Laptop toevoegen aaan draadloos netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:56
Ik heb een laptop gekocht met een wireless kaartje van Intel erin. Op het moment heb ik al een netwerk met 1 draadloze laptop (Dell) en 1 gewone lan-verbinding met een Dell Truemobile 2300 Router.

Nu wil ik mijn nieuwe laptop toevoegen aan het netwerk, wat niet lukt. Hij ziet 'm wel (evenals 2 andere draadloze netwerken van de buren :P ), maar ik kan niet connecten. Ik heb al wat geprobeerd met de wizard netwerk toevoegen, maar dat veranderde niets. Om de Dell software te kunnen installeren heb je al een verbinding met het netwerk nodig.

Ik heb wel 5 min. een verbinding gehad na de een of andere wizard, maar toen was 'ie weer weg en ik kreeg 'm ook niet meer terug toen ik de wizard opnieuw doorliep.

Het kan goed zijn dat het iets voor de hand liggends is, maar veel verstand heb ik niet van netwerken. HELP!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je encryptie aanstaan? Zo ja, wat voor? WEP, WPA-PSK? Staat toevallig MAC filtering aan op je router? Staat je router in mixed mode? (11mbit en 54mbit) of fixed op 1 van de 2?

• shorttracker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2021
heb je een beveiligd draadloos netwerk?
en heb je wel de goede codes ingevuld?

edit:
ongeveer hetzelfde als hierboven volgens mij :9

[ Voor 28% gewijzigd door shorttracker op 07-02-2006 14:28 ]

• popcorn
Het netwerk is niet beveiligd en ik heb ook al de MAC-code van mijn laptop ingevoerd in het Router-programmaatje.

• popcorn
Mishmash schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:28:
Staat je router in mixed mode? (11mbit en 54mbit) of fixed op 1 van de 2?
Mixed mode?

• shorttracker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2021
heb je een draadloze router, of heb je gewoon een accespoint aangesloten op je router?

en waat voor router/accespoint heb je dan?

• popcorn
shortracker schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:43:
heb je een draadloze router, of heb je gewoon een accespoint aangesloten op je router?

en waat voor router/accespoint heb je dan?
Ik heb een Dell truemobile 2300 Router aangesloten op mijn modem van @Home, ik weet niet precies wat voor iets dat is. M'n dektop is dan m'n hoofdcomputer met vaste verbinding en de laptops hebben een wireless verbinding.

Ik heb geen accesspoint voor zover ik weet.
Pagina: 1