'Vreemde' cd

Pagina: 1
Acties:

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:10
Ik heb een cd in mijn bezit die de vreemde gewoonte heeft om op bepaalde spelers op een ander tijdspunt te starten. Het klinkt misschien een beetje vaag, maar ik zal het proberen te verduidelijken:

Het gaat om een cd-album van 16down, Life in a fishbowl. Dit album begint met een spaans aandoend gitaarstukje, waarna het echte lied (dus ook de echte nummer1 op de achterkant van het doosje) begint. Deze begint om precies te zijn op 1:58

Op mijn Philips stereo begint de cd met nummer 1 op 0:00 te spelen. Dit is dus het spaanse gitaarstukje.
Op mijn JVC dvd-set begint de cd te spelen op 1:58. Het spaanse gitaarstukje wordt dus niet afgespeeld en hij begint dus met de 'echte' nummer 1. Het is niet mogelijk om terug te spoelen naar 0:00 want hij gaat niet verder terug dan 1:58.
Ook op de sony dvd-set van mijn vader begint de cd automatisch te spelen op 1:58, hoewel hier de teller bij 0:00 begint. Echter wordt ook hier het gitaarstukje overgeslagen.

Zijn er meer mensen die van die rare albums hebben of een verklaring hiervoor hebben?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 18:36
Dit is een soort van hidden track. Ik heb ook wel eens gehoord van een cd die altijd begon op 0:00 en waarbij je dus terug kon "spoelen" zodat je de hidden track te horen kreeg. Waarom dit op de ene cdspeler wel werkt maar op de andere niet is een beetje een raadsel.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

De enige verklaring die ik kan bedenken is een één of andere vorm van een kopieerbeveiliging. Dat wil nog wel eens van dit soort ongein geven... Waar komt die cd vandaan? Sony, Emi etc. etc.??

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens of je het officieele Audio-CD logo ergens kan vinden. Zoniet, dan voldoet deze CD niet aan de redbook standaard, en kan het best zijn dat ie vreemd gaat doen (zie ook post van Eagle1980).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:45:
De enige verklaring die ik kan bedenken is een één of andere vorm van een kopieerbeveiliging. Dat wil nog wel eens van dit soort ongein geven... Waar komt die cd vandaan? Sony, Emi etc. etc.??
Zo op internet te vinden is het er een van EMI.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dit heeft volgens mij te maken met de indexes van de nummers..
Nummer 1 start op 0:00, daar zal de eerste index ook op 0:00 staan. Bij jou staat waarschijnlijk de eerste index op 1:58.

Pvouput live

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:10
Maar hoe kan het dan dat de cd op een andere speler wel gewoon bij 0:00 begint en dus het hele nummer afspeelt inclusief de hidden track. Bij mijn JVC is het niet eens mogelijk om terug te spoelen tot 0:00

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:59

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik heb wel eens cd's gezien die in mijn 1990 Pioneer CD speler begonnen op - 0:05.0 of - 01:00.0
Daar stond dan meestal geen muziek op , maar gewoon helemaal niets.
In nieuwere cd-spelers ben ik dat met die zelfde cd's niet meer tegengekomen

Misschien is zoiets ook bij jouw cd ook zoiets het geval?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als de software van de CD speler zo is ingesteld dat die begint op track 1 zal die dat stukje overslaan

Andere CD spelers zijn zo ingesteld dat ze gewoon aan het begin starten ;)

Verwijderd

jobcohen schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:38:
...Philips stereo... 0:00
...JVC dvd-set ... 1:58
...Sony dvd-set... 1:58
Wat valt je op?
Precies! Philips heeft een cdspeler en de rest dvd speler. Hoogst waarschijnlijk bevatten de dvd setjes een PC-dvd drive. Het kan zijn dat die 'cd' van je geen echte cd is, maar een of andere vage beveiliging heeft, waarbij je dvdspelers over de zeik gaat.
De meeste cdspelers zullen daar niet moeilijk over doen.
Een workaround: rip de cd met EAC en laat die ene tekst-/datafile weg. Brand de rips weer netjes op een cdr (het liefst op een en dezelfde apparaat, zodat je start-up error netjes meeneemt).
OK... de rip KAN iets anders klinken, maar daar hebben we een andere topic voor ;)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Rippen naar Wav is toch zonder kwaliteitsverlies?

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:16:
Rippen naar Wav is toch zonder kwaliteitsverlies?
Mwhaaa voor de normale mens wel jah. De iaff-standaard is een "echt" manier van cd kopieren in de manier 1op1 zonder enige compressie.

Maar het verschil tussen Wav/Iaff en cd is nauwelijks eigenlijk gewoon niet tehoren. Wel temeten...

Verder klopt het verhaal over het redbook standaard en index. Daardoor gaan die dvd spelers zeker de mist in.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-02 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

ik ga er van uit dat het een hidden track is waar de dvdspelers niet mee overweg kunnen. Er zijn genoeg bands die dat doen. Osdorp Posse heeft ook een album waarbij je terug moet spoelen vanaf track 1 en Limp Bizkit heeft er ook eentje. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik die in mijn denon dvd speler stop want dat heb ik nog nooit geprobeerd.
zie verder de post van mbrouwer.

This too shall pass

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Als je een rip maakt in bin en cue files, dan zie je die indexes ook terugkomen.
Wat je vervolgens kan doen is in die cuefiles de index verwijderen en op 0 stellen en opnieuw branden.. zou ook moeten werken op de dvd speler.

Pvouput live

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:26:
[...]

Mwhaaa voor de normale mens wel jah. De iaff-standaard is een "echt" manier van cd kopieren in de manier 1op1 zonder enige compressie.

Maar het verschil tussen Wav/Iaff en cd is nauwelijks eigenlijk gewoon niet tehoren. Wel temeten...

Verder klopt het verhaal over het redbook standaard en index. Daardoor gaan die dvd spelers zeker de mist in.
Je kan de wave files vergelijken. Is hier niet heel lang geleden nog een uitgebreid topic over geweest. Kwam erop neer dat 1en & 0en nu eenmaal 1en & 0en blijven ;)

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 08:49

ranzige pad

kwaaak kwaak

ooooh, begin hier nou niet weer over, straks komt "deepspace" weer met zijn praatjes :P

HT & NAS & Inventaris

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

ranzige_pad schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:30:
ooooh, begin hier nou niet weer over, straks komt "deepspace" weer met zijn praatjes :P
Praatjes :? maareh Mauce, IAFF: "International Association of Fire Fighters" :? Je zult wel AIFF bedoelen, en ik zie niet wat dat met betere rips te maken heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 08-02-2006 11:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1