Ik heb hier thuis een erg vreemd probleem met mn netwerk / internetverbinding. Ik zal een gooi wagen om het goed te omschrijven.
Ons netwerk zit als volgt in elkaar:
En wat spekkies:
Modem / Router:
SMC 7908 (met wireless, dat staat uit)
Hub:
3Com OfficeConnect Ethernet Hub 4
PC 1:
Asus P4P800S mobo, met onboard LAN (laatste drivers)
PC 2:
Asus P4T533 mobo
Netwerk: Unex NexNIC ND010
Het probleem speelt alleen op PC 1. Het gaat erom dat sommige pagina's niet willen laden of zelfs halverwege het laden stoppen. De browser blijft verbinding proberen te maken maar dat zet geen zoden aan de dijk. Firefox blijft proberen en stopt na een tijdje stilzwijgend. Internet Explorer geeft aan dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Als het probleem optreedt blijft de internet verbinding gewoon bestaan. MSN-verkeer gaat gewoon verder (ook met cam en microfoon aan) en downloads gaan net zo goed vrolijk door. PC 2 heeft óók nergens last van.
De helpdesk van de internetprovider (Solcon / Filternet) wist ook geen echte oplossing en raadde aan om te kijken of het vanzelf over ging, en zo niet dan moest ik maar terugbellen. (ja, vanzelf
)
Ik heb natuurlijk rondgezocht op GoT:
Zoekactie 1
Resultaat 1.1
Maar: probleem speelt in mijn geval met bedraad, verder gaat het niet altijd met lange URL's fout. Ook vaak met plaatjes laden.
Resultaat 1.2
Zelfde merk router, iets ander probleem, geen reply's
Zoekactie 2
Resultaat 2.1
Downloaden / MSN verbinding gaat in mijn geval gewoon door.
Resultaat 2.2
Overeenkomsten: ook in dit geval niet browserafhankelijk, niet firewall / virusscan afhankelijk, niet routerafhankelijk.
Uit het laatste topic:
NIC -> MSN ? Downloaden gaat wel gewoon door
NIC drivers -> Recent weer geupdate, probleem niet opgelost
TCP/IP stack -> WTF is dat ?
Verder ben ik wat tegengekomen over DNS-instellingen, die staan op beide PC's gelijk: bij beide pc's op 192.168.2.1 (router) en 212.45.33.3
Wat ik concreet al geprobeerd heb:
* Virusscanner / Firewall disablen / deinstallen, helpt niet.
* NIC drivers updaten, helpt niet
* PC direct op de modem aansluiten, helpt niet
* Verschillende browsers geprobeerd (IE / FF), helpt ook niet.
* De troubleshooter van dit forum doorlopen, pingen naar ip-adressen gaat goed, naar URL's ook, en dan houdt de troubleshooter min of meer op.
Iemand nog een idee ?
Ons netwerk zit als volgt in elkaar:
code:
1
2
3
4
5
| ------ PC 1
/
[telefoonlijn]----[adsl modem/router]---------[hub]
\
------ PC 2 |
En wat spekkies:
Modem / Router:
SMC 7908 (met wireless, dat staat uit)
Hub:
3Com OfficeConnect Ethernet Hub 4
PC 1:
Asus P4P800S mobo, met onboard LAN (laatste drivers)
PC 2:
Asus P4T533 mobo
Netwerk: Unex NexNIC ND010
Het probleem speelt alleen op PC 1. Het gaat erom dat sommige pagina's niet willen laden of zelfs halverwege het laden stoppen. De browser blijft verbinding proberen te maken maar dat zet geen zoden aan de dijk. Firefox blijft proberen en stopt na een tijdje stilzwijgend. Internet Explorer geeft aan dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Als het probleem optreedt blijft de internet verbinding gewoon bestaan. MSN-verkeer gaat gewoon verder (ook met cam en microfoon aan) en downloads gaan net zo goed vrolijk door. PC 2 heeft óók nergens last van.
De helpdesk van de internetprovider (Solcon / Filternet) wist ook geen echte oplossing en raadde aan om te kijken of het vanzelf over ging, en zo niet dan moest ik maar terugbellen. (ja, vanzelf
Ik heb natuurlijk rondgezocht op GoT:
Zoekactie 1
Resultaat 1.1
Maar: probleem speelt in mijn geval met bedraad, verder gaat het niet altijd met lange URL's fout. Ook vaak met plaatjes laden.
Resultaat 1.2
Zelfde merk router, iets ander probleem, geen reply's
Zoekactie 2
Resultaat 2.1
Downloaden / MSN verbinding gaat in mijn geval gewoon door.
Resultaat 2.2
Overeenkomsten: ook in dit geval niet browserafhankelijk, niet firewall / virusscan afhankelijk, niet routerafhankelijk.
Uit het laatste topic:
OS -> Win XP SP2, full updated, vrij recente installatie (2 maanden ofzo)Koffie schreef op donderdag 19 februari 2004 @ 10:57:
Dat kunnen een aantal dingen zijn;
* Je OS is ruk
* Je NIC is ruk
* Je NIC drivers zijn ruk
* Je TCP/IP stack is ruk
Kwestie van testen en afvinken lijkt me
NIC -> MSN ? Downloaden gaat wel gewoon door
NIC drivers -> Recent weer geupdate, probleem niet opgelost
TCP/IP stack -> WTF is dat ?
Verder ben ik wat tegengekomen over DNS-instellingen, die staan op beide PC's gelijk: bij beide pc's op 192.168.2.1 (router) en 212.45.33.3
Wat ik concreet al geprobeerd heb:
* Virusscanner / Firewall disablen / deinstallen, helpt niet.
* NIC drivers updaten, helpt niet
* PC direct op de modem aansluiten, helpt niet
* Verschillende browsers geprobeerd (IE / FF), helpt ook niet.
* De troubleshooter van dit forum doorlopen, pingen naar ip-adressen gaat goed, naar URL's ook, en dan houdt de troubleshooter min of meer op.
Iemand nog een idee ?