Speedfan Voltages

Pagina: 1
Acties:

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Ik heb zojuist speedfan er weer een keer opgezet, gebruikte dit vroeger altijd om te checken of mijn overclock niet te warm werd, maar ben al een jaar niet meer bezig met overclocken, maar ik wou toch vandaag even de temperaturen checken.

zogezegd zo gedaan, ik speedfan installeren, ik temperaturen controleren, conclusie niks aan de hand alles nog naar behoren, maar er viel me wel wat anders op en dat is het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/speedfan-voltages.jpg

welke voltages moet ik nu geloven, die van de LM80 chip kan haast niet waar zijn, want kheb nooit problemen met het 1 of het ander en mijn voeding (Antec Truepower 480W) kan toch haast ook niet kapot zijn.

weet iemand wat die LM 80 chip inhoud en of ik wat op deze waardes uit moet doen? (lees: maatregelen nemen)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Kan niet kloppen, bij 16 volt gaat er een hoop FLINK over de zeik, hang anders eens gewone multimeter aan..

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
ik heb ook nog ff in de bios gekeken en daar zijn het gewoon de goede waardes

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk in de bios naar de temperatuur en ventilators snelheden(of met programma die bij moederbord hoort die ook de snelheden laat zien en de temperatuur), vergelijk deze dan weet je welke bij je moederbord horen, de rest kan andere hardware zijn, bijvoorbeeld de videokaart, bij een van mijn computers kan ik de snelheid van de videokaart ook regelen(fan), bij de andere pc niet.

Kijk (bij speedfan) eens bij configuratie en naar advanced daar zie verschillende chips die speedfan ziet.

Je kan met speedfan de fan snelheid regelen van bijvoorbeeld de cpu, deze kun je met 3 stappen,
via temperetuur sensor van cpu, laten versnellen, dus bijv. internetten zet laagste snelheid fan op alles onder 55 graden van cpu, indien cpu daaronder blijft zal fan langzaam draaien.
Tussen 55 graden en bijvoorbeeld 62 graden gaat fan weer iets sneller,
boven 62 gaat fan volle snelheid.
Hierdoor dus minder geluid van de fan.

Of je alle fan kunt regelen is volgens mij verschillend per moederbord.

Wat nog belangrijker is, dat je alarm kunt geven bij te hogen temperatuur of stil vallen
van een fan(of te lage snelheid), dit kun je zeer goed instellen.
Ook kun je bijvoorbeeld zeggen, indien cpu te heet wordt of fan stopt pc uitzetten, dit doe je met commando "shutdown -s -f -t 02" dwz binnen 2 seconden afsluiten van pc.(grote programma's sluiten niet goed meer af hierdoor maar beter voor cpu).

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
ik heb zonet de nieuwste versie van het programma geinstalleerd en nu zijn al die LM80 waardes verdwenen :? vage shit, ik denk dat het wel goed is want de waardes uit de bios komen overeen met de waardes in speedfan nu, maar waar die LM80 dan opeens weg kwam