[iPod] terugkerend probleem met joggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hoi,

Een paar maanden geleden, ik weet niet precies uit m'n hoofd hoeveel maanden, was m'n iPod 4G met zwart-wit scherm kaduuk gegaan.

Het begon allemaal met een half uurtje joggen, met iPod in broekzak. Hij stond erna echt muurvast, alleen een reset hielp. Een paar dagen later bleek hij opeens zeer regelmatig vast te lopen. Ik had em opgestuurd voor inspectie, maar Apple kon niks vinden dus kreeg ik em gewoon terug. Een paar weken later ging hij echt kaduuk, waarna ik een nieuwe of refurbished iPod kreeg.

Ik had toen topics op verschillende forums geopend, met de vraag of de iPod nou eigenlijk bestand was tegen joggen. De meesten zeiden, dat het gewoon moest kunnen. En dat moet-ie in mijn mening eigenlijk ook.

Net heb ik weer een half uurtje hardgelopen, met iPod in broekzak. Half uurtje, zelfde route, en weer hetzelfde probleem: hij staat muurvast :/ Ik heb em weer ge-reset met menu+center, en hij doet het weliswaar weer. Maar voor hoe lang? Ik ben bang dat k nu dezelfde problemen krijg, aangezien hij precies hetzelfde symptoon heeft als m'n vorige exemplaar. Bijkomend probleempje, is dat m'n garantie over een paar maanden afloopt. Ik zal straks ff opzoeken wanneer de reparatie eigenlijk was (staat niet op de Apple site toch?), of het nog binnen de termijn van 2 maanden is. Anders zou ik ook nog eens moeten dokken voor de verzending, als hij weer stuk gaat.

Moet ik nu weer Apple contacten? En kan ik hieruit concluderen dat ik nooit meer mag joggen met een iPod in m'n broekzak?

edit: nog even iets rechtzetten: ik heb in totaal dus slechts twee keer gejoggd met een grote iPod. Ik doe het dus zeker niet regelmatig. Ik weet in principe best dat joggen met een HDD mp3 speler de levensduur niet ten goede komt, maar begrijp me dus niet verkeerd: ik dacht, één keertje moet wel kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-02-2006 21:35 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sja, een iPod heeft een harde schijf. En met harde schijven is het niet slim om te gaan hardlopen. Ook al zou ie er wel tegen kunnen. Lijkt me logisch dat je harde schijf niet helemaal lekker meer is na het hardlopen ermee.
Ik zou er niet meer mee gaan joggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Wat ik trouwens ben vergeten te melden, is dat beide exemplaren een vastloper kregen na de eerste keer hardlopen. Dus ik heb 1 keer hardgelopen met m'n eerste exemplaar, en 1 keer hardgelopen met m'n tweede exemplaar.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het zelfde traject?
Ik zou bijna denken dat er een of andere EMP-bron die je Ipod om zeep help?

