Toon posts:

Beeldscherm kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Startte gisteren mijn pc op, drukte de monitor aan maar deze gaf geen beeld. De led brand wel gewoon maar krijg dus geen beeld. De monitor werkte ervoor perfect. Het is een Samsung Syncmaster 900 IFT monitor. Heb er nu een andere monitor aan en die doet het wel, dus het ligt aan de monitor zelf. Hij geeft als ik hem nu aandoe geen geluid, maar gewoon geen beeld dus.

Mijn vragen zijn:
1. Wat kan er mis zijn?
2. Waar kan ik een monitor laten repareren? Moet dit bij winkels waar ze televisies repareren?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb je die monitor op een andere pc geprobeerd?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Een monitor die buiten garantie is moet je absoluut niet meer laten repareren. Wanneer zo'n monteur hem op tafel heeft gezet ben je al 50 euro onderzoekskosten kwijt. Voor een 100 euro koop je al een vrij aardige CRT monitor. Dat kan je uiteraard zo duur maken als je zelf wil, maar repareren lijkt me ten opzichte van een nieuwe absoluut geen optie.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Rook je ook een klein brand luchtje. Heb dit ookgehad met mijn fujitsu. Die was helenaal doorgebrand. Ik heb hem toen weggedaan en een dell gekregen van mijn vader

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik rook geen rooklucht. Wist niet dat de ondezoekskosten al 50 euro zijn, dat is dan wel erg veel.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 20:46

The Wrecker

Networking Rulez

Is het wel je monitor en niet je videokaart toevallig. Dit heb ik zelf ook al eens gehad. Kaart vertikte het om het signaal door te sturen. Ik kon toen nog wel remote inloggen en werken(zonder scherm dus). Nieuwe kaart gekocht toendertijd en mijn scherm draait nu alweer een jaar met die nieuwe kaart.

Het was een XFX geforce 4 MX kaart die kapot ging. Heb er een ASUS Geforce 5200 voor in de plaats.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 13:01
ivm onderzoeks/reparatiekosten:

Mijn nicht heeft eens een goedkope CRT tv gekocht. Iets van 150€ dacht ik. Was laatst kapot gegaan en binnengedaan voor herstelling. Rekening van 125€. Dus repareren? Nee, liever niet denk ik dan.

Flikkert de LED toevallig en hoor je licht getikt? Dat heb ik al een paar keer gezien. Zeker dood dan.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, heb hem net weer even aan gedaan om te horen of ik ook een geluid hoor. Maar ik hoor dus niks, en de LED brand wel degenlijk.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:44:
Uhm, heb hem net weer even aan gedaan om te horen of ik ook een geluid hoor. Maar ik hoor dus niks, en de LED brand wel degenlijk.
Kan je niet even een andere videokaart proberen of een ander scherm. MAW. weet je zeker dat het je scherm is?

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Zijn hele pc is zeker in rook opgegaan zeker?

Zeg TS laat eens wat van je horen! Of ben je een nieuwe monitor aan het uitzoeken :). Post in elk geval even een response.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

The_Wrecker schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:52:
[...]

Kan je niet even een andere videokaart proberen of een ander scherm. MAW. weet je zeker dat het je scherm is?
The_Wrecker schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:16:
Zijn hele pc is zeker in rook opgegaan zeker?

Zeg TS laat eens wat van je horen! Of ben je een nieuwe monitor aan het uitzoeken :). Post in elk geval even een response.
De TS geeft zelf in de topicstart aan dat ie een andere monitor getest heeft en dat deze wél werkt. Het lijkt me duidelijk, zoals de TS zelf ook aangeeft, dat de monitor kapot is. Reparatie lijkt me inderdaad niet aan de orde, aangezien je voor minder geld een nieuwe hebt.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Daantjuh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:20:
[...]

[...]

De TS geeft zelf in de topicstart aan dat ie een andere monitor getest heeft en dat deze wél werkt. Het lijkt me duidelijk, zoals de TS zelf ook aangeeft, dat de monitor kapot is. Reparatie lijkt me inderdaad niet aan de orde, aangezien je voor minder geld een nieuwe hebt.
Tja, ik weet het nog niet. Ik ga eerst even met een zaak bellen waar ze monitors maken om te vragen wat de onderzoekskosten zijn. Mocht dit niet al te veel zijn, eerder in dit topic werd 50 eurie gezegd en dat is te veel, dan laat ik hem wel even onderzoeken, voor hetzelfde geld valt het wel mee. Maar mijn gevoel zegt dat het beeldscherm aan gort is, en ja dit hoef je inderdaad niet te laten repareren. Haal gewoon een tweedehands 19" op, maar ga dus geen nieuwe kopen.

Weet iemand ook wat je hoort als je beeldscherm "knapt"? Ik hoorde wel een soort geluid, hetzelfde bijna als hij van resolutie veranderde.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als je de monitor aanzet en je hoort een tikkend geluid, dan kan de hoogspanning niet opgestart worden.
Meestal wordt dit veroorzaakt door een defecte de lijntor, of de aansturing van deze lijntor.
Zelf vervangen is alleen aan te raden als je weet waar je meebezig bent (op sommige delen van de print staat namelijk 27.000Volt).

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Net even gevraagd wat de onderzoekskosten zijn, dit is maar 19 euro dus breng ik hem morgen even voor onderzoek.

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
19 euro? Dat is een erg nette prijs moet ik zeggen. Laat even horen voor welk bedrag je hem uiteindelijk kan laten repareren, ik ben benieuwd.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:34
Waar kun je je monitor laten controleren ? Heb namelijk ook dezelfde problemen.

-

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Juicy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:28:
Waar kun je je monitor laten controleren ? Heb namelijk ook dezelfde problemen.
Lokale pcboer/elektronika winkel. Misschien een reperatie centrum voor audio en hifi apperatuur( had deze toevallig in de buurt.Je moet het gewoon tactisch aanpakken met onderzoeken (afspraak gemaakt voor gratis reperatie . Beeldscherm was stuk. Geen kosten achteraf, het enige wat er was dat ik voor een 10tje geld had voor een nieuw beeldscherm.)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1