Load balancing met dual WAN router

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 21:27

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een dual WAN router ivm de load balancing.

Het model is een Micronet SP891, waarvan op WAN1 Telenet hangt en op WAN2 een ADSL lijn.
Bedoeling is dat WAN1 ( Telenet ) altijd wordt gebruikt, en automatisch wordt overgeschakeld op de ADSL lijn als de Telenet lijn wegvalt.
Momenteel staat de router reeds ingesteld, en werkt hij wel, doch op forums en constante sessies van iets ( terminal server, MSN etc ) geeft hij regelmatig disconnects ( MSN valt uit, minuutje later connecteerd hij weer ). Dus om een of andere reden schakelt hij nog regelmatig van Telenet op ADSL.

Volgens mij zit het probleem met de instelling van de load balancing ( volgend scherm ) :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/sp891small.JPG

Momenteel staat hij ingesteld dat de "enable" van de load balancing is uitgeschakeld en de loading share van WAN1 op 100% staat.

Iemand enig id wat het nog kan zijn ?

Misschien nog interessant elink naar de handleiding van het toestel : http://www.micronet.info/...ual/ADSL/SP891_Manual.pdf

-| Hit it i would ! |-

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 17:01
Als ik die manual er zo op na sla lijkt dit ding qua functionaliteit achterlijk veel op de machines die Basewall BV ooit heeft gemaakt. Deze firma is sinds een maand compleet uit de lucht door wat juridisch gedoe (uitleg - zoek op 6 januari).

Het probleem wat wij zijn tegengekomen kwam voor icm een VPN verbinding tussen twee locaties. Door een wegvallende verbinding liepen backups compleet vast. Dit is met wat houtje-touwtje opgelost (reset firewalls via een shell-script).

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik weet niks van de apparatuur die er gebruikt wordt, echter de term "load balancing" klopt precies met hetgeen het apparaat ook doet.

Wat de TS eigenlijk wil is een backuplijn en niet load balancing.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 07-02-2006 12:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
idd, load balancing is meer het verkeer van buitenaf, bijvoorbeeld als je 1 webserver hebt en 2 lijnen.

pleh!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 17:01
Disable load balancing en zorg ervoor dat in het eerste scherm (Basic Configure) de eerste lijn (Telenet) ingesteld is als Enable en de tweede lijn als Backup (onder het kopje Connect mode).

[ Voor 9% gewijzigd door jan-marten op 07-02-2006 16:42 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Telenet als gateway instellen, zoals normaal internet, 0.0.0.0 > Telenet, priority 1
Backup route to 0.0.0.0 over ADSL, priority 100 bijvoorbeeld.

Edit: zoals hierboven dus voor normaal Nederlands, maar ik zit een bietje met die ciscotermen...

[ Voor 27% gewijzigd door DarthPlastic op 07-02-2006 16:49 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 21:27

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
jan-marten schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:41:
Disable load balancing en zorg ervoor dat in het eerste scherm (Basic Configure) de eerste lijn (Telenet) ingesteld is als Enable en de tweede lijn als Backup (onder het kopje Connect mode).
Lijkt me logisch wat je zegt hier jan-marten !
Ga ik uitproberen, alvast bedankt !

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1