Toon posts:

BSOD als het geheugen in duel channel staat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik zit met een probleem.
Een tijdje terug heb ik een nieuwe pc samengesteld met de volgende onderdelen:

Amd Athlon 3500+ venice core
DFI Lanparty ut ultra-D
2x cmx512-4400c25
Seagate 7200.7 sata hhd 200GB
xfx 6800 Gt pci-e
coolermaster realpower 450w

Maar na het inbouwen en instaleren begonnen de problemen. Achter elkaar kreeg ik BSOD's en bijna altijd met de verwijzing naar nv4_disp.dll. Hierdoor begon ik mijn videokaart als de veroorzaker van het probleem te zien. Met de temperaturen in de kast zit het goed VGA 26,5, HHd 26,5, de Case 22,5 en de CPU legt rond de 38 graden.
Na uren zoeken op internet en tweakers besloot ik om memtest maar is te gaan draaien. Na nog geen half uur draaien gaf hij al meer dan 10000 fouten aan. Het probleem was dus gevonden. Om is te kijken of 1 van de geheugen staafjes kapot was heb ik ze beide apart laten draaien. Beide draaien als een zonnetje en memtest gaf geen fouten. Nu heb ik ze in single channel draaien en loopt het als een zonnetje zonder BSOD's.

Maar wat ik nu wil weten is hoe ik ze in duel channel kan laten draaien. Niet alleen vanwege de snelheids winst maar ook omdat ik wil weten of er soms toch wat kapot is, want ik neem aan dat het geheugen gewoon in duel chanel moet kunnen draaien. Het geheugen is gewoon compatible met mijn moederboord want het is zelfs bekroond als het beste OC geheugen in combinatie met mijn moederboord.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg Lars

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer zo hoog mogelijke timings, dus probeer eerst 3-3-3-8 @ 2T en ga dit steeds verder terugschroeven (naar 1T zal je de meeste winst geven, de rest een stuk minder).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Ik denk dat je het probleem meer bij de geheugensloten moet zoeken in plaats van het geheugen zelf. Stop het geheugen dus eens in één van de open sloten en kijk dan of er nog problemen ontstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 07-02-2006 18:18 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het van het weekend even proberen. Ik laat het wel horen wat de resulaten zijn. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
December had gelijk. Als ik geheugen slot 3 of 4 gebruik wil de pc niet eens opstarten, slot 1 en 2 daarentegen werken gewoon goed. Dus nu maar eens kijken of ik mijn moederboord nog om kan ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederboord opgestuurd en de technische dienst kwam tot dezelfde conclusie, geheugen slot 3 en 4 zijn defect.
Ze hebben mij een nieuw moederboord toegstuurd i.p.v een dfi lanparty nf4 ut ultra-d kreeg ik nu een dfi lanparty nf4 ut SLI-D. :)
Na het inbouwen van het moederboord en het opnieuw instaleren van windows krijg ik nog steeds massa's bsod's. :(
Ik heb hierover intussen een nieuw topic gemaakt:
Hardware Failure/BSOD
Pagina: 1