Op welke snorscooter/brommer wil een meisje nu rijden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik wil voor valentijn een kadootje kopen voor mijn vriendin, maar ik ben zelf inmiddels 31 jaar en weet eigenlijk niets meer van de huidige scooters/brommers. Ik zit dus te denken aan een 2ehands snorbrommer/scooter.

Het moet niet zo'n saai ding zijn en het liefst eentje waaraan niet teveel gesleuteld is: in originele staat dus. Ik heb inmiddels wat modellen bekeken en zodra mensen zelf gaan spuiten zien die dingen er meestal niet meer uit!

Het budget gaat tot zo'n 1000 euro (max!!!), waarmee zou ik een meisje van 26 een plezier doen?

Ze woont in Amsterdam (in een slechte buurt) dus eigenlijk dacht ik zelf aan een super originele & mooie Citta (zodat ze hem binnen kan zetten) maar die dingen zijn onvindbaar!

Wat ik zelf mooi vind is een Peugeot Speedake snorscooter, maar die zijn nogal prijzig...iemand andere suggesties (svp met foto)? Zo'n immitatie ZB lijkt me ook leuk maar die zijn niet als snorbrommer verkrijgbaar volgens mij :(

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Waarom wil je in godsnaam voor iemand van 26 een scooter kopen? :?
Kan je dan niet beter een goedkoop/leuk auto'tje kopen? Een starlet ofzo heb je al vrij goedkoop 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

4x2

lộn xộn quá

Peugeot vivacity is zo'n standaard vrouwenscootertje.
(en voor bejaarden :X).

Puch/piaggio zip is ook een vrouwending (en het nieuwere model ziet er nog niet zo slecht uit, maar weet niet wat die tegenwoordig nog moeten kosten)

Beide gevallen zijn nog best betrouwbaar ook.

Ultieme goedkope snorbrommer moet je gewoon een puch maxi of tomos kopen, maar wel goed opletten of het ook echt een snorbrommer is, dat kun je meestal zien aan het framenummer (alleen wat het precieze verschil is weet ik niet meer)
Anoniem: 104562 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:41:
Kan je dan niet beter een goedkoop/leuk auto'tje kopen? Een starlet ofzo heb je al vrij goedkoop 2de hands.
Scootertje is een stuk goedkoper om mee te rijden en zonder helm is dan wel erg praktisch.
Geen last van files enzo, in een drukke stad is zo'n ding minstens net zo snel als een auto.

[ Voor 57% gewijzigd door 4x2 op 07-02-2006 23:58 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Rijbewijs erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46
Voor 1000 euro kun je haar ook haar rijbewijs laten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Bedakt voor de tips! :) Blijkbaar krijg ik ook reacties van mensen die niet weten hoe het is om in de binnenstad van Amsterdam te leven.. ;) .... Een auto is echt geen optie! Ik hebvorig jaar mijn auto al 3x moeten laten spuiten en zoek 's avond gemiddeld 15 minuten naar een parkeerplek....

Ik zal zo'n nieuw model Zip eens bekijken. Mocht iemand overigens een 'speciale aanbieding' hebben dan hou ik me aanbevolen!

Een puch of tomos vind ik er echt niet uitzien. Wel degelijk maar mijn Aziatische vriendinnetje zie ik daar echt niet op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:41

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2: of sneller :)

Als je een goedkope snorbrommer zoekt, kan ik je (persoonlijke ervaring) een Tomos afraden. Accoord, 1 ervaring zegt niks over alle Tomosjes, maar eens motorproblemen, altijd motorproblemen, mijn moeder heeft een Tomos, ze heeft een Vespa Si om op te rijden nu, de tomos is nadat hij haar heel vaak in de steek heeft gelaten in een hoekje in de achtertuin beland en doet inmiddels ook niets meer, is trouwens ook aan de straatstenen niet kwijt te raken (wel op NL-kenteken inmiddels).

Dat kan ik je ook aanraden, een gekentekende (snor)scooter/brommer. Ben je er gelijk een stuk zekerder van dat je geen gejat ding koopt, en je hebt die kosten niet meer :)

Mijn persoonlijke voorkeur is een Vespa Si, als je een goedkoop brommertje zoekt, zijn te vinden voor 100 euro als je goed zoekt. Super betrouwbare blokjes, en als er dan eens wat stuk gaat, hoef je geen ervaren scootermonteur te zijn om het weer te repareren (technisch heel simpel).

Of dat geldt voor alles met een PIAGGIO (= Vespa/Gilera) blok eronder weet ik niet, maar een vespa ciao/si is een aanrader :) Citta's zijn vaak wat duurder inderdaad, maar in regio Amsterdam ook niet handig om te hebben i.v.m jatgevoeligheid.

