Het lukt mij niet om te booten vanaf de WindowsXP cd-rom (legale WindowsXP SP1). Bij het booten druk ik op F8, om te kiezen van welk medium ik wil booten. Ik kies de cd-rom drive. Vervolgens krijg ik de boodschap "indien u wenst op te starten vanaf de WindowsXP cd-rom, druk dan op een toets". Na op een toest te drukken komt de boodschap "hardware van het systeem wordt gecontroleerd". En vervolgens verdwijnt die boodschap, en blijft het scherm zwart.
Met boot-diskettes lukt het wel. Zelfde procedure, maar na de booschap "hardware van het systeem wordt gecontroleerd" komt er dan een blauw scherm, en 6 diskettes later komt de setup.
Aangezien het booten op zich wel lukt (de cd-rom wordt wel degelijk gelezen), heb ik deze vraag niet in een hardware-forum gezet.
Info:
Asus P4P800 moederbord, Pentium 4 2.6 GHz
CDrom-drive 1 is er een die alleen kan lezen, van Plextor. CDrom-drive 2 is er een die ook CD's kan schrijven, ook van Plextor. Ze geven alletwee hetzelfde resultaat.
Met boot-diskettes lukt het wel. Zelfde procedure, maar na de booschap "hardware van het systeem wordt gecontroleerd" komt er dan een blauw scherm, en 6 diskettes later komt de setup.
Aangezien het booten op zich wel lukt (de cd-rom wordt wel degelijk gelezen), heb ik deze vraag niet in een hardware-forum gezet.
Info:
Asus P4P800 moederbord, Pentium 4 2.6 GHz
CDrom-drive 1 is er een die alleen kan lezen, van Plextor. CDrom-drive 2 is er een die ook CD's kan schrijven, ook van Plextor. Ze geven alletwee hetzelfde resultaat.