Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wat het verstandigste is, moet je helemaal zelf uitzoeken.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
kan wel maar gaat moeilijk, igv 2 pc's zou je de pc kunnen splitsen over de 2 abbo's (maar dan ben je je netwerk kwijt.)
Dat we het netwerk kwijt zijn maakt niet (veel) uit. Ik vroeg me eerder af of het problemen zou opleveren met modems/routers etc.
Maar zoals ik het zie is het dus
@home > router > andere pc's. ( < --- dit hebben we nu)
En het kan dus niet om die ADSL en @home verbinding op 1 router te krijgen. Oke, daar kan ik mee leven. Er is tevens geen pc die 2 connecties nodig heeft. het kan dus best dat alleen ik van het ADSL gebruik maak en mijn vader gebruik blijft maken van de @home verbinding?
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 07-02-2006 19:29 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb iets dergelijks gezien bij speedlinq. Daar kreeg je een hogere snelheid als bonus. Maar eigenlijk blijf je daar aan vast zitten als je em niet tijdig instel op het lagere abo waar je eigenlijk voor hebt gekozen. Anders gaat de prijs omhoog om die snelheid te behouden.
PSN: djmurcielago
Nooit meer last van je pa die dingen aan het downloaden is ;P
Je zou ook kunnen zeggen ik hang mezelf aan adsl en @home en dan download ik met adsl, en ga ik lekker gamen met @home verbinding bijvoorbeeld
Ik kan niets raars hier aan vinden. Je betaald de eerste 12 maande 20 euro, als het je bevallen is blijf je, maar omdat het een actie is wordt de prijs 25 euro per maand.
Dus het is mogelijk om zowel kabel als ADSL te krijgen, das goed nieuws, dan ga ik dat verder regelen.
Wat betreft de contractduur van @home: die verandert niet na een snelheidsupgrade. Je zit AFAIK het eerste jaar eraan vast en kan dan opzeggen met een opzegtermijn van een kalendermaand. Zodra je overstapt op een ander abonnement neem je gewoon weer een volledig jaarcontract.
"Zodra je overstapt op een ander abonnement neem je gewoon weer een volledig jaarcontract."
Ik neem aan dat je bedoelt, zodra je overstapt op een andere provider neem je daar weer een volledig jaar contract? En niet als je zoals ik van abbonement verandert nog een jaar vast zit.
[ Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 07-02-2006 19:40 ]
Je hebt ook weer te kampen met opzegtermijn van 1 maand, betekent dat als je overstapt per 01/11/06 kunt beëindigen.
[ Voor 35% gewijzigd door Alternativ op 07-02-2006 19:52 ]
alternativ
Moet je even zoeken op Loadbalancing.
*gum zit nu lekker met 20Mbit van Wanadoo*
Je mag om mij bellen als je 01/10/05 een wijziging hebt gedaan van je abbo, dan ga je een wijziging van je contract aan dat houdt in je stapt over wat inhoudt dat @home je weer een nieuw contract aanbiedt waar je al voor hebt getekend (openen van de doos, lees de voorwaarden).MrVegeta schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:57:
We zitten nou al een jaar of 3 á 4 bij @home. Maar het is dus wel zeker dat we er tot 01/11/06 aan vast zitten als we het nu opzeggen? Dat is wel jammer.
Als je belt, kies dan voor optie 2 of 3 volgens mij is dat betalingen dan omzeil je een evt wachtrij.
Ze hebben onlangs het ivr menu gewijzigd, weet niet of het nog geheel dezelfden zullen zijn.
bron MigratieBij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst is. Dit betekent dat bij het overstappen op een ander @Home abonnement, het contract weer een minimale duur heeft van één jaar.
Als je er eventueel onder weg wil kun je bij hoge uitzondering bijvoorbeeld een email sturen naar klachten@home.nl (wel vanaf je eigen adres anders nemen ze het verzoek niet aan).
[ Voor 13% gewijzigd door Alternativ op 07-02-2006 20:03 ]
alternativ
En je zit vast tot 1 Oct 2007. Wel 4 weken van te voren aangeven dat je wilt opzeggen!
Verwijderd
Ja.MrVegeta schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:20:
Nu is mijn vraag, zou ik ADSL en Kabel tegelijk kunnen ontvangen?
Mits deze actie tot oktober duurt, ja natuurlijk. Kabel + ADSL is samen ~38 euro. Tot oktober is nog 8 maanden. De keuze is: of in die 8 maanden 'dubbel internet' voor ~38 euro, of 'enkel internet' voor ~30 euro. Scheelt 8 euro per maand, in totaal toch 64 euro voor die periode. Je bespaart dus 64 euro door even geduld te hebben.Of zou het verstandiger zijn om over te stappen naar dit abbo van @home Down tot 2000 kbit/s - Up tot 400 kbit/s* € 29,95 p.m. zonder dat er een nieuw jaar ingaat, zodat we in oktober kunnen overstappen naar ADSL.
Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat die laatste constructie gaat werken. Immers, je verandert je abo, dus zal er wel weer een nieuw jaarcontract gaan lopen.
Wat ik niet helemaal begrijp.. jullie hadden sneller internet, maar hebben dat zelf veranderd. Als dat om de kosten zou gaan, zou dit goedkoper zijn, immers 17.95 is nog altijd 2 euro minder dan 20 euro. Echter, je noemt zelf heel duidelijk snelheid als argument. Waarom heb je dan uberhaupt ooit je kabelabo veranderd?
Maar ik denk dat we gewoon een stapje omhoog gaan met @home, nooit storingen gehad en altijd snelle helpdesk, voor zover het nodig was. Dan nog 7 maanden toe kijken of er op de ADSL wereld nog wat verandert en daar dan iets van nemen.
Dan zou je dus bijvoorbeeld een adreswijziging kunnen doorgeven naar het adres van je oma ofzo en omdat ze het daar niet kunnen aansluiten je gewoon geen klant meer bent?
Vage shit die wurgcontracten.
Verwijderd
Dat vindt ik wel raar, je kan je namelijk nog gewoon opgeven via de website...Jimster schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:05:
Die actie van 20 euro voor een 8Mbit lijntje is helaas al afgelopen. Zie: http://www.best-adsl.nl/vragen.htm
Als je gaat verhuizen naar een adres waar geen @home mogelijk is, dien je een bewijs te sturen naar @home waaruit blijkt dat het desbetreffende adres geen @home mogelijk is. Dan kan je er idd onderuit komen.Fairy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:41:
Maar dan nog wat, stel ik ga verhuizen naar een plek waar je geen @home kunt krijgen, dan kunnen ze je toch niet verplichten om te blijven betalen hiervoor? Tenminste als dat zo zou zijn dan zou dat echt het meest belachelijke stukje contract zijn wat ik ken.
Dan zou je dus bijvoorbeeld een adreswijziging kunnen doorgeven naar het adres van je oma ofzo en omdat ze het daar niet kunnen aansluiten je gewoon geen klant meer bent?
Vage shit die wurgcontracten.
Als je gaat verhuizen, geef dat dan minimaal 4 weken vantevoren aan, dan wordt het per de eerste van de eerstvolgende maand beeindigd
jaja.. ik ben ook een @home mederwerker..waarom lezen de meeste mensen de algemene voorwaarden niet eerst goed door???
[ Voor 18% gewijzigd door marster81 op 08-02-2006 01:26 ]
toch wel?
Niet iedereen heeft de tijd/zin/kennis om 8 kantjes algemene voorwaarden door te gaan spitten, en gaan er van uit, dat omdat ze al meer klanten hebben een ander dat al gedaan heeft en bij echte gebreken verschijnt het vanzelf in de media.marster81 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:17:
[...]
Als je gaat verhuizen naar een adres waar geen @home mogelijk is, dien je een bewijs te sturen naar @home waaruit blijkt dat het desbetreffende adres geen @home mogelijk is. Dan kan je er idd onderuit komen.
Als je gaat verhuizen, geef dat dan minimaal 4 weken vantevoren aan, dan wordt het per de eerste van de eerstvolgende maand beeindigd
jaja.. ik ben ook een @home mederwerker..waarom lezen de meeste mensen de algemene voorwaarden niet eerst goed door???![]()
![]()
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie8
HardleersMrVegeta schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:32:
Maar ik denk dat we gewoon een stapje omhoog gaan met @home, nooit storingen gehad en altijd snelle helpdesk, voor zover het nodig was. Dan nog 7 maanden toe kijken of er op de ADSL wereld nog wat verandert en daar dan iets van nemen.
Zo scherp als een voetbal!
Bevestiging, stuur een bewijs van inschrijving in nieuwe gemeente en alles komt goed, abonnement wordt opgezegd zonder inachtname van opzegtermijn.marster81 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:17:
[...]
Als je gaat verhuizen naar een adres waar geen @home mogelijk is, dien je een bewijs te sturen naar @home waaruit blijkt dat het desbetreffende adres geen @home mogelijk is. Dan kan je er idd onderuit komen.
jaja.. ik ben ook een @home mederwerker..waarom lezen de meeste mensen de algemene voorwaarden niet eerst goed door???![]()
![]()
And for f*ck sakes lees idd die algemene voorwaarden eens bellen met een wachtrij is niet leuk
[ Voor 7% gewijzigd door Alternativ op 08-02-2006 08:38 ]
alternativ
Als ik met @home bel en zeg dat ik bereid ben nog 7 maanden 12 euro meer te betalen gaan ze dat toch niet weigeren? Lijkt me raar.Reptile209 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:34:
[...]
