschakeld in bios.

Alvast bedank ! _/-\o_
dat je gpu op een lage snelheid loopt betekend uit de meeste reacties dus dat je voeding gewoon te zwak is voor je voeding.

Verwijderd

SpXing schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:15:

core clock = 275.40 mhz
memory clock = 1053 mhz

Alvast bedank ! _/-\o_
als antwoord op bovenstaande: ja! want de nieuwere videokaarten clocken zichzelf automatisch terug als deze te weinig stroom krijgen. en dit verklaart dus waarom je dus niet alles op high kan spelen. van wat voor merk is die 400watt voeding? een merk als aopen of tagan en ocz zou genoeg moeten zijn. maar iets als q-tec enz. absoluut niet! :X

Verwijderd

ik had hetzelfde gehad met mijn systeem (ook vrij high-end). Het bleek verouderde drivers te zijn voor mijn chipset (waar dus ook de AGP driver onder valt). Ik zou dit zeker meenemen in je onderzoek.
Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 06:28:
[...]

Sorry, een typisch geval van "ik moet eens gaan slapen" en eerst even controleren of ik in het juiste topic bezig ben... 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• SpX
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:22:
ik had hetzelfde gehad met mijn systeem (ook vrij high-end). Het bleek verouderde drivers te zijn voor mijn chipset (waar dus ook de AGP driver onder valt). Ik zou dit zeker meenemen in je onderzoek.
Succes
Bedankt voor je reactie maar ik heb de nieuwste drivers, ook heb ik oudere geprobeerd met dat helpt niks.
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:22:
[...]

als antwoord op bovenstaande: ja! want de nieuwere videokaarten clocken zichzelf automatisch terug als deze te weinig stroom krijgen. en dit verklaart dus waarom je dus niet alles op high kan spelen. van wat voor merk is die 400watt voeding? een merk als aopen of tagan en ocz zou genoeg moeten zijn. maar iets als q-tec enz. absoluut niet! :X
Merk voeding weet ik niet, hij zat standaard in de C888 X-gear kast.

Het probleem met Clock-snelheid is er niet denk ik want zoals ik eerder al had vermeld, springt hij tijdens het game naar 450 mhz.

Thanx for replies ! :9

• SpX
Hallo iedereen :*)

Ik heb nog een aantal topics gelezen hier op GOT over prestaties van XFX 7800 GT kaart.
Na de nieuwste drivers voor m`n X64 OS te downloaden heb ik een 3Dmark05 van 7300.

Maar nu kregen enkele andere dit advies :

Download NVTweak , open da progje vink dan clockfrequenties aan.
Vervolgen rechtermuisknop op bureaublad , eigenschappen ,instellingen , geavanceerd , Geforce 7800GT ofzo iets. Dan kan je zo uit tempratuur ,.. etc kiezen.
Dan kan je je Clock frequenties kiezen , doe dan manueel clocken en Performance 3D kiezen
dan zal er iets van 400/1100 ofzo staan.
Toepassen en klaar ! `

Mijn vraag is dan ook :
1. Is dit zonder risico te doen ?

2. Als het fout zou gaan, kan ik het dan gewoon weer terugzetten naar standaard waarde ?

Bedankt Alvast ! _/-\o_

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
COOL & QUIET uitzetten! (dat niemand daarop is gekomen?)

Met games verneukt dat altijd je spel. Ik had dat ook, de cpu gaat rustig op 1200mhz draaien tijdens een spelletje en dan ineens komen er allerlei mannetjes en dingen in beeld en dan gaat de cpu op zijn dooie gemak omhoog klokken, maar zodra die omhoog geklokt is ben je al weer een paar seconde verder.

Ik vond het ook vervelend, zodra je met nfsmw een beetje harder ging sjeezen begon die ineens te schokken en na een paar seconde was alles weer op normale fps.

[ Voor 6% gewijzigd door poepkop op 09-02-2006 12:38 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• SpX
poepkop schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:

Met games verneukt dat altijd je spel. Ik had dat ook, de cpu gaat rustig op 1200mhz draaien tijdens een spelletje en dan ineens komen er allerlei mannetjes en dingen in beeld en dan gaat de cpu op zijn dooie gemak omhoog klokken, maar zodra die omhoog geklokt is ben je al weer een paar seconde verder.

