Toon posts:

Wat is een goede en voordelige videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had al eens een tpoic, maar die was gesloten over dit onderwerp, laat ik mij dan nu beter uitleggen.
Ik probeer te vragen wat een goede videokaart is voor het gebruik van windows XP, msnen en evt wat spellen.
Mijn andere system specs zijn

AMD 2400 XP
768 MB INTERN
160 GB HD
Gefroce 4

misschien is dit dan een goedkope videokaart waarmee je toch wat spellen kunt spelen....

http://cgi.ebay.nl/Radeon...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Alvast bedankt, en ik kom niet ver met antwoorden als "zie specs" maar liever wat gebruikerservaring

Verwijderd

Wat is ongeveer je budget?

Mijn vriendin heeft zo'n zelfde type kaart, maar dan met DVI en VGA uitgangen (en S Video). Die kostte wel een stuk minder!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou tussen de 35-50 ofzo geen 6800 GT SLI :P :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"evt wat spellen"

Het is allemaal lekker vaag; ik zou je verwijzen naar een aantal sites die zeer regelmatig videokaarten testen, want met je omschrijving van wat je wil, kan je alle kanten op qua advies & budget.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08
F.A.Q. : Welke videokaart moet ik kopen
1. Definieer je budget
2. Stel de doeleinden op
3. Bekijk het aanbod:
- www.tweakers.net/pricewatch
- www.tomshardware.com en diverse andere sites (google: benchmarks + naamvidkaart)

En klaar is kees bobo.

p.s. voor 30-50 euro ga je geen betere videokaart vinden dan je huidige. (eerder 150+)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 07-02-2006 16:05 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Bedenk eerst eens welke (soort)spellen je wilt gaan spelen en welke resolutie dit mag wezen. Vervolgens is het belangrijk in te calculeren hoelang dan deze kaart mee zou kunnen gaan totdat spellen weer onder de 25FPS gaan lopen.

Grote kans dat het weer op slot gaat btw.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je kan ook de oude verkopen en dan het geld waarvoor de huidige verkopt optellen bij het budget wat je nu hebt. Dan heb je op de tweede hands werreld wel wat leuks te pakken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Een radeon 9200 is nou niet echt een snelheidsmonster hoor.
Je Geforce 4 (ti?) is sneller.

Je kan beter een Geforce 6600GT of een Radeon 9800 Pro 2e hands proberen te vinden.
Moet voor rond de 100 euro wel lukken :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het antwoord is hetzelfde. Lees wat reviews en roundups (met bijvoorbeeld Google zijn die makkelijk te vinden). Als je dat gedaan hebt heb je een goed overzicht van wat er te koop is. Dat weeg je af tegen het budget wat je ervoor over hebt en dan kom je uit bij de voor jou beste keuze :)

En aangezien je die keuze met een beetje leeswerk prima zelf kan maken gaan dit soort topics hier dicht (zoals ook in bovenstaand linkje te vinden is) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.