HD geeft aan dat hij vol is maar er is maar 55% in gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Tja ik zou niet weten hou ik dit anders moet uitleggen...

Klik ik met de rechtermuisknop op mijn c-schijf en doe ik vervolgens eigenschappen heeft hij maar 70 MB vrij terwijl ik maar iets meer als 2 GB aan bestanden heb. (Het is een 4GB schijf)

Defrag maakt niks uit,
View hidden files staat aan,

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/1166/vreemd3zg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 07-02-2006 11:41 ]

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Gebruik je Norton Antivirus ? Die heeft namelijk de optie om verwijderde bestanden bij te houden in een soort van hidden files. Kijk in de configuratie van je virus-programma achter de instelling.

Deze bestanden worden een 7 dagen bij gehouden.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
Even checken: Is niet toevallig een swapfile, systeemherstel, andere niet-meegeselecteerde bestanden bij dat linker venstertje?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Gezien er geen grijs vinkje bij je "Hidden" attribute staat denk ik dat je toch niet alle files geselecteerd heb. (weet het eigenlijk wel zeker want heb het net ff getest)

[ Voor 42% gewijzigd door NBK op 07-02-2006 11:50 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jahoor, hier staat genoeg over in de FAQ van dit subforum :) Aangezien je nergens in je topicstart aangeeft wat je allemaal wel niet hebt uitgesloten mbv de FAQ van dit subforum, gaat dit topic dicht. Hier op GoT wordt namelijk van je verwacht dat je eerst research pleegt, voordat je een topic opent. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

edit:
Topic heropend op verzoek, aangezien volgens de TS geen enkel in de FAQ genoemde tip/oplossing soelaas bood.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 07-02-2006 12:29 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Het is een windows 2000 server bakkie en er draait alleen sophos antivirus server op en een SQL database.

Verborgen bestanden heb ik wel degelijk meegenomen. Ik selecteer alles vanuit de root en klik dan rechter muisknop eigenschappen. (show hidden files staat echt aan)

Ik heb straks ook even een chkdsk /f gedaan, deze gaf geen fouten. hij gaf hetzelfde aantal files aan als op de screenshot hierboven. Echter vond CHKDSK ook dat de HD bijna vol was.

Prullenbak is leeg en ik draai geen NAV.

De schijf doorzoeken op grote bestanden levert niets op, kwam alleen tot de conclusie dat er nog een dump file stond maar die is op bovenstaand screenshot al verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-v op 07-02-2006 12:38 ]

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Mike78

Always

Het je ook "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uitgevinkt?

Dat scheelt nij mij ook al 1,5 GB

[ Voor 27% gewijzigd door Mike78 op 07-02-2006 12:41 ]

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Dat komt dan waarschijnlijk door je pagefile....

Verwijderd

- zet systeem herstel eens uit (en verwijder die herstel punten...).
- zet "Alow Indexing service to index ...." ook eens uit, bij mij scheeld dat zo'n 500 MB.

Ik kreeg er toen 2 GB gratis hdd ruimte bij

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:54:
- zet systeem herstel eens uit (en verwijder die herstel punten...).
- zet "Alow Indexing service to index ...." ook eens uit, bij mij scheeld dat zo'n 500 MB.

Ik kreeg er toen 2 GB gratis hdd ruimte bij
Systeem herstel wordt niet gebruikt.
Waar vind ik de tweede optie die jij noemt?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Staat "Hide proteded operating system files" ook uit?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik hoop dat we ervan mogen uitgaan dat de TS alle in de eerder gelinkte FAQ opgesomde tips en oplossingen heeft uitgeprobeerd :) De mapopties van de verkenner en aanwezigheid van de systeembestanden staan daar ook genoemd. Ook schijnt de TS sequoiaview en/of spacemonger te hebben gebruikt om vreemde en/of grote bestanden te opsporen.

Dus, kom met nieuwe tips en oplossingen die nog niet in de FAQ staan opgenoemd :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 07-02-2006 13:25 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
spydoggie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Systeem herstel wordt niet gebruikt.
Waar vind ik de tweede optie die jij noemt?
Deze vind je bij de eigenschappen van je schijf (welke je gewoon op het rechter plaatje geopent hebt).
Als je op dat plaatje kijkt, dan is het de onderste optie waar nu een vinkje voor staat. Deze even uitschakelen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BalusC schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:24:
Ik hoop dat we ervan mogen uitgaan dat de TS alle in de eerder gelinkte FAQ opgesomde tips en oplossingen heeft uitgeprobeerd :)
Nofi, maar in de FAQ staat "Zie de mapopties in verkenner." en worden niet alle opties bij naam genoemd. Ik ga er dan ook niet klakkeloos van uit dat alle opties zijn geprobeerd. Het is makkelijk er eentje gemist te hebben.

Vooral omdat het vinkje bij "Hidden" niet grijs is doet me het ergste vermoeden (^^^NBK ). Of heeft TS alle hidden files op niet hidden gezet?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
NielsOveres schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:26:
[...]

Deze vind je bij de eigenschappen van je schijf (welke je gewoon op het rechter plaatje geopent hebt).
Als je op dat plaatje kijkt, dan is het de onderste optie waar nu een vinkje voor staat. Deze even uitschakelen.
Dat scheelt idd een enkele MBtjes :+ Maar er is nog steeds ergens een groot verschil dus.... :/
Maasluip schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:56:
[...]
Nofi, maar in de FAQ staat "Zie de mapopties in verkenner." en worden niet alle opties bij naam genoemd. Ik ga er dan ook niet klakkeloos van uit dat alle opties zijn geprobeerd. Het is makkelijk er eentje gemist te hebben.

