Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Sinds kort heb ik via mijn werk de iPAQ hx2490 ter beschikking.
Graag zou ik deze ook gebruiken voor navigatie in mijn auto.
TomTom navigator 5 zit er al op voor geinstalleerd, er zit alleen geen GPS-ontvanger bij.
Deze zullen we zelf moeten aanschaffen.

Ik ben dus gaan rondkijken op het internet, waaronder bij het toch wel bekende PDAshop.nl
Daar kwam ik de ThinkNavi Free tegen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gvlaarhoven/TNfree.bmp

Het lijkt me wel een gemakkelijk ding. GPS-ontvanger, cradle en speaker systeem in één.
Kosten: €99,-

Toch bekruipt me bij dergelijke alles het in-één dingen altijd het gevoel van twijfel.
Werkt dat wel optimaal?

Dus ben ik opzoek gegaan naar meer informatie.
Alles eerst hier op GoT. ---> Niets te vinden..
Toen maar met Google ---> Een review gevonden zie hier
Pros
  • The overall design and quality of the cradle. It fits very snugly round the iPAQ and the spring loaded side grips hold it firmly. The unit is very compact which is a benefit these days when we have to hide away our GPS systems to reduce the chance of having our cars vandalized.
  • The use of the Richter adapter to connect the cradle to the mounting hardware.
Cons
  • The locking arrangement between the cradle and its support. It is not necessary and it makes it very difficult to separate the cradle from the mount.
  • The need to apply power to be able to use the GPS receiver.
Nog een review via Google ---> zie hier
Positief:
  • Snelle fix bij stilstand.
  • Zeer degelijke houder
  • Geen krassen op de grips door toevoeging van rubber in de houder.
Verbeterpunten:
  • De zwanenhals is naar mijn idee een flop, een proclip is geen overbodige luxe.
  • De GPS hoek.
Conclusie:

De Thinknavi Free GPS is een perfecte oplossing voor mensen die een all-in-one oplossing zoeken. Door middel van toevoeging van een proclip is dit een zeer goed product.
Ook nog even op kieskeurig gekeken, want naar aanleiding van de benauwde GPS ontvangst die in het tweede artikel, maak ik me daar toch enigzins zorgen om.

Nu weet ik ook wel dat de reviews op kieskeurig niet altijd door tweakers worden geschreven :+ , maar het geeft altijd wel een goed beeld van de gebruiks vriendelijkheid.
Ik heb de HP IPAQ EX 3715 nu al een maandje, heb er een ThinkNavi Free GPS
Cradle iPAQ rx3715 + Speaker bijgekocht, omdat daar een gps ontvanger in zit.

Alles is goed ingesteld enz, en de sattelieten zie ik gewoon (in het grijs). En
als hij dan verbinding probeer te maken, duurt het minimaal 15 minuten voordat
het apparaat dan verbinding maakt met de sattelieten!

Dit vind ik een beetje heel lang, want je zou toch verwachten dat je alles
aansluit, het aanzet en dan wegrijdt dattie dan rijdende verbinding maakt, maar
dat doetie dus ook niet. Dus eerst 15 min laten zitten in de auto en dan pas
gaan rijden!

Misschien heeft een van jullie wel een oplossing?
en
Ik heb sinds kort de HPX3715 in combinatie met tomtom5 en de carkit thinknavi met gps antenne. Echter ik wacht nu al dagen op een fix . Derhalve zie ik steeds de melding "geen bruikbaar GPS signaal". Wie heeft dit ook ?? en hoe of wat is hiervoor de oplossing. INstelling zijn vastgesteld iom met de helpdesk van de leverancier.
Nu heb ik dus al een hele hoop informatie verzameld. Toch wil ik graag nog het een en ander van jullie tweakers willen weten:
  • [b]
  • Heeft er iemand ervaring met de ThinkNavi Free?
  • Zouden jullie de dit ding kopen?
  • Waarom moet ik dat wel doen?
  • Waarom zou ik dat moeten laten?
  • [/b]
Ik ben er dus nog niet uit.
Mijn gevoel zegt dat ik beter wat meer geld uit kan geven aan losse onderdelen, maar ik wil het graag zeker weten. Bovendien leek me dit een mooie eerste bijdrage aan GoT wat betreft de ThinkNavi Free.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

NoTimeRemains

I know

los hiervan moet ik zeggen dat ik altijd het beste effect krijg met de officiele tomtom gpsjes

This is the Way.