Toon posts:

10 redenen voor windows verkenner w2k server

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een W2k server van een klant van ons is na het teruglezen van een system backup zijn windows verkenner kwijt. Alles moet nu via ctrl-alt-del -> taakbeheer om bv. de backup, antivirus te controleren en andere beheerstaken uit te voeren. Met geen mogelijkheid is de windows verkenner op de server te herstellen anders behalve een.... herinstallatie. De server draait echter wel gewoon goed. Wij willen de klant echter overtuigen dat het van het grootste belang is dat de server correct werkt en dat de windows verkenner een essentieel onderdeel is. Wie kan mijn lijst aanvullen met redenen waarom de windows verkenner / GUI (menu start, bureaublad iconen enz.) een essentieel onderdeel is door een top 10 van redenen samen te stellen zodat ik de klant kan overtuigen? Alle hulp en suggesties zijn zeer welkom :) .

1- Controle en installatie windows updates mogelijk
2- Opzoeken, kopieeren en verplaatsen bestanden op de server
3- ...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

SeatRider

Hips don't lie

SP4 herinstalleren lijkt me de oplossing?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats je topic Network Troubleshooting --> Windows Operating Systems

Ik snap de redenatie niet helemaal eigenlijk.

1) als verkenner om onverklaarbare reden kaduuk is, wat is er dan nog meer corrupt?
2) als de server enige taken heeft, zie 1)

of anders geredeneerd:

a) De klant is trouwens koning, maar je kunt geen garantie of tijdige support meer geven.
b) Als de klant dat best vindt, zie a)

edit:

Overigens wil je volgens mij blijkbaar een volgende keer eerst de backups controleren voordat je in productie gaat :Y)

En welkom op GoT!

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2006 16:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat dacht je van, explorer.exe terugzetten :? (via system file checker (sfc) of mischien is het lokale profile wel corrupt.. in dat geval het administrator profile deleten via een remote connection.

* Zwelgje ziet het probleem van het niet hebben van een desktop op de server niet zo, voor sommigen is het maar goed ook. kunnen ze tenminste niks slopen door te gaan lopen browsen achter de console :X

A wise man's life is based around fuck you

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Zwelgje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:46:
wat dacht je van, explorer.exe terugzetten :? (via system file checker (sfc) of mischien is het lokale profile wel corrupt.. in dat geval het administrator profile deleten via een remote connection.

* Zwelgje ziet het probleem van het niet hebben van een desktop op de server niet zo, voor sommigen is het maar goed ook. kunnen ze tenminste niks slopen door te gaan lopen browsen achter de console :X
als explorer.exe niet bestaat kan er niet eens een console opgestart worden.

• Zwelgje
Mickman schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:33:
[...]

als explorer.exe niet bestaat kan er niet eens een console opgestart worden.
beheertools start je ook niet vanaf de console maar op je werkstation..

of ga jij me met droge ogen vertellen dat jij users loopt aan te maken achter de console :?

op de console doe je in/uit principe niks .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zwelgje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:38:
beheertools start je ook niet vanaf de console maar op je werkstation..

of ga jij me met droge ogen vertellen dat jij users loopt aan te maken achter de console :?
Kut, moet ik me traanbuisjes laten nakijken.
op de console doe je in/uit principe niks .
In principe niet nee.
Er zijn soms wel eens toko's die weer geen beheertools op werkstations willen omdat er geen echte beheerstations zijn.
Dan moet je wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:47:
Ik snap de redenatie niet helemaal eigenlijk.

1) als verkenner om onverklaarbare reden kaduuk is, wat is er dan nog meer corrupt?
2) als de server enige taken heeft, zie 1)

of anders geredeneerd:

a) De klant is trouwens koning, maar je kunt geen garantie of tijdige support meer geven.
b) Als de klant dat best vindt, zie a)

edit:

Overigens wil je volgens mij blijkbaar een volgende keer eerst de backups controleren voordat je in productie gaat :Y)

Het enigste wat niet functioneert is de Explorer.exe, andere programma's en functies werken prima. Mijn redenatie is inderdaad wat onduidelijk. Wij willen support geven en het probleem oplossen maar daar zijn voor de klant wel kosten aan verbonden, en om die kosten gaat het nou net om. ok de server werkt prima, maar een GUI is wel zo fijn. Wij controleren onze backups, maar de klant heeft zijn oude beheerder afgedankt en is naar ons overgestapt. :) Wij hadden op het moment van de storing geen andere keus dan een backuptape te gebruiken om server weer aan de gang te helpen destijds...
Zwelgje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:46:

Het gebruik van een nieuw profiel is al reeds getest zonder succes. Met droge ogen kan ik jouw vertellen dat wij dus wel users aanmaken via de console op de server. We beheren vele netwerken van diverse bedrijven dmv remote beheer software waarmee we de desktop van systemen overnemen. het is dan eenvoudiger om direct via de server te werken. In het geval van een systeembeheerder intern bij een bedrijf is het zeker wenselijk om zo weinig mogelijk via de server te werken.

Thanx 4 your replies guys

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:37:
SP4 herinstalleren lijkt me de oplossing?
SP4 gedowned en klaar gezet voor install. Morgen laat ik je weten of dit de oplossing is. Thanx!

Verwijderd

Heeft 2K geen system file checker ? (cmd->sfc ?).

[edit]
http://support.microsoft.com/kb/222471/EN-US/ ja dus.

[edit]
Had de 1st reactie niet gelezen... iets met 11,

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb SFC gedraaid maar heeft geen fouten gevonden. Ook het installeren van SP4 heeft niet geholpen....

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 15:51
Misschien is een repair-installatie een optie?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:12

lier

MikroTik nerd

Heb je eventlog al bekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q256194

http://support.microsoft.com/?id=836417

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 08:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Olav, bedankt voor je reply... Heb de stappen in het kb artikel gelijk opgevolgd en de dll renamed. Helaas niet de oplossing. Mirc staat ook niet op de server geinstalleerd. Thanx anyway.

Repair installatie is ook al geprobeerd tijd geleden door collega op locatie, geen succes.

Verwijderd

Dan kan je nog altijd dit doen:

http://support.microsoft.com/kb/292175

• Zwelgje
wel even een backup maken

Note that you might lose some of your customized settings for the system files.

zal niet de eerste keer zijn dat je geen werkend systeem meer hebt
* Zwelgje kan hierover meepraten :'(

Pagina: 1