Toon posts:

[Outlook 2003] Map met e-mail verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nogal apart probleem, lees en huiver: ik ben net wat dingen in Outlook aan het doen. Vervolgens klik ik op een submap van mijn Postvak In (submap in verband met regels om mail te sorteren) en wat er volgens is gebeurd weet ik niet precies, maar ik had waarschijnlijk nog de control toets of een toets daarvan in de buurt (linker control) vast. Poef, weg totale submap. Ik heb natuurlijk al alle mappen gechecked om te kijken of ik de map niet per ongeluk ergens heen gekopieerd heb, maar dit is niet het geval. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar de PST file, deze is 205 mb, wat mij doet vermoeden dat de submap wel nog ergens in deze PST te vinden is. De mail die ik nu zie, vormt namelijk geen 205 mb.

Importeren van de PST file levert overigens niets op...

Mijn nogal aparte vraag is dus: iemand enig idee waar ik deze map kan vinden?

Verwijderd

Maak eerst een back-up van je mail zou ik zeggen voordat je alles kwijt ben.

Tijden het back-uppen kan je ook mappen aan klikken heel misschien staat die daar tussen

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:40
Wat je zou kunnen proberen:

In outlook: map verwijderde items selecteren, en dan via extra verwijderde items herstellen verwijderde mail / mappen terugzetten.

Hoop dat je hier iets aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Alletwee de oplossingen werken niet. Bij het maken van een back-up is de map niet te zien en de map "Verwijderde Items" is helemaal leeg.

Is er niet iets te beginnen met die PST file? Misschien die op de één of andere manier extracten?

Verwijderd

google ff op mailbox reader volgens collega's van mij kan je hier verschillende type mailboxen mee door spitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Mailbox Reader gedownload, hiermee mijn PST file geladen, maar vervolgens kan ik er niets mee. Zie geen enkel bericht terug.. Nog meer opties?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Zit er geen repair optie in outlook?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Ik heb wel eens een hoop weten te restoren met behulp van VBA script. Maar dat was wel een rotklus.
Door met VBA door de mappen en mailtjes te lopen kon ik die copieren naar een andere PST. In het origineel was geen enkel mailtje meer te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet.. maar er is in principe ook niet iets 'kapot'..

Verwijderd

Topicstarter
Obliterator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:06:
Ik heb wel eens een hoop weten te restoren met behulp van VBA script. Maar dat was wel een rotklus.
Door met VBA door de mappen en mailtjes te lopen kon ik die copieren naar een andere PST. In het origineel was geen enkel mailtje meer te vinden.
Heb je het VBA script nog en zo ja, is het universeel toepasbaar?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

De Inbox Repair Tool wil vaak wel helpen in dit soort gevallen. Meer info:

http://support.microsoft.com/?kbid=287497

Verwijderd

Topicstarter
Doet ook niets.. Ik zal er misschien maar mee moeten leven dat die mail verdwenen is.. behalve als er nog iemand is met een andere optie?

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 15:30
Volgens mij kon je ook een registry-key aanpassen om verwijderde mails uit andere folder dan 'deleted items' terug te halen... zal 'm ff zoeken...

edit:
gevonden: http://support.microsoft.com/kb/246153

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Happy op 09-02-2006 13:59 ]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
Didn't do the trick. Laat ook maar zitten. Topic kan op slot.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 22:27 ]

Pagina: 1