Ik vond het ook vervelend, zodra je met nfsmw een beetje harder ging sjeezen begon die ineens te schokken en na een paar seconde was alles weer op normale fps.
Helaas maar Cool & Quit stond al uit in de bios :(

BTW, ik denk dat m`n pc werkt zoals het moet.

Verder is UT 04 zoals al zo vaak gezegt online niet te spelen is op Highest, alleen met distance fog op nul. Ik heb me waarschijnlijk verkeken op de tabellen met de 7800 GT die 200 fps weergaven met mijn resolutie ( 1024/768) en highest settings..

Persoonlijk had ik verwacht dat dit systeem COD 2 met die `aangerade settings` met AA te spelen was rond de 80 fps, dit is helaas maar 40 en soms lager dus.

Score 3Dmark05 is 7300 op windows x64 zonder virusscanner, firewall en compleet schone instalatie. In windows x86 is score rond de 7100...

Bedankt iedereen maar waarschijnlijik hoort m`n systeem zo te lopen en heb ik er een beetje teveel van verwacht ! : ;(

Verwijderd

poepkop schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:

Dat heb ik dus ook eens gehad. De fps dropten met continue regelmaat van rond de 60 naar rond de 30. Daardoor voelde de game heel laggy aan. Dus je rende normaal, daarna alles wat trager, speed-up, vetragen, enz.. Ongeveer met een periode van een seconde. (kon je ook goed volgen met fraps)

Ik mij kapot gezocht naar mogelijke oorzaken, bijna het spel opnieuw geinstalleerd. Was ik vergeten dat ik de dag ervoor cool and quiet had ge-enabled om die feature aan iemand te showen. (staat normaal niet op voor mezelf, daarom dat ik er ook niet aan dacht)

Maar lastig idd :)

Verwijderd

SpXing schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:30:
[...]

Helaas maar Cool & Quit stond al uit in de bios :(

BTW, ik denk dat m`n pc werkt zoals het moet.

Verder is UT 04 zoals al zo vaak gezegt online niet te spelen is op Highest, alleen met distance fog op nul. Ik heb me waarschijnlijk verkeken op de tabellen met de 7800 GT die 200 fps weergaven met mijn resolutie ( 1024/768) en highest settings..

Persoonlijk had ik verwacht dat dit systeem COD 2 met die `aangerade settings` met AA te spelen was rond de 80 fps, dit is helaas maar 40 en soms lager dus.

Score 3Dmark05 is 7300 op windows x64 zonder virusscanner, firewall en compleet schone instalatie. In windows x86 is score rond de 7100...

Bedankt iedereen maar waarschijnlijik hoort m`n systeem zo te lopen en heb ik er een beetje teveel van verwacht ! : ;(
Jij hebt er helemaal niet teveel van verwacht! :o Als ik mijn systeem vergelijk met het jouwe dan zien we 2 kleine verschillen:

Jij een 7800gt, ik een X800pro
Jij een 3700+, ik een 3500+
Allebij 1 Gig aan RAM

Ik kan alle spellen vloeiend spelen. Ik zet alles niet op highest, maar op medium. Dit doe ik eerder om geheugen te besparen. Swappen kost frames en het verschil tussen medium en highest is klein in mijn ogen dan. Als ik UT2004 speel op 1600x1200@medium-high met 10 Godlike bots dan speel ik heel prettig zonder noemenswaardige schokken en bijna geheel vloeiend.

Ik, ik, ik, nee, jij moet dat zeker ook kunnen en daarom wil ik even doorgaan met deze topic.

Plant hier een een raportje van Sisoft Sandra neer met benchmarks. Ik wil weten hoe snel je geheugen werkt, hoesnel die harde schijf is en of je niet teveel eisen steld aan je beschikbare geheugen. Ga dat eens uitzoeken ;)

• SpX
Ey,

Sorry voor late reply mensen, maar ik had andere zaken aan m`n hoofd de laatste tijd :9

Maja nu weer On-Topic,

Sisoft Sandra 2005 werkt niet, hij instaleerd hem wel gewoon maar start niet. ( zowel op x86 als x64 )
Hij geeft geen foutmelding over iets dergelijks, dus ik kan weinig verdere informatie geven.
Andere versies heb ik nog niet geprobeerd.... Iemand nog suggesties ?

