Toon posts:

[win98] lukt niet om verbinding te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende (oude) pc:

Compaq Pressario
Intel Pentium 200 mhz MMX
Bios: PhoenixBIOS n.o Release 6.0 i
32 mb sdram geheugen
S3 videokaart.

Op het mobo zitten 2 isa sloten en 1 pci slot. In het PCI slot zit een netwerkkaart (Realtek RTL 8139) maar als ik nu de pc opstart krijg ik de melding:

Resource conflict - PCI Network Controller
bus:00 Device: 13 Function: 00

In windows is de kaart wel goed geinstalleerd. Hij geeft in ieder geval geen fouten aan in apparaatbeheer. Het lampje brandt ook van NIC. Probleem is alleen dat ik geen verbinding krijg. Ik heb een twisted pair kabel lopen naar mijn switch.
Ook als ik zelf een ip adres opgeef en bijbehoren subnetmask en gateway, dan nog luk het me niet om verbinding te maken met het netwerk/internet. De protocollen overigens die ik geinstalleerd heb zijn Netbeui en TCP/IP uiteraard.

Misschien heeft dit te maken met de Error die ik krijg als ik de pc opstart?
Ik weet het niet, hopenlijk weten jullie wel wat er verkeerd gaat.

Alvast bedankt,

Martijn

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Probeer hem in een ander PCI slot, anders moet je handmatig je bronnen gaan toewijzen als dit niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
MSoft06 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:41:
Probeer hem in een ander PCI slot, anders moet je handmatig je bronnen gaan toewijzen als dit niet kan.
Zoals ik in mijn startpost aangaf heb ik maar 1 PCI slot. En hoe wijs je handmatig bronnen aan?

Ieder geval bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Hij bedoelde dat je het IRQ nummer moet aanpassen in het bios. Elk apparaat heeft een uniek IRQ nummer (en rara wat er gebeurt als er 2 apparaten hetzelfde nummer krijgen).
Zo te zien heeft die netwerk kaart van jouw IRQ 13 gekregen, probeer dat dus ff te wijzigen in het bios.

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ga kijken of ik hier uit kom. Maar heeft deze fout er ook mee te maken dat ik in windows geen verbinding krijg?

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Ja, aangezien je hardware niet goed ingesteld is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[foutje]

[ Voor 96% gewijzigd door roelio op 09-02-2006 10:02 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1