[2000] 52 profielen copieren naar nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Situatie omschrijving:
we hebben een Multi user PC met 52 profielen in een domein

Deze pc moet terug naar Dell (End of Lease) en er staat een nieuwe PC voor de gebruikers klaar.
De user-id's zijn inmiddels toegevoegd op de pc en nu willen we de profielen van de gebuikers copieren.

Probleem:
Het probleem dat ik ondervind is dat als ik de profielen direct in de documents and settings folder zet, creeert Windows nieuwe profielen.

Een oplossing zou zijn om de gebruikers eerst in te laten loggen op de nieuwe PC en dan de profielen te copieren, maar dit zoals jullie begrijpen, ondoenlijk om alle 52 gebruikers op te trommelen om in te loggen.

Vraag:
Is er een mogelijkheid om het profiel op de juiste plaats te zetten voor dat de gebruiker heeft ingelogd, zonder dat Windows een nieuwe profiel-folder aanmaak, m.a.w. dat Windows de oude profiel map dus gaat gebruiken?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Je kan hier beter niets zetten....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat over 52 lokale users op die PC ?

Verwijderd

als dit domain users zijn, maak je ff tijdelijk een roaming profile aan. dan wordt het huidige profiel op een share opgeslagen en op de nieuwe pc weer netjes geladen. wel ff controleren of alle gebruikers een keer hebben ingelogd voordat de oude pc verdwenen is.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
Windows houdt in het register bij waar het profiel staat. Als de gebruiker nog nooit is aangelogd dan is er geen entry voor die gebruiker aanwezig. Daarom wordt het gekopieerd profiel niet gebruikt en wordt er een nieuw profiel aangemaakt.
Handmatig in het register die verwijzing maken is lastig omdat er met behulp van SID's wordt gewerkt.

Het handigste is de gebruikers een keer laten inloggen en dan het profiel kopieren. Eventueel log je zelf met het account in (wachtwoord resetten) en laat je de gebruiker bij de eerste keer aanloggen weer een nieuw wachtwoord ingeven.

PSN: PcDCch

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:15:
Dit gaat over 52 lokale users op die PC ?
Het gaat om 52 gebruikers die toegevoegd dienen te worden in local user and groups\ groups\administrators
De accounts worden gecheck in de vorm van domain\user-ID
Mozart schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:22:
Windows houdt in het register bij waar het profiel staat. Als de gebruiker nog nooit is aangelogd dan is er geen entry voor die gebruiker aanwezig. Daarom wordt het gekopieerd profiel niet gebruikt en wordt er een nieuw profiel aangemaakt.
Handmatig in het register die verwijzing maken is lastig omdat er met behulp van SID's wordt gewerkt.

Het handigste is de gebruikers een keer laten inloggen en dan het profiel kopieren. Eventueel log je zelf met het account in (wachtwoord resetten) en laat je de gebruiker bij de eerste keer aanloggen weer een nieuw wachtwoord ingeven.
Dat is misschien wel het handigste, maar niet acceptabel volgens de opdrachtgever. Het betekent dat ik 52 keer gebeld ga worden om een gebruiker toe te voegen. Dit de manier hoe we het nu doen, maar daar moeten we dus een oplossing voor vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door FunFactory op 07-02-2006 11:31 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kun je niets met de windows "Wizard Bestanden en instellingen overzetten" ?
Die is volgens mij ook te batchen, en zo dus ook in een login script of opstarten groep te mikken.

En "niet acceptabel volgens de opdrachtgever" is leuk, maar als het niet anders kan dan is het niet anders.

Of anders ook het stukje registry mee over zetten op de nieuwe machine, maar dan zit je waarschijnlijk weer met het probleem dat die machine een ander SID heeft.

Maar wat kan nu zo belangrijk zijn dat het profiel bewaard moet worden ?
Data staat op de server lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door aZuL2001 op 07-02-2006 11:40 . Reden: typo + aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

FunFactory schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:28:
Het gaat om 52 gebruikers die toegevoegd dienen te worden in local user and groups\ groups\administrators
De accounts worden gecheck in de vorm van domain\user-ID
Dus het zijn domain users? Dan lijkt het me logisch dat je een domain group aanmaakt met deze 52 accounts erin en deze domain group toevoegt aan je local users and groups (eventueel via een GPO).

Handmatig 52 accounts toevoegen op een PC klinkt (als ik opdeze informatie afga) als een rare oplossing :)

Voor de profielen - ik zou idd ook iis5_rules' manier volgen - roaming maken, alle users' password resetten en inloggen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
offtopic:
Hebben jullie voor elke week in het jaar een andere werknemer voor die functie ? :)

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:42:
[...]

Dus het zijn domain users? Dan lijkt het me logisch dat je een domain group aanmaakt met deze 52 accounts erin en deze domain group toevoegt aan je local users and groups (eventueel via een GPO).

Handmatig 52 accounts toevoegen op een PC klinkt (als ik opdeze informatie afga) als een rare oplossing :)

Voor de profielen - ik zou idd ook iis5_rules' manier volgen - roaming maken, alle users' password resetten en inloggen :)
Het lijkt erop dat roaming profiles idd de enige manier is. We zulle het eens in een testomgeving doen.
Nielson schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:07:
offtopic:
Hebben jullie voor elke week in het jaar een andere werknemer voor die functie ? :)
:) Nee, gelukkig niet. Deze pc wordt gebruikt in een grote productie omgeving, waar gewerkt met 5 shifts en ongeveer 10 mensen per shift. I.p.v. iedereen een eigen PC te geven (kosten/ baten analyse) is er gekozen voor een Multi-user PC oplossing.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 20:47

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Daar is wel software voor te krijgen.

CA Desktop DNA Migrator ook wel onder de naam Zenworks personality Migration te krijgen.
Deze kan de settings en de profielen overzetten.
Wat ik ervan gezien en geprobeerd heb, zet die ook de profielen van de domain users over.
Van beide is een trial beschikbaar. dus of bij CA en anders bij Novell.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Mozart
Aangezien het om domain accounts gaat, kun je ook kijken of je de registry key waarin wordt bijgehouden voor wie welke directory ingesteld is, kunt exporteren op de oude pc en importeren op de nieuwe pc. Dan zou het kopieren van de profielen wel kunnen werken.

De key is trouwens:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Niet 'zomaar' overzetten, wel eerst testen uiteraard. Wellicht moeten er nog wat keys weg...

[ Voor 39% gewijzigd door Mozart op 08-02-2006 09:54 ]

Verwijderd

Ik vind het heel erg onlogisch dat jullie geen roaming profielen hebt.
Anders word het echt handmatig de data in de profielen kopieeren .. Ik wens je veel sterkte.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-03 15:48
Wat je kan doen: kopier de mappen naar een server, maak een inlogscript wat kijkt of er een map op de server staat, zoja: kopieren en daarna verwijderen van de server. Zodra de map leeg is kan je het loginscript verwijderen.

• Mozart
djluc schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:17:
Wat je kan doen: kopier de mappen naar een server, maak een inlogscript wat kijkt of er een map op de server staat, zoja: kopieren en daarna verwijderen van de server. Zodra de map leeg is kan je het loginscript verwijderen.
Alleen kun je nooit ntuser.dat kopieren op die manier. Dat bestand is in gebruik...

Pagina: 1