[vga-cooler] Nieuwe cooler voor asus 9600XT in barebone

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb een shuttle sn41g2 met daarin een asus A9600XT/TVD met VIVO. Daar zit een aardig apart coolblok op, maar de fan maakt een rot herrie.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/284/284_m.jpg

Nu heb ik asus al gemaild met een request voor een nieuwe fan, maar die sturen ze niet op, alleen per rma. Aangezien ik deze kaart 2e hands heb gekocht heb ik geen bonnetje, dus dat is geen optie (te duur).

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe cooler. Ik wil eigenlijk graag een passieve cooler erop, maar dat schijnt niet te passen in de shuttle. Ook de arctic vga silencers passen niet. Het pci slot wil ik er niet voor opofferen. Of is er hier iemand die wel passief zijn kaart gekoeld heeft met een niet standaard fabriekscooler?

Het makkelijkste is om alleen het fannetje te vervangen, maar dat is geen standaard 4x4 fan. Deze zit namelijk erop geschroef met alleen een beschermplaatje bovenop.

Iemand tips waar ik zo'n fan kan krijgen?

Verwijderd

dan mod je een beetje aan een 40x40 mm fan, zwartje randje eraf, fannetje van graka slopen, beetje lijmen, aansluiten en klaar.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
probeer hem dan eens passief en kijk hoe warm die word.

Miss red die het wel >:)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mijn 9600 O+ loopt 370/480 (OC'ed zonder artifacts getest) zonder koelertje :*) Misschien als je hem een beetje onderklokt dat ie het wel red ;) Maar dan is het geen XT meer... Zonder koeler is het denk ik niks...

(niet gemerkt dat dit offtopic was)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 07-02-2006 17:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:30:
Mijn 9600 O+ loopt 370/480 (OC'ed zonder artifacts getest) zonder koelertje :*) Misschien als je hem een beetje onderklokt dat ie het wel red ;) Maar dan is het geen XT meer... Zonder koeler is het denk ik niks...

(niet gemerkt dat dit offtopic was)
Hmm, ik heb er niet echt vertrouwen in eerllijk gezegd. Deze pc moet ook in het weekend stabiel draaien als ik weg ben (3 dagen). Vind ik net link zat zonder koeler.

Zelf er een 4x4 vgacoolertje erop modden kan evt nog, maar das de allerlaatste optie.