Maar als je in je broek zak heb zitten of waar dan ook? zit hij beetje vast geklemt zeg maar tegen je lichaam? Ik zie wel vaak mensen met van die houders. Je lichaam vangt grootdeels de loop-klappen op voor je Ipod. Als je Ipod beetje rond slingerd (om zo tezeggen) in je broekzak is dat niet slim... zie het verhaal over de hardeschijf.
Verder zweet je misschien je gek en ik weet dat Ipod tot G4 bet vrij gevoelig zijn voor klamme/vochtige omgeving. (sauna, badkamer, tropische eiland :) ) ... Zo is ook mijn Ipod G4 om het leven gekomen. Sinds dat ik nu een Video heb is er helemaal niks meer aan de hand op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hij zit wel los in m'n zak, in een brillenpoetsdoek-hoesje weliswaar. Hij gaat op zich wel op en neer, ik voel z'n gewicht wel (maar verder geen last van). Maar hij moet toch in principe wel bestand zijn tegen een half uurtje lopen? Ik dacht dat zo'n beetje elk product hier maandenlang op getest werd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:12:
Op het zelfde traject?
Ik zou bijna denken dat er een of andere EMP-bron die je Ipod om zeep help?
Het lijkt me een logischere verklaring dat het ding gewoon stuk is gegaan van de schokken die de harde schijf te verwerken kreeg.
bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:24:
Hij zit wel los in m'n zak, in een brillenpoetsdoek-hoesje weliswaar. Hij gaat op zich wel op en neer, ik voel z'n gewicht wel (maar verder geen last van). Maar hij moet toch in principe wel bestand zijn tegen een half uurtje lopen? Ik dacht dat zo'n beetje elk product hier maandenlang op getest werd.
Als hij ook nog op en neer gaat lijkt het me wel duidelijk. Een harde schijf is er gewoon niet voor gemaakt om een half uur lang op en neer in jou zak te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat men niet voor niets een uiteenlopend scala aan ipod-houders heeft gemaakt voor tijdens het sporten. De shuffles zullen natuurlijk nergens last van hebben, aangezien die van flash-geheugen gebruik maken, maar harde schijven zijn kwetsbare dingen met bewegende onderdelen, en dat moet je niet zomaar in je zak stoppen om mee te gaan rennen.
bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anders koop je voor zeer weinig geld een grappig flash mp3 spelertje. Zoals je zelf al aangeeft loop je niet langer dan een half uur. Dit is ongeveer de grote van een 128MB mp3 spelertje. Je kan dan je mooie ipod nog gewoon gebruiken voor het nete gebeuren en als je meer dan een half uur luistert ( ik noem trein vliegtuig en meer ) Het spaart je ipod's en je hebt dan hopelijk geen gezeik meer met ipod's die naar het service center gaan

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

In je zak in een brillendoekje?
Grote kans dat er wat zweet in gekomen is, en dan bedoel ik niet plensen en zeiknat maar die hele fijne 'zweetnevel' die overal doorheen gaat. Leg eens je hand een poosje op een spiegel en je ziet welke nevel ik bedoel, met hardlopen is dat vele malen erger.

Als je met een iPod gaat sporten kan je 'm beter goed inpakken (plastic boterhemzakje of condoom o.i.d. )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken genoeg mensen die snowboarden met die dingen en heb nog maar van heel weinig mensen klachten over de ipods gehad. Ik denk dat je gewoon heel veel pech hebt aangezien ze er blijkbaar toch wel redelijk tegen kunnen. Probeer je ipod anders een wat vaster op je lichaam vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Ipod voortaan niet in je broekzak doen maar in je borstzak.

Een mens is namelijk van nature uitgerust met een geweldig trillingsdempend apparaat, de ruggegraat. Zorgt dankij zijn geweldige kromme en flexibele ontwerp ervoor dat je kan joggen zonder hoofdpijn te krijgen, en dat je ipod niet zo snel overslaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb helaas geen borstzak bij m'n sportkleding, maar ik verzin wel iets om dat ding stiller te houden. Ik loop toch een stuk beter met een muziekje, dus ik moet wel een mp3 speler bij me hebben tijdens het hardlopen.

En toch vind ik het vreemd, dat Apple niet in de handleidingen zet, dat joggen+iPod los in zak slecht is. Ik heb ook al op de support site gezocht, maar ik heb nog geen één waarschuwing kunnen vinden, dat je beter niet kan joggen met een iPod.

Maar ja misschien heb ik ook wel gewoon pech :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:18:

En toch vind ik het vreemd, dat Apple niet in de handleidingen zet, dat joggen+iPod los in zak slecht is. Ik heb ook al op de support site gezocht, maar ik heb nog geen één waarschuwing kunnen vinden, dat je beter niet kan joggen met een iPod.

Maar ja misschien heb ik ook wel gewoon pech :)
Dat valt onder gezond verstand denk ik. Een harde schijf heen en weer laten schudden is gewoon niet handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat de gemiddelde moeder/oma/random persoon dat weet. En aangezien mp3 spelers erg vaak gebruikt worden voor sportactiviteiten, lijkt het me belangrijk om te melden in de handleiding.