Maandag ik ga ik me trouwens zoals vele hier me hadden aangeraden, nieuwe voeding bestellen ;

Tagan 480 watt TG-480-U22 ''2force series'' powersupply (pci express)

Hij lijkt me ruim voldoende voor m`n systeem, en word ook voledig ondersteund of zie ik hier misschien iets over het hoofd ?

Verder heb ik nog enkele malen een blauw scherm gehad met hierna een spontane reboot, dit gebeurde meestal na of tijdens het spelen van zware spellen zoals COD en CS :SOURCE.

Het blauwe kon ik niet cappe ofzo want het duurde net 0.3 seconde :7

Bedankt alvast ! _/-\o_

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nog ff 1 ding, staat je schijf wel in UDMA mode en niet in PIO mode?

• SpX
Mishmash schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:26:
Nog ff 1 ding, staat je schijf wel in UDMA mode en niet in PIO mode?
Ey bedankt voor je snelle reactie. :9

Domme vraag, maar hoe kun je dat controleren ? O-)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Bij de eigenschappen van je IDE/SATA-controller in Apparaatbeheer.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 18-02-2006 18:34 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Ik zou als ik jou was soften smoke edges eens proberen helemaal uit te zetten in COD2. Dat is echt een performance killer!

• SpX
Ik heb zojuist bij apparaatbeheer gekeken naar de IDE ATA/ATAPI controller, hier staat dus geen SATA controller maar ATA.
Er staan dan dus allemaal primary en secondary channels.

Dan kijk in bij resources en staat er I/O range, klopt dit ?

Maar ik ben nog nergens ADMA of PIO tegengekomen :?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kan het niet opmaken uit je post, maar heb je na de upgrade opnieuw XP geinstalleerd :) ? Lijkt me wel, maar just checking

• SpX
We Are Borg schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:54:
Kan het niet opmaken uit je post, maar heb je na de upgrade opnieuw XP geinstalleerd :) ? Lijkt me wel, maar just checking
Jah, en niet alleen windows x86 maar ook x64 en het zijn beide de Professional Editions.

• SpX
Ey, ik heb net nog een aantal spellen gespeeld waaronder Trackmania Nations....

Hierbij haal ik met res van 1024/768 en highest settings met no sound en 4x AA 25/30 fps online en offline 40/55 fps. Niet echt lekker en op highest zonder AA 50/60 contstant.

Mijn vraag is, kan voeding de lage framerate verklaren of ik het normaal dat ik met mijn systeem deze framerates heb ?

Systeem nogmaals :

AMD 3700+ Socket 939
- A8N-SLI
- T7K250 hardeschijf

Thnx alvast ! _/-\o_

• SpX
.

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
SpXing schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:19:Het blauwe kon ik niet cappe ofzo want het duurde net 0.3 seconde :7
bureaublad --> rechtermuisknop deze computer --> eigenschappen --> geavanceerd --> opstart- en herstelinstellingen --> de computer automatisch opnieuw opstarten --> uitvinken :)

Zo dacht ik iig dat ie werkte... het is namelijk best belangrijk dat je ziet waar de fout komt, soms zit t zelfs in t meest vuile hoekje omdat je m net aan internet had gekoppeld zonder virusscanner })

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
SpXing schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:11:
Ey, ik heb net nog een aantal spellen gespeeld waaronder Trackmania Nations....

Hierbij haal ik met res van 1024/768 en highest settings met no sound en 4x AA 25/30 fps online en offline 40/55 fps. Niet echt lekker en op highest zonder AA 50/60 contstant.

Mijn vraag is, kan voeding de lage framerate verklaren of ik het normaal dat ik met mijn systeem deze framerates heb ?

Systeem nogmaals :

AMD 3700+ Socket 939
- A8N-SLI
- T7K250 hardeschijf

Thnx alvast ! _/-\o_
Kep niet alle posts met aandacht doorgelezen maar wel de meeste,
probeer eens Everest te downloaden ... daarmee kun je ook een hele load aan system specs bekijken.