Hardleers. Ook een upgrade is zeer waarschijnlijk een nieuw abo, dus een jaarcontract (en niet 7 maanden). Ga er vanuit dat vrijwel elke wijziging in wat voor contract dan ook een nieuw contract met nieuwe looptijd met zich meebrengt.
Of 7 x 30 euro
Of 7 x 18 euro
Wat zou jij kiezen?
Verwijderd
(beetje nutteloos maar ja, zoveel over getypt)
Het is geen kwestie van kiezen... bij een migratie ga je een nieuw jaarcontract aan.. Dus als je dan nou meer of minder betaalt per maand maakt niet, je zit er dan weer voor een jaar aan vastMrVegeta schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:26:
[...]
Als ik met @home bel en zeg dat ik bereid ben nog 7 maanden 12 euro meer te betalen gaan ze dat toch niet weigeren? Lijkt me raar.
Of 7 x 30 euro
Of 7 x 18 euro
Wat zou jij kiezen?
toch wel?
@home gaat per 1 maart over naar een ander callcenter. Daarom zal de wijziging in het IVR menu er wel uitgaan en ik denk dat ze de 'bug' met billing er dan eindelijk een keer uit gaan halenAlternativ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:01:
[...]
Als je belt, kies dan voor optie 2 of 3 volgens mij is dat betalingen dan omzeil je een evt wachtrij.
Ze hebben onlangs het ivr menu gewijzigd, weet niet of het nog geheel dezelfden zullen zijn.
[...]
Er zijn 3 manieren om onder je contract uit te komen.
Verhuizen naar non-servicable en daar bewijs van hebben
Dood gaan
En als laatste, niet betalen. Na ongeveer 3 maanden word je softdisconnected, dan heb je nog 5 dagen om te betalen, na 5 dagen word je harddisconnected en word je overgezet naar de deurwaarder.
De kosten van de deurwaarder zijn dan natuurlijk voor jezelf
en FFS lees die algemene voorwaarden, daar staat alles in. En daar kan een helpdeskmedewerker je ALTIJD op pakken...
edit : typo
En ik zou zeker niet investeren in nieuwe routers/load balancer, dat budget lijntje is zo veel trager dan je ADSL, die extra snelheid merk je niet, althans niet noemenswaardig dus t is zonde van je geld.
edit> je hebt al adsl besteld lees ik nu, goede keuze volgens mij
[ Voor 9% gewijzigd door Rrob op 10-02-2006 14:22 ]
klapy schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 07:50:
[...]
@home gaat per 1 maart over naar een ander callcenter. Daarom zal de wijziging in het IVR menu er wel uitgaan en ik denk dat ze de 'bug' met billing er dan eindelijk een keer uit gaan halen
Er zijn 3 manieren om onder je contract uit te komen.
Verhuizen naar non-servicable en daar bewijs van hebben
Dood gaan(niet bellen als terminaal patient en zeggen dat je morgen dood gaat, ik heb het mee gemaakt en dat is geweigerd
)
En als laatste, niet betalen. Na ongeveer 3 maanden word je softdisconnected, dan heb je nog 5 dagen om te betalen, na 5 dagen word je harddisconnected en word je overgezet naar de deurwaarder.
De kosten van de deurwaarder zijn dan natuurlijk voor jezelf![]()
en FFS lees die algemene voorwaarden, daar staat alles in. En daar kan een helpdeskmedewerker je ALTIJD op pakken...
edit : typo
tier 1 of 2 ?
En van dat terminale dat ticketnummer moet ik nog ergens hebben
Klapy hoe is het bij versatel jaja ik herinner me je inlognaam weer annema
[ Voor 7% gewijzigd door Alternativ op 10-02-2006 19:08 ]
alternativ
Het is prima te doen om 2 internet verbindingen aan te sluiten in huis. Het is iets lastiger als je persé op het zelfde netwerk wilt blijven zitten. Ik ben echt superblij met de Best-ADSL verbinding. En mijn vader hoeft niet steeds te klagen dat I-net langzaam is omdat ik zit te gamen/downloaden.
Doen dus!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb gewoon 2 routers in het netwerk, ik zelf gebruik nog gewoon @home alleen om te downloaden van newsservers en wat te internetten, de rest zit op pilmo.
Sorry, maar het staat er echt allemaal duidelijk tussen hier (ook wat je moet doen bij verhuizing) ;Fairy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:19:
[...]
Niet iedereen heeft de tijd/zin/kennis om 8 kantjes algemene voorwaarden door te gaan spitten, en gaan er van uit, dat omdat ze al meer klanten hebben een ander dat al gedaan heeft en bij echte gebreken verschijnt het vanzelf in de media.
http://help.home.nl/abonnement
Vind het vrij overzichtelijk en duidelijk, ik had ook geen problemen met het opzeggen van @home.