Misschien dat Apple daarom zoveel iPods terug gestuurd krijgt :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Ipod weg -> Ipod NANO

Een Ipod NANO had volgens mij geen harde schijf maar ''geheugenchipjes'', als je die lanyard oordopjes (voor om je nek) er bij neemt kan je er mooi mee hardlopen denk ik. (Heb hem zelf ook en geen problemen mee)

[ Voor 17% gewijzigd door Jorn1986 op 07-02-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogal simpel en idd gezond verstand: NIET joggen met een harde schijf.

Of schud jij bvb ook je laptop heftig in het rond en op en neer MET hard disk activiteit. Zolang die koppen bewegen zijn schuddende bewegingen not done.

en waarom denk je dat die solid state geheugen mp3 spelers zo aangeprezen worden voor sporters, flash geheugen dus. Met een simpel spelertje van 512 Mb (=ipod shuffle bvb) kan je al een 6 tal uur gaan lopen ;) Alle joggers die ik tegenkom en iPods gebruiken zie ik met zo een stijlvol shuffletje voorbij lopen. Plus dat dit nog eens zo veel confortabeler is gelet op gewicht en grootte. Dat geldt voor alle flash spelertjes trouwens. Nog idealer voor sporters trouwens. Geen scherm, niets noppes, gewoon een plastic balkje (dus ook geen risico's met voch, zweet, wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Zoals sjaakhaar hierboven zegt: Nano heeft inderdaad geheugenchips. Mijn suggestie voor je ipod: koop een portomonneetje dat je om je nek kan hangen, en doe je ipod in het ritsvak, zodat je koptelefoon aansluiting door ritsopening kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:24:
Het lijkt me sterk dat de gemiddelde moeder/oma/random persoon dat weet. En aangezien mp3 spelers erg vaak gebruikt worden voor sportactiviteiten, lijkt het me belangrijk om te melden in de handleiding.

Misschien dat Apple daarom zoveel iPods terug gestuurd krijgt :)
Vaak worden er kleine mp3spelers gebruikt voor sportactiviteiten, dus vaak flash spelers. Wie koopt er nou ook een speler met xx GB die groot en lomp is (in vergelijking met flash) om mee te sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:12:
[...]

Vaak worden er kleine mp3spelers gebruikt voor sportactiviteiten, dus vaak flash spelers. Wie koopt er nou ook een speler met xx GB die groot en lomp is (in vergelijking met flash) om mee te sporten?
Er zijn zat mensen die ipod naast sporten ook in trein gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
iPod weg doen dat nooit. Ik wil gewoon m'n complete muziek selectie op m'n mp3speler kunnen zetten, zonder compromis. Ik heb geen zin om nummers te selecteren.

Ik heb nog wel een nokia 6230, die mooi als flash spelertje kan dienen. Geluidskwaliteit is wat minder, maar ja dat moet dan maar.

Ik vind het gewoon vreemd van Apple, dat ze nergens vermelden dat je iPod schudden, schadelijk is. Dat is bij de Creative HDD spelers wel vermeld (een vriend zegt, dat het bij zijn Creative echt in de handleiding staat dat-ie er niet mee mag joggen). Toen ik m'n iPod kocht, wist ik eigenlijk ook niet dat je er niet veilig mee kon joggen. Ik dacht alleen maar: ik kan em meenemen naar school, in het OV, ik kan er mee joggen etc. Misschien een suggestie voor Apple.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fl4pp13 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Er zijn zat mensen die ipod naast sporten ook in trein gebruiken...
Dat is waar, maar om te sporten wordt hij dan vaak niet gebruikt. Mensen die een speler willen om mee te sporten kopen vaak een klein flash spelertje. Daar doelde ik eigenlijk op.
bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:19:
iPod weg doen dat nooit. Ik wil gewoon m'n complete muziek selectie op m'n mp3speler kunnen zetten, zonder compromis. Ik heb geen zin om nummers te selecteren.

