[Win2k3] AD Printer via GPO Policy

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wellicht een wat "stomme" vraag, maar ik heb zo één twee drie niet echt een antwoord gevonden via de search.

We hebben een splinternieuwe HP Color laster printer + netwerk aansluiting geplaatst. Hij werkt perfect ik zit nu alleen met het volgende.

+ - 40 a 50 clients met meerdere users. Windows XP SP2

De printer staat netjes in de active directory en moet nu handmatig door elke user worden geinstalleerd. Op zich niet moeilijk, maar aangezien de computer kennis bij de meeste nogal beperkt is vroeg ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Nu kan ik zo zelf wel één of twee methodes bedenken, login script (net use?) KIX of het uiteraard gewoon allemaal zelf doen.

Via een login script zou het wel moeten lukken, maar dan zit ik nog met het probleem hoe maak ik de printer dan de standaard printer?

Hebben jullie eventueel suggesties hoe ik dit het beste/snelste aan kan pakken? Dus 40-50 clients, met verschillende users (dus ook andere printers) voorzien van een nieuwe printer, die op alle accounts als standaard word gezet? Kan dit niet via een policy of dergelijke?

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is. Heb dit nogal haastig getikt. Excuses hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 07-02-2006 15:12 ]

Mijn V&A

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik Printer Location Tracking. (inschakelen via GPO)
Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig zelf de printer zoeken, selecteren en toevoegen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Ik zou de search een gebruiken, een inlog script is al diverse malen voor gekomen.

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 21:52
login script code
code:
1
2
3
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Server1\HPColorJ"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\Server1\HPColorJ"

opslaan als .vbs bestand en gebruiken als login script. (natuurlijk wel naam van printer aanpassen in bestand)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LeGato23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:14:
Gebruik Printer Location Tracking. (inschakelen via GPO)
Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig zelf de printer zoeken, selecteren en toevoegen.
Op zich is het installeren voor de gebruiker al heel goed te doen -> start - printers en faxen - toevoegen, netwerk printer etc

Maar er zijn docenten en leerlingen van 10-12 jaar oud die nog moeite hebben om de start knop te vinden. Dus vandaar dat ik dsu opzoek ben naar een geautomatiseerde methode/loginscrpt/policy om dit bij het aanmelden automatisch te installeren.

Desondanks ga ik toch even kijken naar de policy die jij aangeeft, klinkt wel interessant.

Mijn V&A

Verwijderd

Zie hierboven, printermapping is echt al ontzettend vaak voorgekomen hier en ik krijg niet echt de indruk dat je daarnaar gekeken hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.