Toon posts:

Problemen Samsung Spinpoint SP2504C tijdens Windows XP boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe Samsung Spinpoint SP2504C SATAII schijf in mijn pc zitten, waar ik Windows XP op heb staan. Nou heb ik vage problemen die ik niet had met mijn IDE schijf. Ik deed bv net de pc aan en bij hij bleef gewoon staan op detecting IDE devices...... en ging vervolgens niet verder. Druk ik op de reset knop, en ja hij gaat wel ineens verder. Krijg ik het zwarte Windows XP bootscherm met laadbalkje, begint het lampje van de hd ineens te knipperen in een bepaald ritme en het balkje blijft laden maar gaat niet verder naar Windows. Hop weer op de restknop drukken en nu gaat ineens alles goed en zit ik in Windows.
Nou heb ik geen idee waar de oorzaak ligt, de hd of het moederbord (A8N-SLI).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 13:41
Heb je de HD al gescanned met het tooltje van de fabrikant? Zo ja, wat zegt die? :)

Verwijderd

Ik kan melden dat ik een soortgelijk probleem met 1 van mijn 2 Samsung SP2504C heb.

Sinds gisteren gebeurd er het volgende...
Bootscherm verschijnt en de eerste s-ata Samsung wordt herkent, de tweede niet en op dat moment blijft er gezocht worden naar de tweede Samsung.

Er volgt geen time-out op het detecteren, de pc weigert om door te starten.
Ook na herhaald uit een aan zetten.

De "defecte" Samsung spint wel op en aan het toertal te horen even snel als de eerste goedwerkende Samsung.
Wat ik wel waarneem is dat je direct na de spin-up de koppen een paar keer (4x) hoort bewegen en meteen daarna volgt er een spin-down en stopt de drive met draaien.

Uiteraard heb ik een aantal keren de s-ata aansluitingen en kabels gechecked, alles ok.
Ook heb ik de "defecte" drive op de andere poort van het mobo gezet, geen resultaat, zelfde melding.
Ik heb het Samsung proggie Hutil gedraaid..... geen fouten :'(

Mijn vermoeden is het volgende...
Nadat je de vorige keer je pc uitgezet hebt staan de koppen op een vaste veilige plek geparkeerd.
Het lijkt erop alsof de SP2504 het zelf niet voor elkaar krijgt om de koppen van die plaats weg te krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe je met RMA's van Samsung NL om moet gaan. De website geeft je de gelegenheid om een servicepunt bij je in de buurt te zoeken maar wat ik ook aan plaatsnamen aanklik, nakkes, nada, noppes.

Beide Sams zijn 2 maanden oud en hebben tot gisteren foutloos gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 12:18 ]

Verwijderd

Inmiddels is mijn defecte SP2504C binnen 2 dagen door de jongens van iComputers uit Vlaardingen omgeruild voor een hele verse Samsung. _/-\o_

Duidelijk gevalletje van RMA dus.

Alles draait weer als een tierelier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mijne bij Alternate gekocht zo'n 4 maanden terug, en bij mij geeft de schijf dus ook geen fouten in die testprogrammaatjes maar ik weet zeker dat er iets mee mis is. Mijn oude Seagate IDE schijf is zelfs veel stiller terwijl deze Spinpoint juist bekend zou staan om de lage geluidsproduktie. Daarnaast heb ik dus de problemen zoals in de eerste post geschetst dus ik denk dat het ook een rma wordt. Heb zelfs het idee dat mijn oude IDE schijf sneller is. :/