Ik heb nog wel een nokia 6230, die mooi als flash spelertje kan dienen. Geluidskwaliteit is wat minder, maar ja dat moet dan maar.

Ik vind het gewoon vreemd van Apple, dat ze nergens vermelden dat je iPod schudden, schadelijk is. Dat is bij de Creative HDD spelers wel vermeld (een vriend zegt, dat het bij zijn Creative echt in de handleiding staat dat-ie er niet mee mag joggen). Toen ik m'n iPod kocht, wist ik eigenlijk ook niet dat je er niet veilig mee kon joggen. Ik dacht alleen maar: ik kan em meenemen naar school, in het OV, ik kan er mee joggen etc. Misschien een suggestie voor Apple.
Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Tnx voor alle replies :)

'T is denk ik wel duidelijk zo. Toch jammer dat het niet kan. Ik heb echter nog nergens gelezen dat het echt schade aan kan richten aan de HDD, dus m'n eerste exemplaar zal wel gewoon pech zijn.

Voortaan neem ik wel een 6230 mee. :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:19:
Dat valt onder gezond verstand denk ik. Een harde schijf heen en weer laten schudden is gewoon niet handig ;)
In dat geval lopen er bijzonder veel 'ongezond verstand' mensen marathons e.d. Daar zie ik met grote regelmaat iPods in al z'n vormen en als die mensen tijdens de marathon hun iPod gebruiken dan gebruiken ze 'm zeker tijdens de lange (vaak saaie) trainingen.

Nee, wmb moet je een hdd iPod wel degelijk gewoon kunnen gebruiken tijden het hardlopen en anders heb ik ook geen gezond verstand (ook al sluit het één het ander niet uit [Verwijderde gebruiker] :+ ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

botoo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:55:
[...]

In dat geval lopen er bijzonder veel 'ongezond verstand' mensen marathons e.d. Daar zie ik met grote regelmaat iPods in al z'n vormen en als die mensen tijdens de marathon hun iPod gebruiken dan gebruiken ze 'm zeker tijdens de lange (vaak saaie) trainingen.

Nee, wmb moet je een hdd iPod wel degelijk gewoon kunnen gebruiken tijden het hardlopen en anders heb ik ook geen gezond verstand (ook al sluit het één het ander niet uit [Verwijderde gebruiker] :+ ).
Als jij er voor kunt zorgen dat de harde schijf niet te veel klappen te verwerken krijgt, dan moet het kunnen. In het geval van de TS lijkt me het zeer onverstandig, aangezien dat ding gewoon op en neer stuitert in zn zak.
Maar ik zou sowieso niet gaan hardlopen met hdd mp3spelers, het is en blijft een harde schijf met bewegende onderdelen erin, ik wil het risico niet lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
idd botoo heeft groot gelijk :D

En laat ik het nog even expliciet vermelden:
Ik heb slechts 2 keer een half uurtje hardgelopen met m'n grote iPod. Ik doe het zonder regelmaat. Één keertje moet toch kunnen, nietwaar? Ik ben gewoon van mening dat dat ding één keer een half uurtje bounzen moet kunnen doorstaan.

En degene die op de FP heeft zitten posten: nieuws: Apple introduceert 1GB iPod nano (alvi)
Die zit er gewoon naast, want ik heb niet "twee keer m'n iPod gemold", want de tweede doet het nog steeds gewoon. En zoals ik al zei is het een grote uitzondering, dat ik met m'n iPod "rondhots".

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:33:
idd botoo heeft groot gelijk :D

En laat ik het nog even expliciet vermelden:
Ik heb slechts 2 keer een half uurtje hardgelopen met m'n grote iPod. Ik doe het zonder regelmaat. Één keertje moet toch kunnen, nietwaar? Ik ben gewoon van mening dat dat ding één keer een half uurtje bounzen moet kunnen doorstaan.
Hoe wilde je het dan verklaren dat ie vastloopt bij/na het hardlopen? Zoals ik al zei, het is een harde schijf, en harde schijven zijn niet bedoeld om in je zak heen en weer geschud te worden. Je kunt wel van mening zijn dat het moet kunnen, maar het is gewoon een feit dat harde schijven hier niet van houden.
Ik zeg niet dat die dingen meteen kapot gaan als je er mee gaat hardlopen, maar de kans wordt zeker niet kleiner. En aangezien jou iPod al 2x vast is blijven lopen bij/na het hardlopen, lijkt het me een logische verklaring dat jou harde schijf het geen pretje heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
aangezien dit:
botoo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:55:
[...]

