Toon posts:

108 Mb Wireless snelheid wordt niet gehaald.

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zins kort een Dreytac Vigor 2800VG en deze zou Wireless een Snelheid moeten kunnen halen van boven de 100Mb maar ook al zit ik vlak in de buurt haal ik maximaal 54Mb.

Ik heb de Volgende Instellingen aan staan:
- Mixed 11b + 11g + SuperG op Chanel 6.
- WPA /PSK Only (Mixed WPA + WPA2)
- Enable Access Control (Mac Address Filter).

Ik heb in 1 Pc een Ovislik WL-8000PCI (802.11G) die zou een Snelheid moeten kunnen halen van 108Mb althans dat is wat de handleiding en de doos aangeeft maar deze haalt maximaal 54Mb.

Moet ik dit apart ergens aanzetten of ligt het aan de Encryptie die ik nu gebruik?

Ik heb de laatste Drivers al geïnstalleerd maar dat verandert niks.

Enig idee?

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

is dat niet zo'n marketingtructje, dat die 108 Mbit de optelling is van upstream en downstream?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Die 108 Mb is inderdaad zonder encryptie en zonder muren enzo. Dus in een open weiland ofzo.

DIT IS MIJN WEBSITE

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De snelheid wordt door Windows weergegeven, en Windows weet niet beter dan dat 54mbit de max snelheid is.

Hoger dan 54mbit zal windows niet laten zien. De snelheid die je haalt kan dus hoger uitkomen dan Windows laat zien.

Ey!! Macarena \o/

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Die 108Mb is nog geen officiële standaard, en vaak is het accesspointje met speciale technieken de 54 aan het oprekken naar 108, maar dit werkt alleen bij producten van het eigen merk.
Ovislink kan dus misschien een andere 'strategie' hebben voor 108.
Daarom is het belangrijk dat er eens een keer een nieuwe standaard komt.... (802.11n)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sowieso haal je met 54mbit wireless vaak nauwelijks boven de 25mbit, dus dat jij nu ~50mbit haalt is goed mogelijk.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RaZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:14:
De snelheid wordt door Windows weergegeven, en Windows weet niet beter dan dat 54mbit de max snelheid is.

Hoger dan 54mbit zal windows niet laten zien. De snelheid die je haalt kan dus hoger uitkomen dan Windows laat zien.
Windows misschien niet, maar je zal toch altijd wel een fabrikant tooltje meekrijgen die dat wel laat zien.

Echter, bij deze niet standaard snelheden werkt het meestal alleen maar als je zowel zender als ontvanger van dezelfde fabrikant hebt. Alleen met deze combinatie heb ik snelheden van 108 kunnen zien.

Zoals ook eerder gezegd is dat is het meest gunstige geval en zonder alle overhead, maar wel sneller dan 54.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

RaZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:14:

Als je een USRobotics 8054 (WLAN Router) en een 5410 (WLAN PCMCIA Card) aan elkaar hangt laat Windows XP SP2 netjes 125mbit zien hoor. Heb je wel de laatste firmware voor beide apparaten nodig dus misschien is dat hier ook een issue.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
max schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:03:
[...]

Als je een USRobotics 8054 (WLAN Router) en een 5410 (WLAN PCMCIA Card) aan elkaar hangt laat Windows XP SP2 netjes 125mbit zien hoor. Heb je wel de laatste firmware voor beide apparaten nodig dus misschien is dat hier ook een issue.
De router is nieuw en er is geen nieuwe Firmware en ik heb ook de laatste drivers voor de Wlan Nic geïnstalleerd dus ik denk niet dat daar het probleem in zit.

Ik denk dat het probleem eerder in het ondersteunen van de Super-G standaard zit dat dit inderdaad bij de fabrikanten verschillend is of wordt ondersteund.
:(

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:09
die 108 mbit kan windows makkelijk laten zien, hebben wij heir zelf namelijk ook. je moet alleen wel ff kijken naar je instellingen. bij ons kon de boel alleen op 108 mbit als je channel 13 gebruikt.

ook moet je ff kijken naar superG without turbo, toen deed ie het bij ons ook al beter (eerst steeds verbinding weg enz)

verder GEEN encryptie gebruiken, mac filtering is genoeg zodat mensen er neit zo makkelijk bij kunnen. ik zou ook static ip adressen kiezen, omdat je anders weer gekloot kunt krijgen met de DHCO van die router, werkte hier ook neit helemaal lekker...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
108 mb is een substandaard die per fabrikant verschilt
dus als je beide van dezelfde fabrikant hebt, dan zou het volgens mij wel moeten lukken

PSN: djmurcielago

Verwijderd

De channel maakt idd ik kan hem alleen op 6/11/of 14 zetten. Tevens ik heb ook Mixed WPA + WPA2 dus dat zou niks uit mogen maken.

Alleen ik moet dan wel in een straal van 5 meter willen zitten wil ik 108mb op 20 meter of meer is het al weer gauw 54mbit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:32:
De channel maakt idd ik kan hem alleen op 6/11/of 14 zetten. Tevens ik heb ook Mixed WPA + WPA2 dus dat zou niks uit mogen maken.

Alleen ik moet dan wel in een straal van 5 meter willen zitten wil ik 108mb op 20 meter of meer is het al weer gauw 54mbit
Bedoel je de channel van de Router of van de WLAN Kaart of beiden op een andere channel?

De router geeft zelf al aan dat je hem voor Super-G het beste op channel 6 kan zetten dus dat lijk mij ook wel goed staan
“If SuperG mode is enabled, channel is fixed at 6”.

Ik kan hem ook nog Super-G only zetten maar Mixed 11b+11g+Super-G lijkt mij een betere keuze.

Ik zit er nog geen 5 meter van af maar er zit wel een dikke betonen vloer tussen maar hij geeft wel aan dat de verbinding excellent is dus dat zou ook goed moeten zijn.

Het lijkt ook sterk dat Encryption hier iets mee te maken heeft ik heb op andere WLAN netwerken ook met encryption wel snelheden gezien van 108Mb dus hij gaf het aan.

Verwijderd

Mixed zo heb ik hem ook staat als ik hem op super-g only zit is wel me bereik beter zie ik nu.
Lol zelf ook nog wat geleerd maar maakt idd niet uit welke die staat in beide varianten moet die het dus doen.

• ElCondor
  • Laatst online: 14:04

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik herhaal even wat hierboven gezegd wordt.
Dit soort leuke snelheden haal je vaak alleen maar als de technieken uit dezelfde fabriek komen.
[b]En[\b] dan nog alleen als er ook alleen maar clients met dezelfde snelheid aankoppelen (althans dat is zo met mijn Linksys). Die kan met speedbooster op 125Mbps komen maar als er dan een linksys kaartje aankoppeld met max 54Mbps dan zal de 125Mbps verbinding terugschakelen naar 54Mbps. :(

Het zou kunnen zijn dat dat laatste ook van fabrikant tot fabrikant verschilt, maar omdat het vaak gaat om een niet standaard technologie om die snelheden te behalen, zal de combinatie met standaard technologieën vaak niet lukken, en zal tergugevallen worden op G of zelfs B.

Dat windows overigens niet meer dan 54Mbps zou weergeven is trouwens BS, want mijn Windows2003 smurfert geeft heet netjes 125Mbps weer als hij alleen aan de router zit. _/-\o_

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1