I.v.m de regio is het misschien handiger om een technisch heel goed, maar qua uiterlijk vreselijk lelijk brommertje te kopen. Mooi = jatgevoelig..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/scooter_stephan.jpg

Dit heeft mn broertje in de aanbieding, oranje stickers erop en klaar ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

En hoe (veel te) hard loopt dat ding? :)

Dat is ook iets wat me moet meewegen in je beslissing in omg. Amsterdam :) Schijnt dat daar behoorlijk vaak controles zijn (rollenbanken).

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143019

Gash schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:30:
IHet budget gaat tot zo'n 1000 euro (max!!!), waarmee zou ik een meisje van 26 een plezier doen?

Ze woont in Amsterdam (in een slechte buurt) dus eigenlijk dacht ik zelf aan een super originele & mooie Citta (zodat ze hem binnen kan zetten) maar die dingen zijn onvindbaar!
Daar heb je je beweegredenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yamaha neo's is wel een leuke brommer, zijn op marktplaats best te vinden voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Neo's is idd ook wel aardig.

En zomaar ergens gele stickers opplakken moet je dus echt niet doen, want daar krijg je behoorlijk gezeik mee als ze je aanhouden en met een ongeluk.
En opvoeren van een snorfiets is redelijk nutteloos imho, net alsof je op een fietspad in de stad harder dan 35 kan rijden met goed fatsoen (en dat lopen de meesten origineel wel).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Laatst online: 09-05 23:30

Aidix

Geluidspietlut

Koop dan een beetje mooie damesscooter ipv die slaapverwekkende Neo'sen en Vivacitties.

Bijvoorbeeld een Sym Mio:

Afbeeldingslocatie: http://www.velos-motos.ch/images/Image%20Motos/sym_mio.jpg

of een Vespa ET4

Afbeeldingslocatie: http://www.motorino.co.jp/vespa/guide/p_image/et2.jpg

Deze scooters hebben ook een heel vrouwelijke 4takt motor, loopt rustig en erg zuinig.

Moet je wel even doorsparen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 09-02-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Maar hij woont wel in Amsterdam. Als hij het niet goed kan stallen, zou ik eerst goed achter de oren krabben of het wel een dure moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:21
Aidix schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:53:
Koop dan een beetje mooie damesscooter ipv die slaapverwekkende Neo'sen en Vivacitties.

Bijvoorbeeld een Sym Mio:

[afbeelding]

of een Vespa ET4

[afbeelding]

Deze scooters hebben ook een heel vrouwelijke 4takt motor, loopt rustig en erg zuinig.

Moet je wel even doorsparen :)
offtopic:
Das ook geen combinatie: Vrouwelijk, rustig en zuinig in 1 zin... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 21:48

weebl

YARR!

Veel meisjes bij mij in de klas vinden deze het mooist:

Afbeeldingslocatie: http://www.mctuning.com/img/models/habana50custom.jpg

Tis een Aprilia Habana Custom ofzo

[ Voor 14% gewijzigd door weebl op 10-02-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Destruction schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:04:
En hoe (veel te) hard loopt dat ding? :)

Dat is ook iets wat me moet meewegen in je beslissing in omg. Amsterdam :) Schijnt dat daar behoorlijk vaak controles zijn (rollenbanken).
Zit nu weer 50cc onder vanwege verkoop, altijd 70cc rode top performance onder gezeten. Nu nog zo'n 100a105 teller. 85 a 90 echte kilometers denk ik ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:31

Rejgun

Leven is Bier drinken

Dus voorheen liep die scooter 110 ofzo?
Tja, sommige mensen hebben nu eemaal een doodwens

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je auto kan ongetwijfeld ook harder dan 120 ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

4x2 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:14:
Je auto kan ongetwijfeld ook harder dan 120 ?
Ja,maar mijn auto is er ook voor gemaakt en mag ook gewoon 120 op de snelweg, klein verschilletje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:21:
Ja,maar mijn auto is er ook voor gemaakt
:D

Een Z1000 mag 200km/h door de bocht gaan, ik ga het enkel niet doen met dat superslap frame.
Ookal zijn er helden welke met een standaard Z1000 menig rijder het leven zuur kan maken _o_

Het moet een scooter zijn btw? Ik zou voor wat zwaarders gaan dan een scooter. Een Z400 ofzo :)
Rejgun schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:56:
Waar zit het probleem? Dat frame kan het vermogen niet aan? Wat dacht je van het frame van een RD500? Die dingen flexen alleen al door er naar te kijken en toch zijn die gemaakt voor 200km/h.