Zal m'n eerste iPod wel gewoon domme pech zijn. Of toeval.
En dat m'n tweede iPod nu ff vast stond... Tja dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat hij kaduuk is. Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben, dat je eigenlijk beter niet moet joggen met 'n iPod, om de levensduur van de HDD te vergroten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Deze (fanatieke) hardloper gebruikt een Shuffle... :) Ik had ooit een 'gewone' iPod met HD, maar deze sloeg over tijdens het hardlopen. Hij liep niet vast of zo, maar na 20min of zo was de buffer leeg en ging 'ie overslaan. Daarvoor en omdat ik hem niet overal mee naartoe durfde te zeulen (in je sporttas bijv.) heeft ervoor gezorgd dat ik hem verkocht heb. Ik heb nu een half jaar een Shuffle en deze bevalt uitstekend voor het sporten. Ik beschouw het als een zeer groot voordeel dat je hem 'blind' kan bedienen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bigchristiaan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:50:
aangezien dit:

[...]

Zal m'n eerste iPod wel gewoon domme pech zijn. Of toeval.
En dat m'n tweede iPod nu ff vast stond... Tja dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat hij kaduuk is. Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben, dat je eigenlijk beter niet moet joggen met 'n iPod, om de levensduur van de HDD te vergroten.
Dat concludeer je na een specifiek geval? Lijkt me niet dat je daar conclusies aan kan verbinden. Zoals ik al zei, hardlopen met die dingen betekent niet een instant kapotte hdd, maar het vergroot de kans erop.
De levensduur kan er ook op achteruit gaan ja, als de hdd veel schokken te verwerken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:13:
[...]

Dat concludeer je na een specifiek geval? Lijkt me niet dat je daar conclusies aan kan verbinden. Zoals ik al zei, hardlopen met die dingen betekent niet een instant kapotte hdd, maar het vergroot de kans erop.
De levensduur kan er ook op achteruit gaan ja, als de hdd veel schokken te verwerken krijgt.
Ja, want ik heb al van veel mensen gehoord op i'net dat hun iPod skipte of vast stond na een hardloopje :) En die van hun deed het ook nog gewoon.

M'n 6230 kan gelukkig wel tegen schokken, dus dan neem ik die gewoon mee :) Met iPod oordopjes erop 8) (tnx to the headset mod)

[ Voor 12% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-02-2006 22:20 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
hmmm vreemd...

Zelf heb ik de iPod photo 40 gig. Deze gebruik ik o.a. ook voor het mountainbike. En de afdalingen die ik zo nu en dan rij zijn zeker heftiger dan hardlopen. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.
Maar ben van plan dit jaar echt marathons te gaan fietsen met muziek en ik overweeg toch maar om een shuffle 1 gig. te kopen.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
toch vind ik het vreemd, als je kijkt hoeveel mensen in NY hardlopen met een iPod, dan ga je me niet vertellen dat een iPod daar niet tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is statistisch...

Je kan net zo goed heel lang geluk hebben, en bij andere kan het nét die ene eerste keer al prijs zijn. Bij elke keer ongepast gebruik is de kans even groot dat het misloopt en heeft niets met normale levensduur te maken bij normaal gebruik.