Vooral omdat het vinkje bij "Hidden" niet grijs is doet me het ergste vermoeden (^^^NBK ). Of heeft TS alle hidden files op niet hidden gezet?
Nee niet alle files staan op niet hidden... Maar ik heb wel degelijk alles files geselecteerd. Ik heb echter geen hidden files in de root van mijn "c" schijf staan. zet ik daar bijvoorbeeld een verborgen txt bestandje neer dan komt er idd dat vinkje te staan wat jij beweerd.

In mijn submappen staan er hier en daar hidden files, maar het aantal bestanden wat CHKDSK aangeeft bij het booten is het zelfde als wat windows aangeeft in de verkenner dus ik ben er van overtuigd dat ik alles heb geselecteerd.....

CHKDSK Geeft echter bijna 4 GB aan terwijl windows verkenner er slechts 2,1 aangeeft

[ Voor 56% gewijzigd door Jay-v op 07-02-2006 14:04 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maasluip schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:56:
Er staat: "Bij het selecteren van bestanden: neem je ook Hidden en Systeem bestanden mee?" Dat is voor de redelijk gevorderde gebruiker toch wel duidelijk genoeg, hoop ik :)

Enfin, kwam je er echt niet uit met spacemonger en/of sequoiaview? Dat vind ik dan hoogst opmerkelijk. Wat je nu zou kunnen doen is om stap voor stap van alle mappen de eigenschappen te checken en de mapgrootte te noteren en deze achteraf te optellen. Je begint met alle mappen op de root, zoals Documents and Settings, Program Files, Windows, etc en telt daarvan de mapgroottes op en vergelijkt deze met de grootte wanneer je alle mappen selecteert. Hetzelfde doe je voor de submappen, enzovoorts. Kost tijd, maar ik zie weinig andere oplossingen wanneer je niks met de 2 eerdergenoemde tooltjes kunt.

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 07-02-2006 14:08 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik gebruik altijd jdiskreport, errug handig :). Vergelijkbaar programma als de eerder genoemde, maar wie weet...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is inderdaad een handig programmaatje :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:04:
[...]
Er staat: "Bij het selecteren van bestanden: neem je ook Hidden en Systeem bestanden mee?" Dat is voor de redelijk gevorderde gebruiker toch wel duidelijk genoeg, hoop ik :)

Enfin, kwam je er echt niet uit met spacemonger en/of sequoiaview? Dat vind ik dan hoogst opmerkelijk. Wat je nu zou kunnen doen is om stap voor stap van alle mappen de eigenschappen te checken en de mapgrootte te noteren en deze achteraf te optellen. Je begint met alle mappen op de root, zoals Documents and Settings, Program Files, Windows, etc en telt daarvan de mapgroottes op en vergelijkt deze met de grootte wanneer je alle mappen selecteert. Hetzelfde doe je voor de submappen, enzovoorts. Kost tijd, maar ik zie weinig andere oplossingen wanneer je niks met de 2 eerdergenoemde tooltjes kunt.
Neej niks speciaals geen grote pagfile enzo, kon verder niks vreemds opmerken. Dat handmatig optellen is toch eigenlijk precies wat spacemonger laat zien? Nouja er moet zowiezo een groter schijfje in... Dus dat ga ik vanavond maar eens doen.

De schijf is gewoon redelijk vol dit valt ook in spacemonger te zien, het is echter vreemd dat als ik alles in de verkenner selecteeer, (inclusief pagefile, systeembestanden, verborgen bestanden) deze een andere grootte aangeeft.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 12:14

dotcode

///\00/\\

Open eens een command prompt en doe op je system drive:
dir /ahs

en post de output een hier in het topic.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De schijf is gewoon redelijk vol dit valt ook in spacemonger te zien
Maar dan kun je dus ook in de spacemonger zien wát zoveel ruimte inneemt :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Jup, het ziet der gewoon normaal verdeeld uit, windows map en programfiles map, SQL mapje....

Het is dus duidelijk dat de schijf gewoon vol zit (is ook maar 4GB) Maar ik vind het nogsteeds vreemd dat de verkenner anders aangaf... Als ik iets niet begrijp wil het me niet snel loslaten :+

Rechtermuisknop op de c: schijf geeft dus zoals hierboven te zien is een volle schijf aan.
CHKDSK geeft ook een volle schijf aan.
Spacemonger als laatste dus ook.

Selecteer ik alles op de c schijf geeft hij veel minder aan.. Dat is het vreemde....

Ik heb een ghost image gemaakt van de schijf en zet er vanavond een andere in probleem opgelost. Nog iemand interesse in een 4GB schijf ^_^

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

Als ik hier op mijn eigen C: (ook NTFS) kijk. geeft ie in een DOS window met DIR /A /S:

Total Files Listed:
30967 File(s) 4.596.939.699 bytes
6859 Dir(s) 15.743.772.672 bytes free

De Properties geeft een used space van 5.230.658.560 bytes aan. De free space komt wel overeen. Volgens mij is het verschil gewoon slack veroorzaakt door het file system.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het uberhaupt om slack gaat, dan is het in het geval van de topicstarter nog altijd een extreem groot verschil :)

spydoggie: had je hier nog iets mee gedaan?
BalusC schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:04:
In spacemonger kun je trouwens ook de grootte van de mappen checken door met je muis boven de mapnaam te laten zweven :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:04:
Als het uberhaupt om slack gaat, dan is het in het geval van de topicstarter nog altijd een extreem groot verschil :)

spydoggie: had je hier nog iets mee gedaan?
[...]

In spacemonger kun je trouwens ook de grootte van de mappen checken door met je muis boven de mapnaam te laten zweven :)
Jup nieuwe HD zit er in dus hij kan nu weer vrolijk verder :)

Verschil is er overgens nog steeds...

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 08-02-2006 08:20 ]

Pagina: 1