Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

P-lease

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iets wat mijn intersse heeft gewekt is P-lease. Particulier een auto leasen inclusief reparaties voor een periode van 6 tot 36 maanden.

site:
http://www.p-lease-autolease.nl/

Heeft iemand hier al ervaring mee? Wat zijn grofweg de prijsberekeningen die hierachter zitten? Ik heb momenteel zelf een auto dus ik ben niet van plan een andere te kopen/leasen maar het leek me interessant om te zien of het werk en of er nog addertjes onder het gras zitten.

Heeft iemand al offertes gehad en kan die vertellen bij welke prijs bij welke aanschafprijs ongeveer hoort. Dan kan je kijken hoeveel je voor de lening de afschrijving de reparaties betaald. Natuurlijk is dit van meerder factoren afhankelijk maar een moet een soort basis berekening achter zitten.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:50

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het concept is vrij simpel, je zal iets meer betalen dan wanneer je alles zelf regelt, maar daar tegenover staat de zekerheid dat je niet voor hele kostbare reparaties zal komen te staan. Je dekt wat risico af tegen een meerprijs.

Het gaat om occassions wat tot gevolg heeft dat de ergste afschrijving al is geweest. De leasemaatschappij kan daardoor een scherpere leaseprijs calculeren. Zo te zien komt de auto wel op jouw naam te staan, waardoor de maatschappij feitelijk alleen de auto voorfinanciert en de variable kosten doorbelast. Het zal hun om schaalvoordelen gaan, in de zin dat ze met een groter wagenpark gunstiger kunnen inkopen wat betreft onderhoud, verzekeringen etc. Daar zit hun winst.

Overigens kun je altijd al gewoon particulier een auto leasen. Voor de meeste consumenten echter zal prive-bezit, desnoods met financiering, veel voordeliger uitpakken.