[FC4] Wil niet booten, windows wel

Pagina: 1
Acties:

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 00:08
Ik zal even de geschiedennis uitleggen van mijn probleem,
ik heb hier een systeem waar ik eerst op 1 schijf een dual boot met windowx xp en fedora core 4 had staan. Dit werkte prima alleen ik had gewoon te weinig ruimte (4 gig voor de linux in totaal...)
Heb de partities van linux weggegooid en met een winME bootfloppy fdisk /cmbr 1 en fdisk /cmbr 2 uitgevoerd.
Hierna de nieuwe schijf erin gezet op de slave. Mijn windows xp start netjes op, dus zat wel goed dachtik.

Daarna op de nieuwe schijf een fedora core installatie gedaan, grub bootloader op de mbr van hda (windows disc) laten zetten. De installatie is helemaal goed gelukt, alleen nu start mijn windows altijd op.... Ik krijg niet eens een keuzescherm te zien (ook geen flits..)
Grub wordt volgens mij helemaal niet eens aangeroepen...

Wie heeft er idee waar dit aan kan liggen?

Wèh zedde gij??

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

grub staat toch niet goed op je mbr?

# grub-install (hd0)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 00:08
Het probleem is gefixed. Na veel proberen bleek het op een of andere manier niet goed te gaan met het indelen van de partities. Door het VolumeGroup gedoe werkte het niet, na het handmatig indelen van de partities bij een nieuwe installatie werkte alles precies zoals het moest.

Wèh zedde gij??