[Apache] mod_rewrite geeft Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb de volgende .htaccess gebruikt:

code:
1
2
3
RewriteEngine   On
RewriteBase     /test/
RewriteRule     ^bla/?$ phpinfo.php

Ik krijg nu een 500 Internal Server Error. Simpel zou je denken: zet mod_rewrite eens aan. Maar die staat als Loaded Module aangegeven in phpinfo(). Als ik deze file upload naar m'n eigen server (ik zit nu op de server van een klant) dan werkt hij wel. Ik heb ook al "Option FollowSymLinks" (oid) gebruikt, maar ook dat helpt niet.

Ik heb de search al doorgelopen maar niks gevonden. Weet iemand waar de oplossing ligt? :>

• BlueAce
Schopje.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AllowOverride op None staan toevallig?

• BlueAce
Hm enig idee waar ik dat kan checken, behalve in de config zelf? Ik zie het niet in phpinfo() staan geloof ik?

Verwijderd

laat zowiezo eens een tail -f van alle logfiles meelopen, volgens mij komen 500 Server Errors met iets meer info ook terug in de errorlog. Misschien dat je dan wat meer weet.
(of post het hier even als je er dan nog niet uit komt)

ohw en met
httpd -l check je buildin modules, de rest zou met LoadModule in je conf moeten staan (iig voor apache 1.3*, 2.0 nog niet veel ervaring mee)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:09 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Een 500-error betekend in principe altijd een syntax fout, mogelijk veroorzaakt door een configuratiefout.
Hij zou bijv 'RewriteBase' niet kunnen herkennen dorodat een oude rewrite-module wordt gebruikt, wat in een syntax fout resulteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 08-02-2006 14:41 ]

Pagina: 1