[all] Speciale tekens, zoals trema's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Beste leden,

Ik heb sinds een paar uurtjes problemen met mijn toetsenbord. Voorheen kon ik bijvoorbeeld een trema op een teken zetten door het volgende te doen:

SHIFT + ""-toets en dan de letter intikken,
maar nu krijg ik automatisch van die dubbele quote's

Mijn toetsenbordinstelling staat gewoon op Verenigde Staten (Internationaal) en de taal op Nederlands (Nederland). Wie weet mij te helpen?

Alvast bedankt, flo_

(Excuses als ik mijn topic voor de zoveelste keer in het verkeerde forum open... voordat je hem sluit, zeg dan a.u.b. waar ik hem dan wel in moet plaatsen)

Verwijderd

Control + Shift al geprobeerd?

• flo_
Ja, had ik al gedaan: zonder succes (maar toch bedankt)
Nog iemand anders met een idee? :*)

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Je moet je toetsenbord op VS zetten en niet VS international.

Ook kan je gebruik maken van je numerieke toetsenbord samen met je alt toets (gaat veel sneller, maar je moet wel even alle ASCII code's uit je hoofd leren)

Verwijderd

Toensenbord op nederlandse indeling zetten, dan heb je alle lees tekens tot je beschikking. Al zit het nederlandse toetsenbord wel ietsje anders in elkaar.

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:10:
Toensenbord op nederlandse indeling zetten, dan heb je alle lees tekens tot je beschikking. Al zit het nederlandse toetsenbord wel ietsje anders in elkaar.
Da's niet helemaal waar, want op het nedelandse toetsenbord zit bijvoorbeeld geen ¿, Ç, À enz.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 16:06
Toetsenbord moet op VS-indeling staan. Een Nederlandse indeling is anders, daarbij zit het aanhalings teken boven de 2, en het apenstaartje naast de enter, en nog een paar vreemde wijzigingen. De taal moet wel op Nederlands staan.

Dan kun je een ë maken door eerst de ["] toets in te drukken, en vervolgens de [e]
Een ¿ maak je door de ALT ingedrukt te houden terwijl je op de [/]-toets drukt. Precies wat de TS zoekt, volgens mij.

Verwijderd

chicky schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:20:
[...]

Da's niet helemaal waar, want op het nedelandse toetsenbord zit bijvoorbeeld geen ¿, Ç, À enz.
Die ziten er echt wel op ;)
Eerst ` dan A = À
Eerst ¸ dan C = Ç
Alleen de vraag teken op de kop staat niet op de nederlandse layout, maarja is ook de vraag of dat wel een nederlandse teken is.

• flo_
Bedankt iedereen. Helaas is niemand met een juiste oplossing gekomen.. Ik heb even systeem herstel gedaan, nu werkt alles weer perfect :)

[ Voor 6% gewijzigd door flo_ op 08-02-2006 19:22 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:44:
Alleen de vraag teken op de kop staat niet op de nederlandse layout
Doet t hier met AltGr.+?
¿

:P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat is een toensenbord met een VS-indeling (of een nederlands maar in windows ingesteld als VS-indeling). Bij de NL indeling zit de / en de \ onder de vraagteken.

Verwijderd

Ken heb gelijk. Nederlandse invoer + indeling is de oplossing, zelfs ook voor mijn ibm toetsenbord
Pagina: 1