X800GTO pci-e powerconnector

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Onlangs bovenstaande videokaart gekregen (pci-e versie x800gto). Op de doos staat dat mijn voeding een "speciale" stekker (12v) moet hebben om deze kaart van stroom te voorzien.
Mijn vorige kaart, een 9800pro (AGP) had een stekker gelijk aan de stekkers die ook in de DVD drives gaan, witte, platte stekker met 4 gaten. Deze stekker past in ieder geval niet, maar een andere stekker heb ik niet

De kaart werkt echter wel zonder extra stekker, vraag me echter af wat er nu bedoeld wordt. In hoeverre is die stekker van belang en welke heb ik precies nodig (verloopstekker?)?

ps. bij de AGP versie wordt wel een stekker bijgeleverd volgens de ATI site, bij de pci-e niet.

Plaatje van de zelfde kaart
Enige mogelijkheid voor een stekker zie ik net naast de koeler.

Verwijderd

RTFM.

Misschien helpt dat wel :P

• Fly-guy
  • Niet online
Zou je zeggen, echter daar staat alleen in dat je voeding een specials setkker moet hebben, etc. Verder geen details, geen specificaties, laat staan plaatjes :)

Geloof me, was het eerste wat ik gedaan heb :P

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Hier een linkje.

Op de doos staat dus dat je een power cable moet aansluiten op je kaart, maar de fysieke mogelijkheid om dit te doen zit niet op de X800GTO. Hij doet het dus gewoon zonder :)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

PCI-e kaarten kunnen veel meer power uit mobo halen dan AGP en deze kaart is niet zo krachtig als bv een 7800 dus meer voeding zal hij denk ik niet nodig hebben, anders merk je het zelf wel :+

• Fly-guy
  • Niet online
Marck21 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:54:
Hier een linkje.

Op de doos staat dus dat je een power cable moet aansluiten op je kaart, maar de fysieke mogelijkheid om dit te doen zit niet op de X800GTO. Hij doet het dus gewoon zonder :)
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:58:
PCI-e kaarten kunnen veel meer power uit mobo halen dan AGP en deze kaart is niet zo krachtig als bv een 7800 dus meer voeding zal hij denk ik niet nodig hebben, anders merk je het zelf wel :+
Beide bedankt. Ik had al een idee dat die powercable niet nodig was, echter de doos en handleiding zette mij op het verkeerde been. En inderdaad doet hij het prima zonder...

[ Voor 39% gewijzigd door Fly-guy op 09-02-2006 08:49 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zolang het systeem gewoon stabiel is, is er dus niks aan de hand.

Maar die GTO's zijn goed over te clocken/unlocken. Als je dat gaat doen, heeft de kaart ook meer vermogen nodig. Als ik jouw was, zou ik dan wel zo'n verloopje regelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweak.dk/test381/05.jpg

(Het derde kabeltje)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart, maar dan de AGP versie.
Ook hier ontbreekt een stekkertje zoals hierboven beschreven.
Heb ik die wel nodigh omdat die van mij agp is en geen pci-e?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het goed is zit er alleen een normale molex aansluiting aan. Het derde kabeltje is alleen geschikt voor PCIe kaarten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07 08:58
Ik heb er nog wel eentje liggen (PCI-E connector) welke ik zo per enveloppe kan versturen....

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:30
Het staat fout op de doos. Er is geen extra connector nodig en daar is ook geen mogelijkheid voor. Heb hem zelf ook namelijk en zat met dezelfde vraag als jij. (daar is Alternate nog even zoet mee geweest, ik maar blijven beweren dat er een kabeltje miste 8)7 )

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er moet inderdaad geen extra kabel op dit model. Het staat gewoon verkeerd op de doos :/

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb dezelfde Sapphire X800GTO (staat te koop btw, zie sig). Op de doos staat idd power connector required. Deze zit niet in de doos. De kaart werkt gewoon goed met de stroom uit het PCI-E 16x slot (75W max).

Er is dus geen stroomstekker nodig, gewoon in het PCI-E slot drukken en opstarten! En overclocken doen ze idd goed, er zit een R480 core op die ook op de X850 series zit. Mijn Sapphire X800GTO haalt 565/565MHz stabiel op ATI Silencer en 600/600MHz stabiel op waterkoeling.

Goud is geen geld

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

We zitten hier te dubbelen met een ook al opgelost probleem :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.