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2006 20:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30
Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:12:
[...]

:D

Een Z1000 mag 200km/h door de bocht gaan, ik ga het enkel niet doen met dat superslap frame.
Ookal zijn er helden welke met een standaard Z1000 menig rijder het leven zuur kan maken _o_

Het moet een scooter zijn btw? Ik zou voor wat zwaarders gaan dan een scooter. Een Z400 ofzo :)

[...]

Waar zit het probleem? Dat frame kan het vermogen niet aan? Wat dacht je van het frame van een RD500? Die dingen flexen alleen al door er naar te kijken en toch zijn die gemaakt voor 200km/h.
toon volledige bericht
Je zit toch ook compleet anders op een scooter dan op een motor?

En als iedereen nu met een motorpak op de scooter zat had ik er nog niet eens zo'n problemen mee, maar zelfs een helm vinden sommigen al te veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:25:
Je zit toch ook compleet anders op een scooter dan op een motor?
Hangt af van ontwerp. Maakt de houding iets uit? airborn = airborn.
En als iedereen nu met een motorpak op de scooter zat had ik er nog niet eens zo'n problemen mee, maar zelfs een helm vinden sommigen al te veel :/
Er rijden ook mensen zonder gordel, so what? Totaal geen argument in mijn ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2006 21:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 10:33

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik wil niet heel vervelend zijn maar dat gelul over dat scooter/brommers geen hoge snelheden aan kunnen is echt bullshit. Die brommers rijden 9/10 keer in het land van herkomst al 80. Verder is het zo dat de frames en de remmen in sommige gevallen beter zijn dan motoren die op de snelweg mogen rijden.

Back- ontopic. Wil je echt een scooter of een brommertje? Scooter heeft natuurlijk wel voordeel met boodschappen doen, omdat je boodschappen in de buddy kunt doen.

[ Voor 22% gewijzigd door AkroBatik op 12-02-2006 13:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:36:
Maakt de houding iets uit? airborn = airborn.
In 'scooterhouding' waai je gewoon uit het zadel met de topsnelheden van motoren. 200Km/h is een hoop wind voor iemand die rechtop zit, en met je neus op het stuur zie je niets anders dan je klokjes. Of je moet van nekklachten houden?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat AkroBatik zegt klopt. Bij het importeren worden scooters/brommers begrenst. Nederland maakt daar een "construcitie-snelheid" van, en bekeurd ook met de smoes dat een brommer of scooter het niet aan kan om sneller dan 45km/u te gaan (of voor een snorfiets 25 met een gedoogbeleid naar 30km/u), maar dat is dikke BS. Een scooter of brommer word idd in de fabriek berekend (sterkte frame, remmerij) berekend op 80km/u. Als je een scooter hebt die harder gaat dan dat, ben je imo wel fout bezig :) Hoewel de meeste MB/MT'tjes de 100 vaak ook wel aankunnen.

Chevy454: Mensen die in een auto zonder gordel rijden, is idd hun eigen keus. Maar op een brommer/scooter geen helm op is imo gewoon dom. Je kunt zo bij een kleine valpartij al heel wat oplopen, buiten dat het (imo terecht) verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Burne schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:15:
200Km/h is een hoop wind voor iemand die rechtop zit, en met je neus op het stuur zie je niets anders dan je klokjes. Of je moet van nekklachten houden?
Hoezo? Niels rijdt 260km/h zonder kuipen en vol in de wind?
Ik haal zelf maar een schamele 180km/h in de wind :(

En wat de nek betreft: wie mooi wilt zijn moet wel pijn lijden :+
Destruction schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:53:
Chevy454: Mensen die in een auto zonder gordel rijden, is idd hun eigen keus. Maar op een brommer/scooter geen helm op is imo gewoon dom. Je kunt zo bij een kleine valpartij al heel wat oplopen, buiten dat het (imo terecht) verboden is.
En dan? Met een auto tegen 50km/h ook niet leuk zonder gordel. Lekker met je smoel tegen je stuur smakken :9 Elke keer als ik stevig rem hoor ik de klokken luiden :X

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 12-02-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Rejgun schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:56:
Mjah, het is een keer geprobeert, maar topsnelheid rijd je gewoon niet met zo'n ding. Cruisesnelheid van 80 is lekker op zo'n ding maar ook al gevaarlijk. Die 70cc is met name lekker voor het optrekken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je een echte hippe Amsterdammer bent koop je uiteraard een Vespa met windscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30
Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:36:
Hangt af van ontwerp. Maakt de houding iets uit? airborn = airborn.
Dat klopt, maar bij een motor ben je toch iets meer 1 met de machine en bij bochtenwerk is dat wel zo handig.
Er rijden ook mensen zonder gordel, so what? Totaal geen argument in mijn ogen.
Je moet je gordel omhebben bij het rijden. Willen alle scooter gebruikers perse 80 gaan rijden op dat ding dan vind ik het normaal dat de regels worden aangepast en een motorpak verplicht wordt gesteld.

