Toon posts:

[ ASP.NET2.0 ] variabel in aspx uitlezen van c# mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou eigenlijk mogelijk om in je partial class een variabele te maken, en de waarde hiervan uit te lezen in je aspx pagina?

Voorheen heb ik dit opgelost met Sessie, viewstates en weet ik veel wat allemaal, ik zat te denken om het nu op te lossen met een hiddenfield iod? Maar is het niet bijvoorbeeld mogelijk :

Partial class :
string Var1 = "blaat";

aspx pagina :
<asp:label id=label1 text='<% Var1 %>' /> <-- okeej daar klopt dus nix van, maar is zoiets niet mogelijk??? Ik heb op internet gezocht maar vind topics waarbij gebruik wordt gemaakt van Datasets enzo waarbij eval wordt gebruikt.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 14:03 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57

mulder

ik spuug op het trottoir

Die label is een serverside control, dus daar kan het niet. Die zet je door in je codebehind label1.Text = Var1; Als je gewoon in bv een tablecell de text wilt zetten kan het wel zoals jij dat doet. <td><%=Var1 %></td>

oogjes open, snaveltjes dicht

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

TeeDee

CQB 241

Nee, dat kan je niet doen op een serverside control.
Je zou het wel op een "normaal" iets kunnen doen, bijvoorbeeld een <p> oid.

C#:
1
public string var1 = "woei"

HTML:
1
<p><%=var1%></p>

edit:
spuit-fsking-11

[ Voor 50% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2006 14:14 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle replays :-). Nu hoef ik daar iig ook niet meer naar te zoeken, ik d8 al dat het niet mogelijk was, maar met asp.net2.0 wist ik het niet zeker.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie alleen ook niet in waarom je dat zou willen. Als je toch in je code behind een string gaat vullen waarom gebruik je dan niet meteen de Text property van een Label?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
rwb,
ik gebruikte die label alleen als voorbeeld. Het ging er mij meer om dat ik een variabele die in de aspx.cs gegenereerd word kan oproepen in mijn pagina :).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
zoals je in het voorbeeld van TeeDee ziet is het gewoon mogenlijk. Als je het toe wilt kennen aan een property van een Control kan je dat gewoon in je code doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1