Daarnaast even antwoord op jouw vraag. Zolang de CPU/VGA zichzelf niet lager gaan clocken tijdens het gamen zal er vast ook geen tekort aan wattage zijn.

Tenslotte zou ik nog even in de BIOS kijken naar je AGP Aperture Size, zorg dat dit op 128 of 256 staat en niet 32 oid. Daarnaast, heb je je chipset drivers geinstalleerd ?? Nieuwste VGA Drivers??

En wat ook nog handig kan zijn is ff een 3dMark draaien, 3dMark05 of 3dMark06, maakt niet zoveel uit, maar je kunt daar misschien wel uit opmaken of je CPU of je VGA onder de maat presteren (door je scores met een vergelijkend systeem te vergelijken).

Probeer het eens en dan zullen we misschien een stapje dichter bij het probleem komen ;)

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je zoekt wat voor scores ie haalt kun je ff de vorige posts doorlezen daar runt ie ergens een 3dMark... maar ik vraag me zo af: wat kan OOOOIT zo zwaar je systeemprestaties beinvloeden?
Misschien een herinstallatie overwegen? Je weet t maar nooit...

*waarom werken mijn computers altijd wel en kan ik altijd anderen helpen hun problemen op te lossen als ze er weer 's 1 in elkaar zetten* :+

• SpX
Ey iedereen, ik heb Everest gedownload, maar nu weet ik niet precies waar ik bij moet kijken ....

Veld Waarde

Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)
GPU sensortype Driver (NV-DRV)
Moederbordnaam Asus A8N-E / A8N-SLI / A8N32-SLI Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 30 °C (86 °F)
CPU 26 °C (79 °F)
GPU [ TRIAL VERSION ]
HDT722525DLA380 [ TRIAL VERSION ]

Koelingsventilatoren
CPU 3125 RPM
Chipset 5819 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.39 V
+3.3 V 3.28 V
+5 V 4.92 V
+12 V [ TRIAL VERSION ]
+5 V Standby 4.84 V
VBAT Batterij 3.06 V

En dit bij geheugen :

Veld Waarde
Eigenschappen Geheugenmodule
Modulenaam M2S9JA8APS9F081CA-
Serienummer 894E2E1Eh (506351241)
Modulegrootte 512 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen
@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

Geheugenmodule-eigenschappen
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Niet ondersteund
Precharge All Niet ondersteund
Write1/Read Burst Niet ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund

Het valt me op dat het geheugen maar op 200 mhz draaid op hoort dit zo ? :X

En kloppen de temperaturen etc... ?

Nouja ik hoop dat ik de goede informatie heb gegeven en anders meld AUB effe waar ik anders bij moet kijken O-)

Bedankt _/-\o_

• wouter37
  • Laatst online: 02-02 20:33
je voltages zijn wat aan de lage kant lees de 12V ook eens uit

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• SpX
wouter37 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:26:
je voltages zijn wat aan de lage kant lees de 12V ook eens uit
Bedankt voor je snelle reactie.

Jij hebt ongeveer hetzelfde systeem als mij, dus jij moet me wel kunnen vertellen of mijn systeem naar behoren werkt :9

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Moederbordnaam Asus A8N-E / A8N-SLI / A8N32-SLI Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 31 °C (88 °F)
CPU 27 °C (81 °F)
GPU 41 °C (106 °F)
HDT722525DLA380 33 °C (91 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 3125 RPM
Chipset 6027 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.39 V
+3.3 V 3.28 V
+5 V 4.92 V
+12 V 11.58 V
+5 V Standby 4.84 V
VBAT Batterij 3.06 V

• wouter37
mijn voltages zijn wel iets hoger:
Sensoreigenschappen:
Moederbordnaam Asus A8N-E / A8N-SLI Series

Temperaturen:
Moederbord 34 °C (93 °F)
CPU 31 °C (88 °F)
GPU 41 °C (106 °F)
Maxtor 6Y080P0 31 °C (88 °F)
WDC WD360GD-00FNA0 32 °C (90 °F)
Seagate ST380013AS 42 °C (108 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2446 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.31 V
+3.3 V 3.38 V
+5 V 5.08 V
+12 V 11.97 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 3.06 V