Ik geloof maar al te graag dat scooters zijn getest om 80 te kunnen rijden maar met name de bochtige weggetjes en de drempels gaan problemen opleveren. Daarbij vind ik dat je op een motor meer snelheidsbesef hebt omdat je moet schakelen en versnellingen hebben en de meeste brommers die in Nederland rondrijden zijn geen schakelbrommers. Veel brommerbestuurders draaien het gas vol open en het ding trekt gewoon door tot hij niet meer verder kan, net zoals ik het in een auto met automaat ook makkelijker vind om te hard te rijden dan in een handgeschakelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Neem een mooie Honda 4takt :)

Dax:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/574c3eca9ff600ff7e48066b7ae97ef0/full.gif

Of een Monkey:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/83aeb32b484d5adffb5b7d97eb69f903/full.jpg

www.minibrommer.nl
(zijn wel replica's, een echte honda is een stuk beter maar wel veel duurder) Ik heb zelf een monkey daar vandaan gehaald. Hebben wel wat verbeterpunten maar 1000x beter dan een scooter :) Enige onderhoud wat je er als het goed is aan hebt is af en toe olie vervangen (om de 3000/4000km). Hier gooi je verder gewoon Euro 95 in.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Burne schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:15:
[...]

In 'scooterhouding' waai je gewoon uit het zadel met de topsnelheden van motoren. 200Km/h is een hoop wind voor iemand die rechtop zit, en met je neus op het stuur zie je niets anders dan je klokjes. Of je moet van nekklachten houden?
Valt wel mee, last van je nek krijg je vanzelf wel een keer en dan laat je wel gas los.
GH45T schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:14:
[...]

Dat klopt, maar bij een motor ben je toch iets meer 1 met de machine en bij bochtenwerk is dat wel zo handig.
Pffrrr, zo'n stom kutscootertje op fatsoenlijke banden rijd 99% vd motoren het snot voor ogen in korte bochten.
En in lange bochten valt het ook best wel mee, het zijn geen levensgevaarlijke instabiele zwabberdingen...
[...]

Je moet je gordel omhebben bij het rijden. Willen alle scooter gebruikers perse 80 gaan rijden op dat ding dan vind ik het normaal dat de regels worden aangepast en een motorpak verplicht wordt gesteld.
En voor een motor niet verplichten, lekker scheef.
Laat dat de eigen keuze van mensen zijn, 1 keer vallen en jezelf openhalen en je doet het vrijwillig aan, werkt beter.
Ik geloof maar al te graag dat scooters zijn getest om 80 te kunnen rijden maar met name de bochtige weggetjes en de drempels gaan problemen opleveren. Daarbij vind ik dat je op een motor meer snelheidsbesef hebt omdat je moet schakelen en versnellingen hebben en de meeste brommers die in Nederland rondrijden zijn geen schakelbrommers.
Ehh, snelheidsbesef doordat je niet wel/niet moet schakelen ?
Volgens mij zit je lekker vrolijk in de wind en zie je het wegdek voor/onder/langs/achter je door gaan, dat geeft normaal gesproken een aardige indicatie
Veel brommerbestuurders draaien het gas vol open en het ding trekt gewoon door tot hij niet meer verder kan, net zoals ik het in een auto met automaat ook makkelijker vind om te hard te rijden dan in een handgeschakelde auto.
Uhmm, hier mis ik het verband even ?
overigens ging ik met mn NX ook altijd zo snel mogelijk door naar 5000rpm in de 6, reed ie tenminste fijn

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Mooie stijlvolle damesscooter imo op marktplaats (en nee hij is niet van mij)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/0/5b/31634864.jpg

http://koopjes.marktplaat...FDIMsBrOzM5wvBWC%2Fi&df=1

€699

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is merkloze chinese imitatierommel, moet je zo ver mogelijk uit de buurt blijven.
4.8 boutjes van de gamma zijn nog beter dan de rotzooi waar ze die dingen mee in elkaar hebben gezet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 13:53