Gewoon geluk dus, maar wil je daarom risico's nemen met een dure aankoop (voor de meesten is een iPod een dure aankoop) Ik alvast niet, het zijn prachtige apparaatjes dus een beetje zonde 'om het toch maar te proberen' zeker als er alternatieven zijn. Zoals nu met de iets betaalbaardere nano met 1 Gb. Die zou wel eens mijn richting kunnen uitkomen als mijn flash spelertje het zou begeven. helaas is het goede kwaliteit :p , dus kan wel nog even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik ga niet iets minders erbij kopen, terwijl ik al iets beters heb. Ik ga dus geen Nano kopen, want ik heb al een 4G. Dat zou toch van de gekke zijn. Het is dat ik al een 6230 heb, anders zou ik zo weer met een iPod joggen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou zo een case met een armstrap wat voor je zijn? De deze bijvoorbeeld. Gaat waarschijnlijk al een heel stukkie beter. Mooi en elegant zou ik het niet noemen, maar als het ding zen werk doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Laatst online: 30-09 08:21
Ik heb een Ipod video gehad maar weer verkocht later aan iemand anders. Ik kon ermee hardlopen maar om de 10 min of 5 min was er geen geluid meer. Ik had hem gewoon in mijn zachte joginbroek zitten. Wat bleek als je gewoon even 10 sec wachte dan ging hij vanzelf weer spelen. Ik had dus geen reset nodig. Maar om nou te stoppen tijdens het hardlopen omdat je ipod geen geluid geeft is toch wel het erg. Net of de buffer leeg was en niet op tijd bijgevuld kon worden. Ik vind deze pod dus niet geschikt om mee hard te lopen. Ik moet zeggen mijn oude Muvo TX of NX van het tijdperk toen hij net uitkwam geeft ook gelijke geluidskwaliteit moet ik zeggen. Ik hoor weinig verschil en er zitten goede hoge midden en lage tonen in.

[ Voor 5% gewijzigd door m.theloosen op 14-02-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30

Piggen

Lekker bakkie

De buffer loopt ook leeg, aangezien de harde schijf door de schokken niet goed kan spinnen om nieuwe nummers naar de buffer te laden. Ook al beweren er mensen prima te kunnen joggen met hun HDD-speler, ze zijn er gewoon niet voor gemaakt (in tegenstelling tot flash-spelers, zoals je Muvo's) en op een gegeven moment zullen die van hen het ook begeven. Harde schijven houden niet van schokken. Notebooks worden niet voor niets uitgerust met sensoren die een val detecteren en de harde schijf vervolgens blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:18
Verdiep je anders eens in de werking van een hardeschijf, dan word het je plotseling klaar en helder.

Lees bijvoorbeeld http://computer.howstuffworks.com/hard-disk.htm of http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk eens door. Sorry hoor, maar et is wel ubernaief (en blijkbaar zijn veel mensen dat dus) om te denken dat je gewoon met een werkende harde schijf kan gaan lopen schudden zonder gevolgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 14-02-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:55
Tsjah.. ik ben wel expert op dit gebied, al zeg ik het zelf.
Heb al 6 iPods gemolt, maar ik jog er niet mee.. Fiets er alleen mee.. (bovendien, kapotte HD's vallen onder de garantie hoor)
Mijn huidige iPod 60GB Photo loopt tijdens het fietsen soms vast.. en als ik hem dan reset zegt ie dat de HD kapot is... Een paar keer flink lichtelijk met de ipod op de tafel slaan tikken ofzo, wil altijd helpen, en werkt ie weer voor tijdje.. Gezond is anders trouwens..

Flash spelers zijn voor mij ook gewoon geen optie, heb 100GB aan muziek.. En om nu elke dag wat anders op dat ding te gaan zetten :Z

ff aangepast omdat sommige mensen het wat te letterlijk namen.. :+

[ Voor 9% gewijzigd door FlorisB op 14-02-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol je kunt voor 4gb aan muziek op de nano zetten,dan hoef je toch niet elke dag nieuwe nummers erop te zetten |:( .Je kunt dan nog iets van 300 nummers kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

FlorisB schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:21:
Heb al 6 iPods gemolt, maar ik jog er niet mee.. Fiets er alleen mee.. (bovendien, kapotte HD's vallen onder de garantie hoor)
Mijn huidige iPod 60GB Photo loopt tijdens het fietsen soms vast.. en als ik hem dan reset zegt ie dat de HD kapot is... Een paar keer flink met de ipod op de tafel slaan ofzo, wil altijd helpen, en werkt ie weer voor tijdje.. Gezond is anders trouwens..

