Ja ik ga binnekort ff internet delen want ik heb nog een oude pentium75 staan
. Maar hoe kan ik dat het beste doen en welke ethernetkaart en hub kan ik daarvoor het best gebruiken. En ik wou weten of dit kan: je laat de kabel van de modem naar een hub gaan en vanuit die hub laat je weer 2 kabels weer door gaan naar die ethernetkaarten van die 2computers.
Verwijderd
Dat laatste heb je goed begrepen. Ik zou als progje Sygate gebruiken. Heb ik goede ervaringen mee. Als ethernetkaart kan je gewoon een goedkope (ongeveer 50 piek) kopen bij de computerboer om de hoek. Hubje ook. Natuurlijk is het duurdere spul beter, maar da's logisch lijkt mij. Als ip moet je de ip die je toegewezen hebt gekregen van de provider laten staan(externe netwerk). Bij je interne netwerk moet je zelf een ip kiezen. Bij het kiezen van de ip op je 2e comp moet het ip-nummer van comp2 een getal verschillen van de ip op comp1. Verder wijst het zich vanzelf met sygate. Succes en kijk anders eens in de historie van dit forum. Deze topic is al meerdere malen aan de orde geweest.
kabelmodem >hub
pc 1 (server)
netwerkkaart 1 212.*.*.* >hub
netwerkkaart 2 192.168.0.* >hub
pc 2 (client)
netwerkkaart 1 192.168.0.* >hub
is dit zoals je het wilt aansluiten ??
ik weet niet of dit werkt maar, als het werkt gebruik je wel erg veel 'hub'. ik heb zelf thuis gewoon:
pc 1 (server)
netwerkkaart 1 212.*.*.* >KABELMODEM
pc 2 (client)
en als je dan maar 2 pc's hebt kun je ook gewoon een crosskabel gebruiken en heb je helemaal geen hub meer nodig.
pc 1 (server)
netwerkkaart 1 212.*.*.* >hub
pc 2 (client)
is dit zoals je het wilt aansluiten ??
ik weet niet of dit werkt maar, als het werkt gebruik je wel erg veel 'hub'. ik heb zelf thuis gewoon:
pc 1 (server)
netwerkkaart 1 212.*.*.* >KABELMODEM
pc 2 (client)
en als je dan maar 2 pc's hebt kun je ook gewoon een crosskabel gebruiken en heb je helemaal geen hub meer nodig.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.