[XP] booten vanaf WindowsXP cd-rom lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het lukt mij niet om te booten vanaf de WindowsXP cd-rom (legale WindowsXP SP1). Bij het booten druk ik op F8, om te kiezen van welk medium ik wil booten. Ik kies de cd-rom drive. Vervolgens krijg ik de boodschap "indien u wenst op te starten vanaf de WindowsXP cd-rom, druk dan op een toets". Na op een toest te drukken komt de boodschap "hardware van het systeem wordt gecontroleerd". En vervolgens verdwijnt die boodschap, en blijft het scherm zwart.
Met boot-diskettes lukt het wel. Zelfde procedure, maar na de booschap "hardware van het systeem wordt gecontroleerd" komt er dan een blauw scherm, en 6 diskettes later komt de setup.

Aangezien het booten op zich wel lukt (de cd-rom wordt wel degelijk gelezen), heb ik deze vraag niet in een hardware-forum gezet.

Info:
Asus P4P800 moederbord, Pentium 4 2.6 GHz
CDrom-drive 1 is er een die alleen kan lezen, van Plextor. CDrom-drive 2 is er een die ook CD's kan schrijven, ook van Plextor. Ze geven alletwee hetzelfde resultaat.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 13:06
Hmm heb dat ook eens gehad, probeer me te herinneren wat het toen was.... 8)7

Je maakt niet toevallig gebruik van een zelfgemaakt unattended install o.i.d.?

• willem7q
  • Niet online
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, dus ik vermoed van niet.

Er heeft op het systeem vroeger wel een tripple boot gestaan met 2 linux versies en WindowsXP.

Misschien moet ik er ook bij vermelden dat formatteren geen invloed lijkt te hebben. Vóór de laatse keer dat ik geformatteerd heb, had ik hetzelfde.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Gebruik je een PS/2 of een USB keyboard ?

• willem7q
  • Niet online
USB

Ik heb net geprobeerd met een PS/2 toetsenbord en het maakt geen verschil. (Ik heb het USB toetsenbord en alle andere USB apparaten losgekoppeld).

[ Voor 97% gewijzigd door willem7q op 07-02-2006 19:18 ]

• willem7q
  • Niet online
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Kan er wel helemaal naast zitten. Misschien moet je een partitie actief maken, omdat je ook aangeeft dat er meerdere systemen op hebben gedraaid. Heb zelf zoiets eerder meegemaakt.

Verwijderd

Heb zoiets ook meegemaakt toen ik op mijn werk een pc moest uitrollen.
iemand had toen linux op de desbetreffende PC geïnstalleerd.
Probeer via fdisk de partities te verwijderen.

Je krijgt dan volgens mij een melding dat je moet rebooten.
Na de reboot moet je via fdisk de partitie opnieuw aanmaken.

Probeer nu windows via je cd te installeren

Verwijderd

Zet pnp-os is uit in je bios!

Verwijderd

misschien denk ik wel heel erg simpel, maar heb je al een andere CD geprobeerd?

aangezien het eerste deel van de setup via de cd niet goed loopt en via diskettes wel.
Pagina: 1