Flash spelers zijn voor mij ook gewoon geen optie, heb 100GB aan muziek.. En om nu elke dag wat anders op dat ding te gaan zetten :Z
En gek vinden dat die dingen duur zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FlorisB schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:21:
Mijn huidige iPod 60GB Photo loopt tijdens het fietsen soms vast.. en als ik hem dan reset zegt ie dat de HD kapot is... Een paar keer flink met de ipod op de tafel slaan ofzo, wil altijd helpen, en werkt ie weer voor tijdje.. Gezond is anders trouwens..

Flink met de iPod op de tafel slaan? :X Dan kun je er de donder op zeggen dat ie binnenkort weer stuk is. En dit soort dingen vallen niet onder de garantie omdat je zelf de iPod schade toebrengt.

Bovendien, ook al zit er garantie op harde schijven, waarom zou je het ding kapot willen laten gaan door joggen? Dan moet je em weer RMA sturen en zit je weer een tijd zonder speler.

Koop dan gewoon een flash spelertje met 256MB, en zet er elke keer als je gaat joggen een paar liedjes op die je onderweg wilt beluisteren, kost niet zoveel moeite. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
RoD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:53:
[...]

Flink met de iPod op de tafel slaan? :X Dan kun je er de donder op zeggen dat ie binnenkort weer stuk is. En dit soort dingen vallen niet onder de garantie omdat je zelf de iPod schade toebrengt.

Bovendien, ook al zit er garantie op harde schijven, waarom zou je het ding kapot willen laten gaan door joggen? Dan moet je em weer RMA sturen en zit je weer een tijd zonder speler.

Koop dan gewoon een flash spelertje met 256MB, en zet er elke keer als je gaat joggen een paar liedjes op die je onderweg wilt beluisteren, kost niet zoveel moeite. Maar dat is mijn mening.
Ach.. ik moet dagelijks 2 uur fietsen.. en fiets niet wild ofzo hoor.. en als dat ding dan kapot gaat, en je hebt inmiddels al je zoveelste, dan ga je er niet meer zo mee om als eerst. Eerst altijd super voorzichtig, prachtding vond ik het toen.. maar goed..

En tsjah als je het op kunt lossen door ermee op de tafel te slaan ipv hem op te sturen naar apple om hem vervolgens 5 weken (jaaa, kheb ervaring ja) kwijt te zijn.. Nou wat zou jij dan kiezen? :/

edit: Flink bedoel ik natuurlijk niet mee dat ding zodanig op de tafel slaan dat ie kapot gaat, maar wel dat het de plotters bewegen..
Kkom waarschijnlijk wat laks over wat betreft iPods, maar geloof me, als je er al zo vaak problemen mee hebt gehad bij NORMAAL (dus niet ermee op de tafel 'slaan', dat heb ik alleen bij de laatste gedaan [die ik overigens ook niet meer voor garantie zal terugsturen]) gebruik dan ga je er toch een beetje lakser mee om hoor..
Technicality schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:50:
[...]

En gek vinden dat die dingen duur zijn :'(
Kan ik toch niets aan doen dat die ipod het begeeft bij normaal fietsen ? Bij joggen oké, maar fietsen moet een HD toch wel kunnen hebben.. :X

[ Voor 15% gewijzigd door FlorisB op 14-02-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30

Piggen

Lekker bakkie

Hangt ervan af. Als het ding in je jas op en neer danst, zal het wel hetzelfde effect geven als joggen. In een hoesje aan je riem is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
MPmad schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:43:
Hangt ervan af. Als het ding in je jas op en neer danst, zal het wel hetzelfde effect geven als joggen. In een hoesje aan je riem is weer een ander verhaal.
Mijn broekzak..
Pagina: 1