Toon posts:

Hoe krijg ik 7 VCD naar 1 DvD?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik 7 VCD films verzamelen op 1 DvD zonder dat de VCD bestanden aangepast worden door de dvd compressie(kwa grootte).

welk programma kan ik daar voor gebruiken?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb helaas weinig ervaring maar toevallig vanmorgen deze uitgeprobeerd:
meuktracker: ConvertXtoDVD 2.0.1.101

Werkt erg lekker en simpel en tot nu toe was ik er wel over te spreken.

Verwijderd

Topicstarter
beter iets dan niets

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
Ik heb er (helaas) erg veel ervaring mee, en na ontiegelijk veel proggies geprobeerd te hebben, kwam ik op deze uit:

http://members.home.nl/thefilmmachine/

The Film Machine. Converteerd vrijwel alles naar DVD, in een super simpel programma.
Divx/Xvid, SVCD, MPEG, ik heb het allemaal op DVD gekregen.

Programma rekent zelf uit wat de ideale kwaliteit is i.c.m. de aanwezige ruimte (DVD/CD).

En het is gratis :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:02:
hoe kan ik 7 VCD films verzamelen op 1 DvD zonder dat de VCD bestanden aangepast worden door de dvd compressie(kwa grootte).

welk programma kan ik daar voor gebruiken?
Kan niet. Je kan wel de vcds los als losse mpeg files op 1 file-dvd drukken. Sommige dvdspelers zullen m dan afspelen.

Als je er een echte dvd (volgens de dvd video specs) van wilt maken zul je moeten comprimeren (her)comprimeren... VCD = mpeg1 1150kbit video/ 224kbit mpeg layer2 audio (dacht ik), dvd is mpeg2 en kan verschillende bitrates hebben. Daarnaast is VCD 320x240 resolutie, en DVD 720x576. (Exacte waardes weet ik niet uit mn hoofd, en PAL/NTSC maakt ook uit)

Verwijderd

Topicstarter
als de video compressie maar niet groter word maakt het niet uit... als hij omgezet word in dvd mag ook...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:58:
als de video compressie maar niet groter word maakt het niet uit... als hij omgezet word in dvd mag ook...
Kwaliteitsverlies hou je altijd als je van 1 lossy formaat naar het andere gaat, als je geluk hebt speelt je dvd speler de mpeg1 bestanden af zonder re-encoden, maar vaak niet.

Verwijderd

Topicstarter
me pa kwam met een papiertje Doom9 is dat wat?

ik ga morgen die 2 programma's proberen van die link die jullie stuurden bedankt

Verwijderd

doom9 is gewoon een website die wat software verzamelt voor dat soort dingen 8)7
je mag zelf ook wel wat zoeken hoor

koop nero7 premium, dan kan je met handige wizards van elke avi/mpeg/whatever file een dvd maken

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Ja, Doom9 is één van de info site's over alles wat met dvd's te maken heeft.

Veel werk voor jou, lezen.
Heb je wat te doen dit weekend. })

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1