[HTML] Probleem met uitlijnen plaatje

Pagina: 1
Acties:

• gerp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11-2024
Het klinkt misschien stom, en ik heb ook zeker wel de nodige html ervaring, maar hier kom ik toch even niet uit..

Op zo'n beetje elke html tutorial waar ik kijk staat dat je met:

code:
1
[img]""[/img]

netjes het plaatje aan de rechterkant zou moeten krijgen, met links daarvan de tekst die daar dan omheen loopt. In FF is dat ook zo, maar zodra ik de pagina in IE ga bekijken wordt de foto over de tekst heen geplaatst, en blijft de tekst in een soort kolomvorm doorlopen.

Ik heb met verschillende stijlen ook al wat geprobeerd (float: right; display: block), verschillende <!DOCTYPES> boven de pagina gezet in de hoop dat dit misschien iets zou veranderen.. ik dacht ik probeer maar wat, maar ik kom er echter niet veel verder mee...

Weten jullie nog iets wat ik zou kunnen proberen, verder staan er geen html codes in de buurt, behalve dan dat plaatje met de tekst, en dat in een TD.

Iemand misschien een ideetje wat ik nog zou kunnen proberen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

crisp

Devver

Pixelated

Welke versie IE? In IE7 beta 2 kan ik wel een dergelijke situatie nabootsen maar dat is hoogstwaarschijnlijk een bug in IE7

Intentionally left blank

• gerp
Nee ik gebruik nog gewoon IE versie 6, het stomme is ook dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet.

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat hij met het plaatje gaat schuiven, wanneer een afbeelding te breed is. Maar ook dan zet FF het wel netjes naast elkaar.

• gerp
Ik heb die HTML pagina even verder uitgekleed en alleen dit stukje in een nieuw html bestand gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
<table width="300">
<tr><td>
[img]"foto.jpg"[/img]
<b>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetaur adipisicing</b><br>
elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetaur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut.
</td></tr></table>

Wanneer je die align="right" in align="left" verandert, loopt alles prima, maar zodra de afbeelding rechts wordt uitgelijnd, zet hij deze links over de tekst heen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

crisp

Devver

Pixelated

Hoe groot is dat plaatje qua afmetingen?

Intentionally left blank

• gerp
In dit geval ongeveer 200 pixels, dus in principe nog 100 pixels waar de tekst dan zou kunnen staan (in het voorbeeld althans).

De pagina's komen uit een CMS, en dan zullen de afbeeldingen dus elke keer gaan verschillen. Ik vervang dan d.m.v. php met een expressie de IMG-tag door een IMG-tag die dan ook de uitlijning regelt. Ik had alleen niet verwacht dat deze IMG regel al zoveel problemen zou opleveren ;)

Edit:
Ik zie net dat wanneer je dat plaatje een vaste breedte geeft, het wel goed gaat.

Maar er moet toch een manier zijn om die tekst onder het plaatje te krijgen, i.p.v. er doorheen?

[ Voor 21% gewijzigd door gerp op 07-02-2006 16:39 ]

Pagina: 1