En zelfs dat is geen probleem als je er gewoon een Loadbalancer tussen zet. Loopt als een trein en je kunt zo'n beetje alles instellen wat je wilt....MrVegeta schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:44:
Het is prima te doen om 2 internet verbindingen aan te sluiten in huis. Het is iets lastiger als je persé op het zelfde netwerk wilt blijven zitten.
Hier in huis 1 Chello 20Mbit verbinding en een XS4all 12Mbit. Torrents gaan by default over chello, SMTP/POP/HTTP/Games gaan default over XS. Ofwel: Zelfs als ik vol op de torrents zit merk ik daar in spellen helemaal niets van...
Failover protection bij uitval van een van de twee aansluitingen
Hoewel de cowboy-jaren van rond 2000 voorbij zijn en de meeste providers gewoon een goede verbinding leveren, is geen enkele verbinding perfect. Als je *echt* geen uitval kunt veroorloven (of als je dat gewoon dermate irritant vindt dat je ervoor bereid bent te betalen), dan is de combinatie van een ADSL en een kabelabbo erg interessant, vooral omdat ze totaal andere infrastructuur gebruiken, dus evt storingen zo goed als nooit voor beide aansluitingen zullen optreden - als je de modems aan UPS hangt kun je zelfs in sommige gevallen een stroomstoring overleven (tenzij de wijkcentrales van de kabel- en telefonieprovider ook plat gaan).
Grap is dat dit per definitie veel goedkoper is dan speciale zakelijke contracten met verhoogde servicegaranties, maar dat het tegelijk ook betrouwbaarder is
Enige wat je nodig hebt is dus twee abonnementen en een router die twee WAN-poorten ondersteund. Als je zelf enigszins handig bent kun je dat met een linuxPCtje uit oude onderdelen in elkaar flansen; heb je daar geen zin in, dan zijn er goedkope oplossingen van o.a. E-tech. Meer dan EUR 100 hoef je niet kwijt te zijn, als je goedkope abo's neemt ben je niet meer dan EUR 40/maand kwijt aan abo kosten. Probeer voor dat geld maar eens een zero-downtime verbinding van een provider te regelen
En dat je bij de 99% van de tijd zonder storing de bandbreedte van beide tegelijk kunt gebruiken is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen
Oslik blyat! Oslik!
Een chello 20mbit kabel abbonoment, en een 20mbit adsl abbonement, 3 á 4 MB/s moet dan wel te halen zijn
Als je router het aankanBartjuh schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:19:
Lijkt me eigenlijk ideaal met nieuwsserver abbo's zo'n loadbalancer router. Want dat gaat toch met verschillende threads, ideaal te balancen lijkt me
Een chello 20mbit kabel abbonoment, en een 20mbit adsl abbonement, 3 á 4 MB/s moet dan wel te halen zijn
En dat is geen sinecure - niet alleen moet het de bandbreedte zelf aankunnen, maar ook de extra rekenwerk dan met de balancing gebeurt. Als je dit soort high-end dingen wilt doen, is het misschien een idee om een P3 systeem met drie goede NICs (low CPU usage, dus geen Realtek) uit te rusten en daar dan een linux-router op te draaien. Het is even prutsen, maar dan heb je wel iets goeds. Bovendien kun je gelijk je P2P en leechclients erop draaien, waardoor je geen extra systeem 24/7 aan hoeft te laten.
Oslik blyat! Oslik!
Nee, is niet zoYapser schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:37:
Jammer dat verbindingen maar over 1 lijn gaan (bijv. downloads). Je kan wel bijv. 2x een Eweka abbo'tje nemen en dat splitten
Ik deel ook een tweaknews abbonement ( 4threads ) met een vriend van mij. Elk 2 threads, werkt al maanden perfect. Ik vind het zonde om een compleet abbonement voor alleen mezelf te nemen, omdat ik de volle snelheid lang niet haal over mijn internetverbinding. ( geen adsl2 hier, en @home als kabelboer ).
Ook niet helemaal waar. Als ik 1 webpagina laad, kan de loadbalancer die over beide verbindingen verdelen. Ieder plaatje is tenslotte een nieuw request.....Yapser schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:21:
Klopt, maar bijv. http of ftp gebeurt over 1 lijn.
Alleen downloads van een enkel bestand gaan over 1 lijn....
Ook downloads zouden over meerdere verbindingen kunnen worden gedaan. Een download accelerator zet ook meerdere verbindingen op.Croga schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:10:
[...]
Ook niet helemaal waar. Als ik 1 webpagina laad, kan de loadbalancer die over beide verbindingen verdelen. Ieder plaatje is tenslotte een nieuw request.....
Alleen downloads van een enkel bestand gaan over 1 lijn....
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.