...een lekker combinatie. USB 2.0 is standaard niet aanwezig en het moederbord heeft alleen 3.3 volt PCI sloten. Waarom een moderne server geen USB2.0 heeft is mij een raadsel maar goed, uitbreiden is dus ook niet zo makkelijk! Is er nog een andere manier om USB2.0 op mijn poweredge te krijgen? FireWire is geen optie.
3.3volt PCI is toch PCI-X?
Bron: http://www.webopedia.com/TERM/P/PCI_X.htmlShort for PCI extended, an enhanced PCI bus. PCI-X is backward-compatible with existing PCI cards. It improves upon the speed of PCI from 133 MBps to as much as 1 GBps.
PCI-X was designed jointly by IBM, HP and Compaq to increase performance of high bandwidth devices, such as Gigabit Ethernet and Fibre Channel, and processors that are part of a cluster.
Verwijderd
3.3V is niet backwards compatible, dat hangt van de sloten en de kaart af. Het is te zien aan de inkepingen in de aansluiting vd. kaart. 2 inkepingen = pci-x compatible, 1 inkeping aan de voorkant = 3.3v, 1 inkeping aan de achterkant = 5v. Of andersom (staat wel ergens in een FAQ helemaal utigelegd hier).
Het is zaak op zoek te gaan naar een 3.3 volt USB2.0 kaart, en die moeten niet al te moeilijk te vinden zijn.
Om antwoord te geven op een andere vraag uit de topicstart, het is volstrekt logisch dat er geen usb 2.0 op een server zit, aangezien je op een server niets aan moet willen sluiten wat voordeel heeft bij usb 2.0.
/edit
even voor je de FAQ opgezocht, het stond in de FAQ van PMG:
PMG FAQ

Als je bv. deze kaart koopt:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=FPUV03&

Dan heb je voor € 15 USB 2.0 poorten in je poweredge.. aan het plaatje te zien is het een 32 bit PCI kaart die zowel 3.3 als 5v kan hebben. Die gaat dus gewoon werken.
Het is zaak op zoek te gaan naar een 3.3 volt USB2.0 kaart, en die moeten niet al te moeilijk te vinden zijn.
Om antwoord te geven op een andere vraag uit de topicstart, het is volstrekt logisch dat er geen usb 2.0 op een server zit, aangezien je op een server niets aan moet willen sluiten wat voordeel heeft bij usb 2.0.
/edit
even voor je de FAQ opgezocht, het stond in de FAQ van PMG:
PMG FAQ
PCI en PCI-X: de PCI en PCI-X sloten leveren óf 3,3V óf 5V óf allebei. Alle typen PCI(X) sloten zijn door middel van nokjes van elkaar onderscheiden. De PCI(X) kaarten zijn hierop afgestemd: zit er een nok op de verkeerde plaats, dan is het simpelweg niet compatibel. Zie ook de plaatjes en tabel hieronder:

Als je bv. deze kaart koopt:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=FPUV03&

Dan heb je voor € 15 USB 2.0 poorten in je poweredge.. aan het plaatje te zien is het een 32 bit PCI kaart die zowel 3.3 als 5v kan hebben. Die gaat dus gewoon werken.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 20:09 ]
Wat dacht je van backups op een externe HD? Dan lijkt USB 2.0 me toch wel handig...Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:23:
...
Bovendien dacht ik dat USB2.0 altijd 5 volt levert? Op mijn muis en webcam staat 5 Volt...
Anyway, bedankt voor je link naar een kaart die dual compatible is, ga 'm gelijk bestellen
edit en enigzins offtopic:
waarom zit er ingodsnaam een aansluiting OP die kaart? Binnenin je kast dus
[ Voor 9% gewijzigd door Murphy op 07-02-2006 23:48 ]
Verwijderd
Backups van een server hoor je niet te willen maken op een externe HD via USB2, daar zijn betere technieken voor (zoals bv. een tapestreamer).Murphy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:45:
Wat dacht je van backups op een externe HD? Dan lijkt USB 2.0 me toch wel handig...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in de praktijk ook nog nooit nuttig heb zien zijn, maar er zijn wel inbouwdevices denkbaar waarbij het handig zou zijn een interne USB aansluiting te hebben.edit en enigzins offtopic:
waarom zit er ingodsnaam een aansluiting OP die kaart? Binnenin je kast dus
Ze hadden er toch geen ruimte meer voor op de bracket, dus dan maar daar.. kost toch geen drol en je kunt het als verkoopargument gebruiken
We hadden het via een DLT drive maar die is gestopt met roken. Nieuwe DLT drive is duur, extern HDtje kost tegenwoordig geen drol meer en het gaat nog maar om 50 Gb...
Nog effe een laatste updateje: Kaartje besteld bij Alternate, volgende dag in huis, server down, kaartje d'r in, server weer up, HD aangesloten en ... het werk als een spreekwoordelijke TIET!
Dank voor de tips
Dank voor de tips
Pagina: 1