Toon posts:

[PC] UT99 op Laptop - slowmotion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geef aan om welk spel het gaat:
Unreal Tournament 99 - patch 436 & 451 (beide zelfde probleem)

Wat het probleem is:
Ik heb dit probleem al een half jaar ofzo, en heb het tot noch toe omzeild door gewoon niet meer te ut-en behalve in software rendering, wat natuurlijk geen reeële optie is voor serieus spel.

volgende is aan de hand: op het moment dat ik een game inga, gaat hij of heel langzaam of heel snel, of afwisselend. de bots gaan ook langzaam dus hij draait de game gewoon in slowmotion zeg maar, online lijkt het alsof je veel lag hebt, omdat hij je scherm bij de werkelijkheid 'trekt'.

Ik weet dat hier al heel veel over gezegd is op internet en ook hier op tweakers, maar al die opties helpen niet echt bij mij... (zie onder) ook cpuspeed, wat bij de meeste mensen alles oplost, heeft geen zin voor mij :x

Welk besturingssysteem je draait:
XP SP2

Je systeem specs:
ASUS A6Vc
nvidia 6200 GO - Driver 83.20
Intel Centrino 1.7
1024 MB ram

Tot nu toe geprobeerd:
  • -CPUSPEED=...
  • Direct3D & OpenGL
  • Mindspring OPENGL & Mindspring D3D
  • delete unrealtournament.ini
  • delete unreal tournament, reinstall
  • windows xp reinstall
  • verschillende gfx drivers, zowel standaard asus als gemodde varianten
  • vsync on/off
  • Power4 deleten
  • PowerSchema op Kantoor
  • Gemeten welke FPS er draait gedurende de slowmotion
    200 average
  • Gemeten welke freqenties de klokken staan tijdens het spelen met RivaTuner en MobMeter:
    300/600mhz (gfx) & 1700mhz (proc) (standaard dus)
  • ut uninstall -> speedstep uit (profiel Altijd Aan) -> ut install -> speedstep aan...
ben benieuwd :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopt. }:O

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Heeft een centrino een soort van cool&quiet? (k'ben een intel noob :P ) Want ik had bij XIII dat met AMD cool&quiet aan alles in slomo speelde. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Greyh0und op 10-02-2006 11:54 ]

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
zoiets heeft het inderdaad wel.. maar ik heb al in bios gekeken en staat geen optie om het uit te zetten ofzo.. en mijn grafische kaart heeft powermizer.. ook een soort van cool&quiet.. leuk allemaal hoor, die techniek!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Kan je het ook niet software matig uitzetten (ipv in het bios)?

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
mja ik zou niet weten waar? en met de power-thema's werkt het in ieder geval niet...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 12:06

EXX

EXtended eXchange

Dit heb ik in een ander forum gevonden:
Hi all!
As I was gaming with UT when it came out many years ago, I recall that some of the people gaming with laptops were experiencing the same warp-speed gaming issue.
It is all related to the frequency control that once was implemented only in Intel laptops, then started to be used also on desktop CPUs.

You correctly spotted the culprit: in fact, as Cool'n'Quiet technology allows the processor to slow down if it is not fully utilised and thus produce less heat, it tricks UT installer to think that you are using a slower CPU, so setting game speed to different level (when you install the game your CPU is not under stress, so it tends to clock down its frequency).

IIRC the trick was to remove any form of frequency diagnostic ( C & Q for AMD64; PowerNow for AMD XP Mobile; Speedstep for Pentiums & the like) before installing (re-installing) the game, then you can safely switch it on again (the game installer will have detected the proper 100% freq of your CPU and will use that parameter for playing).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
ok... ik ga het proberen:

ut uninstall -> speedstep uit (profiel THUIS) -> ut install -> speedstep aan...

ik ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
heb het gedaan maar heeft niet gewerkt.. weer eentje om toe te voegen aan het lijstje..

-> klopt het dat speedstep uitgaat als je het powerschema op ALTIJD AAN hebt staan?!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 12:06

EXX

EXtended eXchange

Draai eens een programma op de achtergrond dat alle idle time verbruikt, bv. een dnetc client, zodat de CPU altijd 100% belast wordt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:37:
Draai eens een programma op de achtergrond dat alle idle time verbruikt, bv. een dnetc client, zodat de CPU altijd 100% belast wordt.
lijkt (vooralsnog) te werken! ik post over paar dagen nog eens of het zo blijft.. alvast bedankt!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:02
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb laatst ook weer eens UT geinstalleerd op mijn laptop.
Het gevolg was dat alles juist supersnel ging draaien als ik het spel speelde.
Nu heb ik dus Centrino HardwareControl geinstalleerd en wanneer ik het schema instel op Max. Performance loopt het wel normaal.
Volgens mij heeft het er wat mee te maken dat tijdens het initialiseren van het spel de processor op (in mijn geval) 600 Mhz draait. Als het spel dan eenmaal opgestart is schakelt Speedstep de processor naar de volledige snelheid.
Pagina: 1