Ondertitels spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
Weet iemand een programma waarmee je subs kan controleren op spelling? (of iig dat de woorden bestaan?). Waarschijnlijk is de library van Office of OpenOffice hiervoor te gebruiken?

Tevens zoek ik een programma waarmee ik snel kan zien welke talen een ".idx" bevat. Deze bevat dan ook altijd een ".rar" maar als ik die open in kladblok dan zie ik niets van regels.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

rar is een compressiemthode, net als zip
kun je uitpakken met winrar http://www.rarsoft.com

En wat voor idx bestanden heb je het over? Iets meer info is wel handig en kijk ook eens in de faq bij beschrijving van extenties en met welk programma je ze kunt openen

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• MisterE
hufkes schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:10:
rar is een compressiemthode, net als zip
kun je uitpakken met winrar http://www.rarsoft.com

En wat voor idx bestanden heb je het over? Iets meer info is wel handig en kijk ook eens in de faq bij beschrijving van extenties en met welk programma je ze kunt openen
Sorry, omschreef het niet helemaal volledig. Die files zien er als volgt uit:
film.idx
film.rar -> die bevat een .sub bestand dan -> en die kan ik niet lezen.

Ik speel die subs af met vobsub of ffdshow, waarbij je dan de taal kan selecteren. Maar ik zou graag de talen willen weten zonder eerst een film te hoeven uitpakken.

ps: over de spellingscontrole. Dit is voornamelijk voor .srt bestanden. Deze kan je wel gewoon openen met kladblok maar dan zie je alle tijden erbij. Niet makkelijk om dat bijv. ff te kopieren naar Word om te controleren.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over die .sub bestanden, daar staan je subtitles in maar dat zijn "plaatjes" die over je film heen worden geplakt. Vaak worden deze geript naar gewone tekstbestanden (en dat gaat niet goed waardoor je nu een spellingscontrole nodig hebt ;)).

Verwijderd

met een subtitle rip programma kun je de gewenste taal uit je .sub rippen, die maakt er dan bijvoorbeeld een .srt van. Die srt kun je gewoon in word plakken of openen en er een spellingcheck mee doen.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14
Over hoe je kan zien welke talen erin zitten:
http://www.doom9.org/index.html?/vobsub-editing.htm

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• MisterE
Dit is idd wat ik zocht :)
Ik zie alleen dat ik ook de rar file moet uitpakken om te kunnen kijken welke talen erin zitten. Terwijl ffdshow/vobsub ze gewoon zo kunnen afspelen.
Is waarschijnlijk niets aan te doen, maar kan iemand me vertellen of dvdspelers met xvid functie ze wel kan afspelen als ze als nog ingepakt zijn?

Ik denk ook niet dat ik spellingscontrole nodig heb op die .sub bestanden. Dit zijn meestal de originele ondertitels en dus wel goed. Het probleem onstaat meestal bij de "ocr" vertalingen waarbij er vaak spaties ontstaan na getallen, "l" voor "i" aangezien word. etc.
De meeste "handmatige" vertalingen zijn vaak wel goed, maar soms gramaticaal niet in orde. Daar stoor ik me niet zo aan.
Ik zoek voor de spellingscontrole dus iets om .srt in te laden en te laten controleren op woorden. (Misschien ook op de meest voorkomende OCR errors)

Verwijderd

Zelf eens DVD speler met xvid/mpeg4 afspeel mogelijkheden kan deze rar files niet afspelen. Je ontkomt er niet aan om ze uit te pakken en als idx,srt of wat voor formaat dan ook op de cd/dvd branden om ze correct te laten werken.

Verwijderd

ik maakte vroeger ook een .srt van die .sub bestanden met subrip geloof ik, die had een optie om 'kunstmatig intelligent' de I van de L te onderscheiden en andere fouten te verbeteren. Dat werkte volgens mij wel redelijk goed. Zoniet doe je in word een find/replace op woorden zoals is, ik, in die dan met een l beginnen, dat filtert ook al een heleboel fouten eruit.
Pagina: 1