Toon posts:

Langzaam opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een Asus a8n ALI Deluxe mobo met een AMD 3500+
Hij is niet overgeclockt..

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik heb gisteren een nieuwe windows install gedaan.
Alles net geformateerd enz. ging prima.
Behalve wanneer windows de setup wilde starten (als hij klaar is met je hardware controleren).
10 minuten bleef staan met "windows starting setup".
Nou ja, dacht ik ff wachten, daarna ging de setup ook weer prima verder.
Als geinstalleerd en dat ging ook prima

Nu windows erop stond en ik windows wil starten blijft hij weer hangen :(
Nu blijft hij zo'n 10 minuten hangen als het Windows logo tevoorschijn wil komen.
Deze steekt dan ook wanneer hij in wil "faden" zeg maar.
Maar naar 10 minuten start hij ook gewoon weer door.
Daarna werkt alles prima weer :/

Nu is mij opgevallen dan ik niet via de en via updates van internet de cif single ship niet kan installeren.
Ik weet niet of het hier mee te maken heeft?

Verdere Specs:
Asus a8n SLI Deluxe
AMD 3500+
Asus 7800 GT
1024 XML Corsair pc 3200
Coollermaster Real Power 450 WATT

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik had zo ook eens iets dat windows xp niet meer wou opstarten omdat ik in de bios virus protection op enabled had gezet mss is dat het probleem. :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:24:
ik had zo ook eens iets dat windows xp niet meer wou opstarten omdat ik in de bios virus protection op enabled had gezet mss is dat het probleem. :)
hmm ja ik hoop het... maar was daarnet een spel aan het spelen en toen sloeg mijn pc ook spontaan ineens vast ?

Wat is dan die cif single chip ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al is naar gevraagd *klik* maar misschien heb ik het verkeerd uitgelegd.

Mijn eerste probleem:
Als het windows logo wil "infaden" blijft hij zo'n 10 minuten steken, en gaat daarna weer verder.

Mijn tweede probleem:
Windows geeft alsmaar de melding dat hij de drivers van mijn CIF single chip niet wil installeren.

Nu denk ik dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben omdat ik dit nog nooit heb gehad.
Ik heb ook werkelijk geen idee wat ik er tegen moet doen.
Ik heb ook geen idee wat een CIF Single Chip is.

Omdat ik deze 2 problemen namelijk nooit heb gehad denk ik dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben, ook omdat mijn pc wel is heel sloom wil zijn.
Dit is overigens gelijk na een clean windows install gebeurt.

Specs:
Windows XP Pro
Asus a8n sli Deluxe
Coolermaster Real Power 450 watt.
Asus En7800 GT
AMD 3500+
1 Samsung Hd 80 GB en 1 Maxtor HD 200 GB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 17:34 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Maxtor harde schijf toevallig? Geef wat meer info over je systeem en je installatie aub. Nu weten we vrijwel niks, Welke windows draai je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:33:
Maxtor harde schijf toevallig? Geef wat meer info over je systeem en je installatie aub. Nu weten we vrijwel niks, Welke windows draai je eigenlijk?
ja toevallig een maxtor ja :(
bij de installatie duurde het ook erg lang toen hij na het hardwarecontrloeren controleren de setup wilde starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 18:23 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik heb beide topics van je gemerged. Het is nml. niet de bedoeling om hetzelfde probleem over verschillende topics te verdelen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:36:
[...]

ja toevallig een maxtor ja :(
bij de installatie duurde het ook erg lang toen hij na het hardwarecontrloeren controleren de setup wilde starten.
Je bent niet op de hoogte van de Maxtor schijven icm nForce 4 moederborden? Stond vandaag toevallig nog een nieuwsbericht over op de frontpage ook.. Heel vaak geeft deze combinatie problemen, ik weet 80% zeker dat dat dus ook bij jou het geval is, Maxtor heeft nu naar eigen zeggen een firmware gemaakt die de problemen verhelpt. Er zijn echter een hoop mensen die er niks mee opgeschoten zijn maar je kunt het proberen. Je moet de firmware aanvragen via een email naar Maxtor. Ik weet niet of deze al ergens te downloaden is.

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:38:
[...]

Je bent niet op de hoogte van de Maxtor schijven icm nForce 4 moederborden? Stond vandaag toevallig nog een nieuwsbericht over op de frontpage ook.. Heel vaak geeft deze combinatie problemen, ik weet 80% zeker dat dat dus ook bij jou het geval is, Maxtor heeft nu naar eigen zeggen een firmware gemaakt die de problemen verhelpt. Er zijn echter een hoop mensen die er niks mee opgeschoten zijn maar je kunt het proberen. Je moet de firmware aanvragen via een email naar Maxtor. Ik weet niet of deze al ergens te downloaden is.
Ja maar ik vindt het heel erg verdacht dat het net na een clean install het probleem is onstaan.
En wat is CIF single Chip nou ?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

als ik in google op "CIF single Chip" zoek vind ik veel resultaten met webcam drivers?

[Signature]

• WillemJanJansen
woest85 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:54:
als ik in google op "CIF single Chip" zoek vind ik veel resultaten met webcam drivers?
Jep, gaat over Codecs en Camera's op google ja, volgens google betekent de afkorting: Common Interface Format. Dit zal dus idd met een cam o.i.d. te maken hebben.. heb je een camera geinstalleerd? Haal het ding er dan eens uit en verwijder de drivers en alles, ook in apparaatbeheer. Misschien dat dit helpt..

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:59:
[...]

Jep, gaat over Codecs en Camera's op google ja, volgens google betekent de afkorting: Common Interface Format. Dit zal dus idd met een cam o.i.d. te maken hebben.. heb je een camera geinstalleerd? Haal het ding er dan eens uit en verwijder de drivers en alles, ook in apparaatbeheer. Misschien dat dit helpt..
Dit heeft helaas niet geholpen.
Wat mij ook opvalt is dat mijjn interen weg valt af en toe ..

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:13:
[...]

Dit heeft helaas niet geholpen.
Wat mij ook opvalt is dat mijjn interen weg valt af en toe ..
Ff je zooi backuppen en dan Windows (weer) opnieuw installeren, het gebeurt weleens dat de installatie niet helemaal vlekkeloos gaat, heb ik ook eens gehad, installatie van een half uur, mist 'ie op het einde 1 bestandje waardoor ik weer opnieuw kon beginnen.
Pagina: 1