Toon posts:

Krijg geen goed IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht op 't forum maar kan mijn specifieke probleem niet vinden. Ben leek dus jullie hulp is nodig!

Wanadoo-kabel komt via modem binnen, deze staat aangesloten op hub. 2 uitgangen, 1 naar mijn buurman, de andere gaat naar mijn wireless accespoint (Linksys). Vervolgens vang ik met een wireless USB adapter het signaal op. De computer maakt wel verbinding met de Linksys maar wijst vervolgens geen IP-adres toe. DHCP is ingeschakeld. Wanneer ik echter de hub ertussen uithaal en dus de modem direct op de Linksys verbind wordt er verbinding gemaakt én er wordt een ipdres toegekend. En hupla, ik heb verbinding.

Toch moet de verbinding ook tot stand komen met de hub ertussen. Heb vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. Signaalsterkte is wel laag, kan het zijn dat er in de Linksys (heb ik van iemand geleend) instellingen staan die de verbinding in de weg staan? Zo ja, hoe kan ik die instellingen wijzigen? Anders andere tips? _/-\o_

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:30

Salandur

Software Engineer

hoe is de beveiliging ingesteld?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

2 aansluitingen op 1 modem , moet daar geen router tussen ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Linksys nog niet beveiligd (weet niet hoe dat moet) verder alleen firewall van XP zit ertussen. De modem is verbonden met de hub, en vanuit die hub wordt naar twee computers verbonden. De modem is dus alleen verbonden met de hub.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:11:
2 aansluitingen op 1 modem , moet daar geen router tussen ?
Inderdaad, je zult ongetwijfeld maar 1 IP-adres krijgen van je provider. De machine die het eerste aan staat op je hub krijgt dat adres, waarschijnlijk ben jij dat dus niet. Je zult toch een router met ingebouwde hub/switch moeten gebruiken om het werkend te krijgen. Met een hub gaat dat niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 07-02-2006 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke begrijp ik! Probleem is dus het accespoint, dat werkt dus niet in dit systeem. Kan de router dan wel op de hub worden aangesloten?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Was mijn gedachte ook. Je krijgt maar 1 IP adres. Je zult een router moeten aanschaffen, want met een hub gaat het niet lukken. Of meerdere IP's kopen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:15:
oke begrijp ik! Probleem is dus het accespoint, dat werkt dus niet in dit systeem. Kan de router dan wel op de hub worden aangesloten?
Hub heb je dan niet nodig, je kan gewoon met een draad vanuit die router gaan naar je buurman :)

[ Voor 54% gewijzigd door GGS_206 op 07-02-2006 11:16 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

http://gathering.tweakers...list_messages/309398/1/25
Daar wordt het allemaal op uitgelegd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 11:16 ]

• Bart©
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:15:
Nee, je mag helemaal geen hub op je modem aansluiten. Daar moet een Router op. Wat je verder achter de router doet is je eigen feestje maar rechtstreeks op het modem kan dus alleen één pc of een Router met daarachter meerdere apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, je zult ongetwijfeld maar 1 IP-adres krijgen van je provider. De machine die het eerste aan staat op je hub krijgt dat adres, waarschijnlijk ben jij dat dus niet. Je zult toch een router met ingebouwde hub/switch moeten gebruiken om het werkend te krijgen. Met een hub gaat dat niet werken.

Sorry lees niet goed. De hub moet eruit, hiervoor in de plaats moet een (wireless) router met ingebouwde hub/switch. Kan ik daaraan weer het accespoint aansluiten of is dat dan niet meer nodig?

• Bart©
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:17:
Sorry lees niet goed. De hub moet eruit, hiervoor in de plaats moet een (wireless) router met ingebouwde hub/switch. Kan ik daaraan weer het accespoint aansluiten of is dat dan niet meer nodig?
Als je draadloos wil werken zul je een accespoint moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Een wireless router zelf is geen optie? Maakt dat de Linksys niet overbodig?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04 22:44
Bart_NL schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:22:
[...]

Als je draadloos wil werken zul je een accespoint moeten hebben.
Wireless router heeft een ingebouwd accesspoint. Dus gewoon router kopen en klaar.
Bijvoorbeeld de Linksys WAG354G

PS. Hoe groot is dan de afstand tussen jou en de buurman waar de router zal komen te staan. En hoeveel muren zitten daar tussen?

[ Voor 34% gewijzigd door Vozze op 07-02-2006 11:39 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
een linksys wrt54g zal jouw probleem oplossen (router, met wireless en switch ingebouwd)

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Inderdaad een router gebruiken.

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Je moet kijken naar de specificaties van jouw access point. Misschien is deze ook een router, dan is de oplossing simpel:

Je haalt de hub ervantussen, je zorgt ervoor dat je router/ap van linksys verbinding maakt via de WAN verbinding, en de LAN gaat naar je buur. Ondertussen heb jij verbinding via het wireless.

Natuurlijk als deze linksys enkel een Access Point is, zit je in de penarie :D

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door chaos.be op 07-02-2006 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Linksys is naar mijn mening alleen accespoint want er zit maar één aansluiting op. Mijn buurman zit boven me, maar heeft zelf boven ook weer een wireless router liggen (hij heeft nl. laptop en pc). Kan je dan ook van router naar router?

Dus totaal:

Wanadoo --> Modem --> Router --> PC 1
--> Router --> PC 2 en laptop

Is dit mogelijk? Of is router niet op router aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Dit bedoel ik dus:

Wanadoo naar Modem
Modem naar Router 1
Router 1 naar PC 1 en Router 2
Router 2 naar PC 2 en laptop

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
uhm, sluit jezelf gewoon eens aan op jouw buur zijn wireless router boven. Dan kan je die Linksys buitenkeilen :) (je kan met meerdere apparaten op één wireless access point)

Verwijderd

Ja, dat kan, maar is niet handig. Maar het is nu echt tijd een aantal dingen zelf uit te vogelen. Ga eens aan de hand van oudere topic die je vindt met de search aan dit probleem werken. Onder andere het hele idee van een router achter een router plaatsen is inmiddels lang en breed uitgemeten in eerdere topics.

Ook over functies van verschillende soorten apparaten (modem, router, accesspoint) is meer dan genoeg te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.