• SpX
wouter37 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:49:
mijn voltages zijn wel iets hoger:
Sensoreigenschappen:
Moederbordnaam Asus A8N-E / A8N-SLI Series

Temperaturen:
Moederbord 34 °C (93 °F)
CPU 31 °C (88 °F)
GPU 41 °C (106 °F)
Maxtor 6Y080P0 31 °C (88 °F)
WDC WD360GD-00FNA0 32 °C (90 °F)
Seagate ST380013AS 42 °C (108 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2446 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.31 V
+3.3 V 3.38 V
+5 V 5.08 V
+12 V 11.97 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 3.06 V
Ja ze zijn hoger, maar kun jij me vertellen of dit echt invloed heeft op prestaties.

PS. Speel jij spellen, zoja hoeveel fps haal jij bij bv bijvoorbeeld TMnations op highest en 4 AA, ik 50/60 en online 30/40 of UT 2004 op highest 50 fps offline en online onslaught met 10 man 40/45

Ook heb ik daarnet een test gedaan via Driveragent.com en dit concludeerde dat ik 35 % good drivers en 65 % bad drivers had, alleen moet je betaald regeisteren voor verdere informatie....

• wouter37
ja dat heeft invloed op de prestaties pas een pc in elkaar gezet en vergeten de grafische kaart een voeding te geven en bij het opstarten kwam er een menu tevoorschijn waarin stond dat de gpu niet op volledige snelheid kon werken

verder speel ik maar 1 spel battlefield 2 :) ik zal ff kijken hoeveel fps ik haal

Verwijderd

Voor zover ik weet is voor en 7800 vidcard al een voeding nodig van minimaal 450 watt weet niet of dit wat uitmaakt voor uw probleem . Maar het leek me wel een melding waard voor het geval dat

• SpX
@ BBT, Ja daarom ga ik morgen ook de Tagan 480 watt halen en die lijkt me wel voldoende...

Maar nu weet ik nog steeds niet of het normaal is dat ik deze prestaties en resultaten met dit systeem heb.

BTW; Quake 4 op high gespeeld met 4 AA gemiddeld 40 FPS via fraps, normaal ?

• SpX
.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:49

DJT

Even alles op een rijtje hoor:
- je bios staat helemaal goed ingesteld (zie AthlonXP overclock-topic)
- je hebt WinXP geïnstalleerd (inclusief SP2)
- je hebt vervolgens alle windows updates geïnstalleerd (incl. nieuwste DirectX)
- je hebt de laatste chipset drivers geïnstalleerd en hebt daarbij de IDE drivers overgeslagen
- je hebt de laatste videodrivers van nVidia geïnstalleerd
- je hebt de spellen geïnstalleerd

En nog steeds slechte performance? Dan is het hardware probleem en moet je eens heel goed gaan kijken of alles goed aan is gesloten.

• SpX
DJT schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:15:
Even alles op een rijtje hoor:
- je bios staat helemaal goed ingesteld (zie AthlonXP overclock-topic)
- je hebt WinXP geïnstalleerd (inclusief SP2)
- je hebt vervolgens alle windows updates geïnstalleerd (incl. nieuwste DirectX)
- je hebt de laatste chipset drivers geïnstalleerd en hebt daarbij de IDE drivers overgeslagen
- je hebt de laatste videodrivers van nVidia geïnstalleerd
- je hebt de spellen geïnstalleerd

En nog steeds slechte performance? Dan is het hardware probleem en moet je eens heel goed gaan kijken of alles goed aan is gesloten.
1 jah alles staat goed
2 xp inclusief SP2
3 Windows updates heb ik niet geinstaleerd maar ben ik nu mee bezig
4 laatste chipset zonder firewall en IDE
5. Laatste videodrivers, **.90 dacht ik
6.Jah de spellen heb ik ook geinstaleerd :/

Bedankt ! _/-\o_

• EyeWitness
EyeWitness schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:46:
[...]
Tenslotte zou ik nog even in de BIOS kijken naar je AGP Aperture Size, zorg dat dit op 128 of 256 staat en niet 32 oid.
Ook gechecked ???

