[win2k] kix32 keuze logon server

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Kan iemand me helpen met een command voor het kiezen van logon server.
In principe kan ik me aanmelden op 3 verschillende servers maar wil dat gebruikers maar op een server kunnen inloggen.

Heb op google ernaar gezocht maar helaas kom ik niet verder.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ok je hebt dus 3 DomainControllers maar wilt dat je maar op 1 kan valideren :?

vertel mij maar waarom je een single point of failure wilt introduceren :X .. lijkt me totaal niet wenselijk. gaat die ene DC down, zou je normaliter geen probleem hebben, alleen in jouw geval ligt het hele bedrijf dan plat

bedankt wincenty.....

A wise man's life is based around fuck you

• Wincenty
Het gaat om een incident en een applicatie geeft het nodig dat er op een server wordt ingelogd.

AUB geen flam als je het niet weet zeg het dan liever niks.

• Zwelgje
Wincenty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:50:
Het gaat om een incident en een applicatie geeft het nodig dat er op een server wordt ingelogd.

AUB geen flam als je het niet weet zeg het dan liever niks.
wat wil die applicatie dan precies :?

beetje meer info is wel wenselijk, hier kan ik niks mee.

• Wincenty
Die leest uit dat je op een bepaalde server inlogd. Dat kan je nachecken door commando set uit te voeren in dos promp. (Daar staat LOGONSERVER=\\***)

Dat moet dus veranderen. Mensen mogen maar op een server erinlogen. (Nie allemaal maar een paar, regel ik verder zelf)

• Zwelgje
lmhost aanpassen en de volgende entry erin zetten

$ipaddress "$domain \0x1C" #PRE

waarbij $ipaddres en $domain natuurlijk je eigen variabelen zijn (ip van je prefered DC, en je domainname, NETBIOS style... )

• Wincenty
Ik neem aan dat 0x1C hexa decimale code is van domain ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wincenty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:59:
Die leest uit dat je op een bepaalde server inlogd. Dat kan je nachecken door commando set uit te voeren in dos promp. (Daar staat LOGONSERVER=\\***)
Da's ook maar een variabele die uit je registry gelezen wordt. (HKCU\Volatile Environment\Logonserver). Eventueel kun je die waarde met Setx hard in de registry stampen.

Dan nog vind ik het een waardeloze oplossing (no flame). Waarom werkt de applicatie niet als de client-variable een andere is?
Wincenty schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:26:
Ik neem aan dat 0x1C hexa decimale code is van domain ?
0x1c verwijst naar de service die de machine verleend, in dit geval een Domain Controller. De waarde 0x1b daarentegen verwijst naar service"PDC" (in W2K en hoger je PDC emulator, maar deze techniek komt nog uit de NT4.0 tijd).

Even nog uit mijn hoofd:
Vergeet ook niet dat het statement "$domain \0x1C" precies 20 karakters in lengte moet zijn. Na de naam van de Domain Controller komen dus een aantal spaties om de lengte van deze naam 15 karakters te maken (Netbios namen zijn nl. 16 karakters, waarvan de eerste 15 door de user te bepalen zijn). Vervolgens komt het 16e karakter, wat de service bepaalt. Het 16e karakter is in de vorm van een HEX-code
Every NetBIOS name is 16 characters long. The user-definable portion of the NetBIOS name is the first 15 characters. The16th character is reserved to identify the network client service that registered the name. The most familiar example of a NetBIOS name is the computer name on any Windows-based computer. When the computer is started, the Microsoft Network Client services are started and register their names, which consist of the computer name plus a unique 16th character. For example, the name <computer_name[0x00]> is the Microsoft Workstation service; the name <computer_name[0x20]> is the Microsoft Server service. As you can see, the only difference between these two names is the 16th character. The 16th character makes it possible to uniquely identify each of the Network Client services running on the computer.
NT4.0 en LMHOSTS _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door Question Mark op 07-02-2006 19:06 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wincenty
Dank je wel voor alle info.

Het is gelukt.

[ Voor 170% gewijzigd door Wincenty op 07-02-2006 19:16 ]

Verwijderd

Mja, dit is toch echt de bedoeling niet van PNS. Daarvoor zie ik te weinig inzet en initiatief.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.