BioHazard

*\o/*

4x2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:56:
Peugeot vivacity is zo'n standaard vrouwenscootertje.
(en voor bejaarden :X).
Umm ik rijdt Vivacity hoor, en ben geen meisje of bejaarde, maar de mijne is ook niet bepaald standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Begin dan maar tieten te kweken :P

ik was natuurlijk aan het generaliseren ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat ik een lelijk gedrocht vind, is een Ludix.. Daar kan Peugeot toch niet serieus mee zijn :? Niet mooi, en gewoon lomp ook zijn ze :)

Als de TS een brommer zoekt die makkelijk op te bergen is (heeft de vriendin van TS een berging/schuur of moet de brommer dan in de gang/haar kamer staan?), lijkt het me toch het slimst om in de hoek van Tomos/Puch/Vespa te zoeken :) Anders een scooter met minimaal kenteken, alarm met stabilisatie-censor (dus van de bok af --> jengelen), datatag en een dik slot erop.. :) Allemaal factoren om hem totaal on-intressant te maken voor diefstal.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 13-02-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

4x2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:47:
Dat is merkloze chinese imitatierommel, moet je zo ver mogelijk uit de buurt blijven.
4.8 boutjes van de gamma zijn nog beter dan de rotzooi waar ze die dingen mee in elkaar hebben gezet.
Bedoel je die van marktplaats of die uit mijn post? Die uit mijn post zijn wel chinees maar is zeker niet naamloos en ook geen rommel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 13-02-2006 16:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor dat geld is het rommel, kan niet anders.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 07-05 15:06
Peugot Buxy blijft de stoerste dames brommer. Eigenlijk gewoon een Zenith, maar dan met iets breedere bandjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.mopedsonline.com/secure_shopping/leo/peugeot-buxy-rs-DYA4287.jpg
Beetje rally look voor het stoere, maar is even licht en klein als een Zenith.

De controles in Amsterdam vallen opzich wel mee. In de zomer wel vrijwel dagelijks bij de veerponten en omgeving Vondelpark, verder valt het wel mee.

Overigens is geen enkele brommer veilig in een slechte buurt in Amsterdam. Wordt hij niet uit je schuur gestolen slepen ze je er wel gewoon vanaf (spreek uit ervaring). Ga liever ween midweekje met haar naar Parijs. Is het geld veel meer waard.

@Destruction
Datatag is helaas zinloos. Ondanks dat de techniek redelijk beproeft is heeft de politie zelden de datatag-scanner bij zich tijdens de controlles. Er wordt zelden, al dan niet nooit, op gecontroleerd.
Overigens schijnen de scanners ook op de zwarte martkt te verkrijgen zijn, en weten de beetje handige diefjes de tags zo weer uit het frame te peuteren na ze te hebben gevonden met hun eigen scanner.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 13-02-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
frickY schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:42:
Peugot Buxy blijft de stoerste dames brommer. Eigenlijk gewoon een Zenith, maar dan met iets breedere bandjes.
[afbeelding]
Beetje rally look voor het stoere, maar is even licht en klein als een Zenith.
Al heb je een Buxy al voor ~ € 300. Een Vivacity kan je evt. nog voor onder de € 800 vinden, en dan heb je toch een stuk nieuwere scooter.

Wat je ook doet, probeer wel bij een dealer te kopen. Als je er zelf aan wilt sleutelen of wat dan ook hoeft het niet, maar wil je een duurzame scooter, waar je de garantie - op papier - kan krijgen dat hij zo goed als standaard is, dan moet je naar een dealer.

Blijf in ieder geval verre van: Yamaha Aerox of een Aprillia SR50. Leuk, snel uitziend materiaal, en dus ook vaak al na de eerste eigenaar afgeragd tot op het bot.
Wat ook een leuke (doch zware) scooter is, is de Gilera Runner. :)
Of mijn persoonlijke favoriet; de Malaguti Firefox. O+ (En de typenaam is ook nog eens leuk :+ )

offtopic:
Valentijn is geweest, wat is het geworden? :+

Malaguti Firefox:
Afbeeldingslocatie: http://www.rollerparadies.de/ROLLER/malaguti/Malaguti_FireFox_F15.gif

Gilera Runner:
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/10691389.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Sparta op 15-02-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Deze zag ik laatst in A'dam staan, vond het een erg mooi brommertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.deepart.nl/albums/userpics/10001/scooter%20in%20amsterdam.jpg

Mischien dat je er een op de kop kan tikken voor minder dan 1000 ;) Dit is er eentje die ik niet zovaak ziet. Wel een leuk idee trouwens om als cado te geven.
Pagina: 1