Toon posts:

help mij: ik ben noob wat betreft videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb maximaal rond de 200 euro te besteden en nu heb ik in duitsland gezocht naar mogelijke vrijwilligers voor mijn (zware) spelletjes. Het gaat mij dus om de maximale performance. Ook alleen PCI-E a.u.b. Uit mijn zoektocht zijn een zestal kaarten gekomen... Willen jullie mij helpen met kiezen?

UITERLIJK maakt mij niks uit!

De volgende kaarten zijn qua prijs redelijk geschikt:

GeForce 6 6800GS 256MB Pointofview Retail

GeForce 6 6600GT 256MB Xpertvision (TV, DVI)

Radeon X800GTO 256MB Sapphire Ultimate Edition Retail passiv

Radeon X850XT 256MB PowerColor Game-FX Retail

Radeon X850Pro 256MB GeCube Retail

Radeon X800GTO 256MB HIS IceQ II Turbo Retail

Wellicht weten jullie een ander adres (duitsland/nederland, ik woon in Heerlen - Zuid-Limburg)
Ik hoop dat jullie me willen helpen! Alvast bedankt!

Even btw: Ik heb een AMD Athlon 3000+ 64bit - 1GB dualchannel DDR400 - en een geschikt PCI-Express mobo

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 22:00
Je kunt beginnen door eens rustig in de pricewatch van Tweakers.net te gaan kijken Linkje. Onder het kopje videokaarten kun je de prijzen en de goedkoopste winkels vinden.

Radeon X800 RX 256 MB € 139 (=x800gt)
GeForce 6600 G € 129
GeForce 6800 GS € 181
Radeon X850 XT € 212

[ Voor 55% gewijzigd door Jape op 07-02-2006 13:58 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk en de volgende keer graag zelf zoeken en revieuws lezen. Noob of geen noob, we verwachten wel enige inzet van je voor je hier post :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jape1985 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:49:
Je kunt beginnen door eens rustig in de pricewatch van Tweakers.net te gaan kijken Linkje. Onder het kopje videokaarten kun je de prijzen en de goedkoopste winkels vinden.
_/-\o_ thnx voor de snelle reactie, maar ik wil eerder te weten komen welke eigenlijk de beste is :D

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:51:
Zie http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk en de volgende keer graag zelf zoeken en revieuws lezen. Noob of geen noob, we verwachten wel enige inzet van je voor je hier post :)
ja ik heb gezocht en gezocht maar ik ben er niet zo geweldig in en snap niks van al die dingen :S

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:59

rg-mohwa

Phoe Hé

eerst even een paar vragen .... wil je in de toekomst misschien sli draaien ? zo ja dan niet voor de ati gaan
heb je zelf nog een voorkeur ...gforce of ati ?
passivief of actief gekoeld ?

ik heb even snel gekeken maar de
GeForce 6 6800GS 256MB Pointofview Retail
Of

zijn de snelste
maar ook de duurste (eigenlijk net boven je budget )

Verwijderd

googlen voor benchmarks? gewoon de name van de vid. kaart en benchmark erachter, en je vind meestal wel iets

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lees even de FAQ hier, vooral mbt topic-titles.
De beste ligt maar net aan welke applicaties je draait en de rest van je systeem (en toekomst-ideeen).

Verwijderd

Topicstarter
rg-mohwa schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:53:
eerst even een paar vragen .... wil je in de toekomst misschien sli draaien ? zo ja dan niet voor de ati gaan
...................................

zijn de snelste
maar ook de duurste (eigenlijk net boven je budget )
is het erg als ik een passief gekoelde kaart zou pakken? ik heb de Arctic Cooling Silentium T2 en daar schijnt een redelijke goede airflow in te zitten... maar goed.. daarintegen wil ik ook inderdaad mijn systeem stil hebben dus actief is wat DAT betreft niet de perfecte oplossing. nogmaals uiterlijk maakt niks uit maar hij moet goed performen. ik weet niet of ik sli wil hebben... is dat heeel belangrijk in de toekomst??

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
De x850xt zal over het algemeen de snelste zijn, met uitzondering van een paar OpenGL-games.
Kijk ook even hier De 6800GS is vergelijkbaar met de 6800GT en check ook de andere benchmarks.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zoals The_Eagle hierboven al aangaf dit kan je vinden in de FAQ onder welke videokaart moet ik kopen?.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.