Hoe komen ze aan mijn adres, na een overschrijving?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113413

Topicstarter
O.k. dit gaat misschien niet direct over werk en inkomen, maar wel over de boze financiele buitenwereld. Hopelijk staat hij hier dus toch goed ;)

Op een site van een Nederlandse vereniging heb ik laatst een boek besteld. Aangezien het een bona fide vereniging is heb ik gewoon het geld naar ze overgemaakt onder vermelding van het adres van mijn studentenkamer in Delft. Dat was de bestelprocedure die op hun website stond. Gewoon betalen en je krijgt het boek.

Het boek heb ik inderdaad gekregen... maar het is naar het adres van mijn ouders opgestuurd! Mijn bankrekening staat nog op dat adres... maar als je een geldbedrag overschrijft dan kunnen ze toch niet je adres zien? Het lijkt me bovendien raar dat een bank adresgegevens er uit knalt. Ik heb de rabo even gebeld, en volgens de miep die ik aan de telefoon kreeg kan dat inderdaad niet gebeurd zijn.

Het adres van mijn ouders staat niet in het telefoonboek. Ik heb niet eerder met ze te maken gehad. En ik geloof niet dat ze veel moeite gaan doen om een adres van mij te vinden als dat gewoon in de vermelding bij de overschrijving staat...

Eigenlijk kan ik dus niets anders dan mijn bank bedenken als mogelijke bron van het adres. Ik snap het dus niet! Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

waarom bel je die vereniging niet even op en vraag je om opheldering?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:12

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 113413 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:38:
O.k. dit gaat misschien niet direct over werk en inkomen, maar wel over de boze financiele buitenwereld. Hopelijk staat hij hier dus toch goed ;)

Op een site van een Nederlandse vereniging heb ik laatst een boek besteld. Aangezien het een bona fide vereniging is heb ik gewoon het geld naar ze overgemaakt onder vermelding van het adres van mijn studentenkamer in Delft. Dat was de bestelprocedure die op hun website stond. Gewoon betalen en je krijgt het boek.

Het boek heb ik inderdaad gekregen... maar het is naar het adres van mijn ouders opgestuurd! Mijn bankrekening staat nog op dat adres... maar als je een geldbedrag overschrijft dan kunnen ze toch niet je adres zien? Het lijkt me bovendien raar dat een bank adresgegevens er uit knalt. Ik heb de rabo even gebeld, en volgens de miep die ik aan de telefoon kreeg kan dat inderdaad niet gebeurd zijn.

Het adres van mijn ouders staat niet in het telefoonboek. Ik heb niet eerder met ze te maken gehad. En ik geloof niet dat ze veel moeite gaan doen om een adres van mij te vinden als dat gewoon in de vermelding bij de overschrijving staat...

Eigenlijk kan ik dus niets anders dan mijn bank bedenken als mogelijke bron van het adres. Ik snap het dus niet! Iemand ideeen?
Als je de overmaking niet doet via telebanking gaat het adres mee waarop de rekening staat geregistreerd. Das de reden dat als je overmaakt via telebankieren je altijd WEL je adres of betalingskenmerk moet meegeven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Anoniem: 113413 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:38:
Het adres van mijn ouders staat niet in het telefoonboek. Ik heb niet eerder met ze te maken gehad.
Met je ouders niet? ;)
Je zou het natuurlijk gewoon even kunnen vragen aan die vereniging. De bank hoort die gegevens echt niet zomaar te geven, dus dat zullen ze wel niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30
Ik heb ook een keer het adres gezien van iemand die geld naar mij heeft overgemaakt. Dit was bij de postbank overigens. Dus blijkbaar is het niet zo onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Heb je het met een overschrijvingskaart gedaan? Kan je daar tegenwoordig nog het adres op zien of wordt dat afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Je kan steeds het adres van de persoon zien die het geld overmaakt (lees : adres rekeninghouder), niet altijd met standaard applicaties maar hier bvb in België kan dat perfect met het programma Isabel. Ik vermoed dat in Nederland soortgelijke procedures bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 146368 op 07-02-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja ik weet het telefoonnummer van de penningmeester niet... en op het algemene nummer denk ik niet dat ze zoiets weten.

Opzich vind ik het niet zo erg of zo, vind het vooral erg raar... en in de toekomst is het wellicht handig te weten dat als ik geld naar iemand overmaak ze mijn adres ook gelijk weten.

Toch stom van zo'n vent dat ie niet oplet wat ik in de overschrijving zet. Het adres was handgeschreven, ik betwijfel het dat alles geautomatiseerd is daar.

Ik gebruik Rabobank internetbankieren. Als ik bijvoorbeeld geld overmaak naar mijn vader zie ik geen adres o.i.d.
Met je ouders niet?
smartass >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
Tja, als ik geld van mijn bank naar de postbank overmaak zie ik op het afschrift ook nog steeds mijn oude adres staan. En volgens beide banken klopt het wel in hun systeem (beide hebben nieuw adres.. nou ja nieuw, dik 1,5 jaar oud)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 19:24
Heb zelf ervaring met dat soort dingen. Zo gauw je een vereniging/stichting/bedrijfje hebt en er komt geld binnen op je rekening, dan staat er onderaan die overschrijving de adresgegevens zoals die bij de bank van de tegenpartij bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou lekker is dat... en bij de rabobank maar zeggen dat ze absoluut niet mijn adres aan derden verstrekken. Mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168179

Volgens mij kan de bank bij bepaalde soorten overschrijvingen gewoon je adres meegeven. Voor de contributie van je sportvereninging gebeurt dat ook altijd, want dan kunnen ze aan de hand daarvan zien wie er precies betaald heeft. Daarom staat op acceptgiro's ook vaak duidelijk vermeld dat je bij betalingen via internetbankieren altijd speciaal je gegevens moet toevoegen. Bij internetbankieren wordt je adres namelijk niet meegegeven.

Maar misschien is het wel handig om de bankrekening even op je eigen adres over te zetten... Komen niet al je bestellingen bij je ouders terecht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 00:08
Bij de SNS bank kan ik van iedereen het adres zien van de mensen die geld naar mij overmaakt, dat zelfde geldt ook voor internet bankieren bij de ABN-AMRO.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91321ea8d626c03759f4c717deeb9005/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb hetzelfde gehad, een acceptgiro voor een tijdschrift, en toen dat tijdschrift maar niet kwam, bleek het bij m'n ouders te liggen :P
Pagina: 1