Toon posts:

driver_irql_not_less_or_equal

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Om de zoveel tijd krijg ik een blauw scherm met de foutmelding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Deze foutmelding komt zomaar, ook als je niks achter de computer doet kan hij ineens verschijnen.

Ik heb al beetje zitten googlen, maar heb er niet veel verstand van, maar ik heb mijn vraag hier neer gezet omdat het volgens mij met het geheugen te maken heeft, voor zover ik het begreep.

Volgens de foutmelding gaat het om het volgende bestandje: SYMTDI.SYS

Ik heb in mijn systeembeheer gekeken, maar er is geen hardware wat fouten veroorzaakt.

Ik heb een pentium 4 met 2,8 Gigahertz en 512 mb ddr geheugen met windows xp! Toen ik de computer 1,5 jaar geleden kocht was hij heel snel, maar hij is nu heel traag, loopt vaak vast, en die blauwe schermen (iets van de laatste 2 maanden), krijg ik steeds meer.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

Alvast harterlijk bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Symtdi.sys heeft te maken met Norton Internet Security, gooi die er dus eens af of installeer het opnieuw.

En verder kan het wel eens voorkomen dat na 1.5 jaar Windows een beetje verstopt raakt en daardoor langzamer loopt, het kan dan ook geen kwaad om eens in de zoveel tijd met een schone lei te beginnen. Dus formatteren en Windows opnieuw installeren zal al een berg schelen ;)

The devil is in the details.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

google eens naar waar dat DLL bestandje bij hoort...
kijk dan eens wat je zou kunnen doen om het uit te schakelen of te verbeteren...
misschien is het een driver ergens van, dan kan een driverupdate uitkomst bieden.
is het een of ander tooltje wat je vaak gebruikt, deinstalleer die eens...

btw, bij veel blauwe schermen is het ook een goed idee om de condensatoren op je moederbord te checken en je voedingvoltages in de gaten te houden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

wat heb je precies gegoogled :?

als ik dit doe dan kom ik uit op een Symantec/Norton file, dus ik denk dat je daar eens verder moet kijken.

Bij gebrek aan eigen inzet gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.