Ports voor RealVNC achter router naar twee hosts mappen *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
De situatie:

Een router met daarachter 2 PC`s (voor het gemak A en B). Ik wil via internet beide PC's over kunnen nemen en dat het liefst via HTTP.

Ik heb de volgende poorten geforward poort 5800 naar computer A poort 5800 en 5801 naar computer B poort 5801. Op PC B heb ik de VNC server zo ingesteld dat de java/HTTP applet luistert naar poort 5801... Verder geen firewall o.i.d. (alles uit) maar helaas op PC B geen connectie.

daarna ook poort 5900 op de zelfee wijze geforward dus 5900 naar 5900 voor A en 5901 naar 5901 voor B.. Helaas geen connectie.... Iemand suggesties ????

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Wat werkt er wel en niet? Werkt alles op PC A perfect met poorten 5800 en 5900 op een javainterface én op de normale connect manier?

Edit: wat gaat er fout met de connectie van B, de Javainterface laden of het laden van de popup van het bestuurbare venster?

[ Voor 34% gewijzigd door Upsal op 07-02-2006 20:37 ]

• Rotty
Ja inderdaad computer A is geen enkel probleem dat werkt... zowel JAVA Als de standaard GUI..

Verwijderd

Is de te benaderen PC misschien XP-Home, Daar had ik ook problemen mee. Bij de Home versie zit geen mogelijkheid tot de ingeboude remote desktop. Ik vermoed dat die VNC hier ook gebruik van maakt.

• Rotty
nee helaas beiden XP prof. Wat ik wel vreemd vind is dat niet de volgende forwarding kan maken..

normaal gesproken moet je toch wel de volgende forwarding kunnen maken ?

extern intern
5800 5800 client A
5801 5800 client B

Mijn goedkope router slikte dit namelijk niet ?? Na het ingeven van de B client begon die te zeuren.. Dit leek me de meest ideale optie namelijk. Voor zover als ik kon zien zou deze forwarding namelijk al voldoende moetn zijn voor VNC als je enkel wilt connecten via de JAVA interface ?

Verwijderd

5500,5800,5900

die porten moet je allemaal open zetten
zowel op ingaande als uitgande

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18
Rotty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:12:
nee helaas beiden XP prof. Wat ik wel vreemd vind is dat niet de volgende forwarding kan maken..

normaal gesproken moet je toch wel de volgende forwarding kunnen maken ?

extern intern
5800 5800 client A
5801 5800 client B

Mijn goedkope router slikte dit namelijk niet ?? Na het ingeven van de B client begon die te zeuren.. Dit leek me de meest ideale optie namelijk. Voor zover als ik kon zien zou deze forwarding namelijk al voldoende moetn zijn voor VNC als je enkel wilt connecten via de JAVA interface ?
t lijkt me dat je 1 poort ook niet naar 2 pcs kan forwarden, ook niet intern

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
misschien kan je niet naar 2 dezelfde poorten forwarden (zelf al is het naar een andere host). Probeer voor de zekerheid eens de vnc server op computer B op een andere poort te draaien en forward deze eens.
Bekijk anders ook eens deze pagina en deze pagina. Waarschijnlijk ben je ze zelf al tegen gekomen maar het is maar voor de volledigheid ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Brecht Laitem op 07-02-2006 21:20 . Reden: linkjes ]

• Rotty
Brecht Laitem schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:19:
misschien kan je niet naar 2 dezelfde poorten forwarden (zelf al is het naar een andere host). Probeer voor de zekerheid eens de vnc server op computer B op een andere poort te draaien en forward deze eens.
Bekijk anders ook eens deze pagina en deze pagina. Waarschijnlijk ben je ze zelf al tegen gekomen maar het is maar voor de volledigheid ;)
Kan dat inderdaad niet ? of bedoel je dat mijn router het wellicht niet ondersteun, of bedoel je dat het netwerk technisch niet kan ? Via de link die je gaf kwam ik juist aan mijn forwarding :

If you have more than one computer behind your router, you will need to assign each one a different external port. For example, if you want to access computers A and B, which are behind the same router, you could configure your router to forward port 5900 to A:5900 and port 5901 to B:5900. Some routers do not allow the external and internal port numbers to be different; in this case you would have to reconfigure the VNC Server running on B to accept connections on port 5901 and configure your router to forward port 5901 to B:5901.

????

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:17:
5500,5800,5900

die porten moet je allemaal open zetten
zowel op ingaande als uitgande
Nope.
5900 is in principe all you need.
Meer is alleen maar gevoeliger voor misbruik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Rotty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:29:
Kan dat inderdaad niet ? of bedoel je dat mijn router het wellicht niet ondersteun, of bedoel je dat het netwerk technisch niet kan ? Via de link die je gaf kwam ik juist aan mijn forwarding :
Dat kan netwerktechnisch prima hoor. Alleen heb je volgens mij een router die er allemaal niet zo goed uit komt.

Kun je iets preciezer aangeven wat je voor melding krijgt als je met PC B probeert te verbinden? En heb je al geprobeerd met vncviewer.exe te verbinden met die PC? (geef je dan ook een poortnummer op?)

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Rotty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:29:
[...]

Kan dat inderdaad niet ? of bedoel je dat mijn router het wellicht niet ondersteun, of bedoel je dat het netwerk technisch niet kan?
Het kan netwerktechnisch perfect, maar je heeft zelf aan dat 'het een goedkope router' is. Dus wie weet kan het niet voor die router. Gewoon eens proberen, je weet nooit :)

Verwijderd

titelfix

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 21:48
Probeer in je router eens de settings van PC A te verwijderen. Dan voeg je de forwards voor PC B toe. (Dan werkt dus alleen PC B!) En controleer je of hij dán wel werkt. Als dat wel gewoon werkt. Voeg dan nog eens PC A toe, en controleer of ze dan beiden weer werken. Werkt dat ook niet, dan moet je je probleem bij VNC zoeken. Maar dan heb je in ieder geval het probleem geisoleerd tot óf de router óf VNC...

Wanna play?

Pagina: 1