[EXCEL] vragen om opslaan uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Hey all,

ik wil in Excel inregelen dat er nooit gevraagd word om op te slaan... dus als je wat wijzigt in een document en je klikt op het kruisje of op afsluiten dat de wijzigingen niet worden opgeslagen, eigenlijk mag excel helemaal geen melding geven (dus de optie alleen lezen werkt ook niet) dit omdat het werkt met een macro die constant excel bestanden uit outlook leest, print, sluit, doorstuurt... en soms als je print en daarna sluit dan komt dus die vraag of je het wilt opslaan waardoor heel het programma ontregelt word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 20:41
Als je het hebt over een VBA macro, bestudeer dan de workbook.saved property eens.
Als je in je macro voor Workbooks("Naam").Close
Invoert: Workbooks("Naam").Saved=True, vertel je Excel dat het bestand niet meer veranderd is sinds de laatste save. Excel zal dan niet zeuren.
Lees verder de help over
Application.DisplayAlerts eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

Spotmatic

Ken sent me

Het gaat dus om een macro, en dus lijkt de oplossing me nogal simpel. Heb je wel zelf gezocht? In ieder geval moet je de volgende coderegel opnemen in de macro (voordat het document wordt gesloten):

code:
1
ThisWorkbook.Saved = True

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Helaas ben ik maar een nietige systeembeheerder en heb het programma niet zelf geschreven...

Helaas is het tooltje wat we gebruiken ook niet door ons vervaardigd dus ik ben echt opzoek naar of een instelling in Excel of een reg. sleutel die ik kan aanpassen. :(

[ Voor 43% gewijzigd door roodbwoy op 07-02-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 20:41
Een ideetje zou kunnen zijn dat je een add-in schrijft voor Excel die de Workbook_BeforeClose events oppikt en er dan een Saved=True tussen plakt. Maar ik heb geen ervaring met add-ins, dus mag iemand anders vertellen of dat kan (en of de BeforeClose event wordt afgeschoten voor of na de vraag of je op wilt slaan is ook wel uit te vogelen.)