[ Voor 13% gewijzigd door EyeWitness op 19-02-2006 16:11 ]

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:49

DJT

SpXing schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:34:
[...]

6.Jah de spellen heb ik ook geinstaleerd :/

Bedankt ! _/-\o_
Daarmee wilde ik dus zeggen: Heb je ook al eens geprobeerd om alles te draaien voordat alle andere software (office, virusscanners e.d.) geïnstalleerd was?

Edit: Ik zie dat je niet alle updates hebt geïnstalleerd, in dat geval zou het best wel eens aan je DX versie kunnen liggen. Ik weet even niet zeker welke versie met SP2 wordt geleverd.

[ Voor 22% gewijzigd door DJT op 19-02-2006 16:16 ]

• SpX
Ik zie het nergens staan in m`n bios :'( Kun je me svp vertellen waar ik precies moet kijken ?
DJT schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:14:
[...]

Daarmee wilde ik dus zeggen: Heb je ook al eens geprobeerd om alles te draaien voordat alle andere software (office, virusscanners e.d.) geïnstalleerd was?

Edit: Ik zie dat je niet alle updates hebt geïnstalleerd, in dat geval zou het best wel eens aan je DX versie kunnen liggen. Ik weet even niet zeker welke versie met SP2 wordt geleverd.
Ik heb alle spellen zowel gespeeld zonder virusscanner firewall etc maar dat maakte geen verschil.
Verder heb ik nog die nieuwe Direct X 9c februari dus daar ligt het ook niet aan lijkt me....

• EyeWitness
SpXing schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:43:
[...]

Ik zie het nergens staan in m`n bios :'( Kun je me svp vertellen waar ik precies moet kijken ?
Ow stom stom stom, kdenk niet dat pci-e dit heeft 8)7

• SpX
Ey iedereen, ik heb hier nog een vraag....

Als ik kijk bij Nvidia-instellingen, dan staat er bij systeempresataties Kwaliteit, moet ik hierop laten staan of op de optie Hoge snelheid zetten ?

Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door SpX op 19-02-2006 20:58 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Aangezien het probleem nog niet is opgelost en ik geen zin heb om het hele topic te lezen...

Andere videokaartdrivers geprobeerd? Installeer ze desnoods opnieuw.
Nieuwere moederborddrivers?
Misschien is de pc zwaar belast met virussen en spyware.
Installeer directx eens opnieuw.
Defragmenteer de hd waar je de spellen op hebt staan, dit scheelt ook in performance.
Op welke kloks loopt de cpu en het geheugen? Geheugen misschien in de verkeerde slots?

• SpX
Ey,

Na het instaleren van 83.90 drivers + nieuwe Tagan 480 voeding loopt alles stukke beter.

Echter heb ik nog 1 vraag :

Ik heb dus de XFX 7800 GT standaard op 1050 mhz / 450 mhz
Nu heb ik enkele sites met revieuws gelezen over deze kaart en zij hadden hem overgeclockt naar :
1200 mhz / 461 mhz

Dit heb ik dus ook gedaan,mbv Nvidia-beeldscherm en dan Handmatige overclock.
Alles loopt goed zonder artifacs of dergelijke... Standaard koeler heb ik dus

Is de verantwoord om te doen met standaard koeler ?
Is het gevaarlijk wat betreft de levensduur ?
Doe ik het goed mbv Niviabeelscherm en dan handmatige overclock ?

Temps zijn als echt stressed is 70 graden met CoD bijvoorbeeld vol open ...

Bedank alvast ! _/-\o_

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een dergelijk probleem, het spel Call of Juarez speelt op zn allerslechtst (alle opties op low) echt vreselijk schokkerig, aan mijn videokaart kan het niet liggen, want dat is een GeForce 7300 GS. Als ik het spel Just Cause speel, is het spel met de beste opties aan, gewoon snel. Hoe zou dit kunnen komen? En soms heb ik het idee dat het systeem heel instabiel draait. Hebben jullie vragen over mijn systeem ofzo, dan moet je dat maar vragen, ik kan het wel in gaan typen, maar dan ben ik waarschijnlijk veel langer bezig....

• wouter37
probeer alle opties die TS heeft geprobeerd eens en een 7300GS is nou niet echt de snelste kaart

Pagina: 1